کد خبر: 894244
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج:
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر سنندج، تقاطع احداث شده پایین‌تر از پایانه مسافربری به نام سنجرخان نامگذاری شد.

سرکوت نجفی در گفت‌وگو با جوان در کردستان اظهار کرد: در قانون اساسی کشور نامگذاری معابر، خیابان‌ها و بلوارها در حیطه اختیارات و وظایف شوراها است.

وی بیان کرد: روند نامگذاری معابر به این ترتیب است که معابری که فاقد نام و یا پروژه‌های عمرانی که در حال احداث است کمیسیون فرهنگی شورا موظف است نسبت به انتخاب نام مناسب اقدام نماید.

معاون فرهنگی شهردار سنندج گفت: پس از تصویب نام بر اساس رای اعضای شورا برای تایید به فرمانداری ارسال می‌شود.

نجفی تصریح کرد: استفاده از نام شهداء و چهره‌های سرشناس علمی، دینی، مشاهیر و مفاخر بومی در نامگذاری معابر از اولویت‌های شورا و شهرداری سنندج است.

وی تاکید کرد: نامگذاری معابر با نام بزرگان و هنرمندان علاوه بر ارج نهادن به شخصیت والای آنها، موجب تداعی‌کردن یاد و خاطر و ماندگار نمودن نام آنها در راستای انتقال آن به نسل‌های آینده است.

نجفی افزود: یکی از پروژه‌های عمران شهری در حال اجرای شهرداری سنندج، تقاطع غیرهمسطح پایین‌تر از پایانه مسافربری است.

وی اعلام کرد: جلسه نامگذاری این تقاطع در شورای شهر با حضور جمعی از صاحب‌نظران، اساتید دانشگاه و معتمدین محلی برگزار شد و با تصویب اعضای شورای این تقاطع با نام تقاطع غیرهمسطح سنجرخان نامگذاری شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج گفت: سنجرخان وزیری معروف به سردار اکرم فرزند حاج یوسف مالک روستای نران از توابع شهر سنندج از نام‌آوران کرد و مبارزی شجاع، برجسته و خستگی‌ناپذیر علیه استعمار روس و انگلیس در کردستان بود.

نجفی یادآور شد: این تقاطع در راستای روان‌سازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور در حال حاضر زیر بار ترافیک رفته است و عملیات احداث فضای سبز و جداره‌سازی آن هم در صورت مساعدشدن هوا اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: پس از تکمیل و در مراسم بهره‌برداری از این تقاطع، از تابلوی رونمایی می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر