کد خبر: 891625
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
واعظ تبریزی هشدار داد
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدصالح هاشمی  اظهار داشت: ۲۹ دی‌ماه روز غزه است و این روز همانند روز قدس باید مطرح و گفته شود. 

وی با بیان اینکه در هفتم دی‌ماه سال ۸۷ رژیم صهیونیستی با تمام توان و امکانات از راه دریا و زمین به غزه حمله کرد، گفت: غزه یکی از شهرهای فلسطین است و از روزی که فلسطین اشغال شده این شهر در مقابل اشغالگر مقابله کرده و در طول ۲۲ روز با تمام توان در مقابل رژیم غاصب ایستاد و در نهایت پیروز شد.

واعظ تبریزی ادامه داد: همه زیرساخت‌های غزه اعم از بیمارستان، دانشگاهف اماکن و ساختمان‌ها به آتش کشیده شد و الآن نیز رژیم صهیونیستی با کمک برخی کشورهای اعرابی اجازه بازسازی آن زیرساخت‌ها را نمی‌دهد. 

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی بعد از ۲۲ روز حمله وحشیانه در مقابل مقاومت مردم بدون تجهیز غزه شکست خورد و عقب‌نشینی کرد. 

این عالم تبریزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هر بلایی که ببینیم ناشی از کارهای خودمان است، گفت: البته گاهاً قرار نیست خودمان گناه کنیم بلکه به آتش گناه دیگران می‌سوزیم.

وی با بیان اینکه رشوه‌ها،کم‌کاری، اختلاس، غیبت، شایعه پراکنی، ربا و انواع ظلم‌های مالی از جمله به دیگران است، گفت: یک نوع ظلم دیگر وجود دارد که شامل تحقیر، اتهام، فاش کردن راز و بردن آبرو است و باید توبه کرده و آنها را جبران کند.

هاشمی با تاکید به اینکه باید راه این را پیدا کنیم که ظلم نکنیم، تصریح کرد: اگر سه ذات از جمله خداوند، مرگ و روز قیامت در یاد انسان‌ها باشد دیگر ظلمی نخواهد بود زیرا اگر همیشه به یاد داشته باشیم که به اعمالمان کسی نظاره‌گر بوده و هر لحظه امکان ترک دنیا دارد دیگر ظلمی به‌وجود نمی‌آید. 

واعظ تبریزی با اشاره به شعار اخیر نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران، ابراز کرد: افرادی که این شعار را گفتند نه به ایران نه انقلاب و نه به مردم معتقد هستند و اگر عقبه آنها را دنبال کنید، می‌بینید که در هشت سال دفاع مقدس فرار کرده و هیچ ایثارگری ندارند و الآن زمزمه اینکه ما آریایی هستیم و عرب پرست نیستیم را مطرح می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه تمام تلاش آمریکا، رژیم صهیونیستی و غربی‌ها به دنبال براندازی ایران بوده و جنگ‌های اطراف ما نیز به خاطر شکستن بال و پر ایران بوده است، گفت: طبق تاکیدات ائمه اطهار(ع)  مهم‌ترین وظیفه مسلمانان حمایت از مظلومان است و از این رو جزو وظایف دینی ما حمایت از مظلومان و ظلم‌دیدگان است. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر مدافعان حرم و جبهه مقاومت برای حفظ وطن و حمایت از مظلوم به فراتر از مرزها گام گذاشته‌اند ولی برخی با بی‌انصافی به آنها توهین می‌کنند. 

واعظ تبریزی با تاکید به اینکه هر چیزی که باعث عدم اجرای قانون شود، باید ریشه‌کن شود، گفت: اختلاس، ربا، رشوه از جمله موارد مشکل‌ساز برای قانون هستند که باید ریشه‌کن شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر