کد خبر: 891127
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان :
یک سوم مدارس استان یا تخریبی‌اند یا نیاز به بازسازی و استحکام بخشی دارند و با وجود کمک‌های خیران می توان این نیاز را برطرف نمود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان در همایش سراسری شوراهای آموزش و پرورش استان اصفهان  با اشاره به کسب رتبه نخست شوراهای آموزش و پرورش استان اصفهان در کشور اظهار داشت: ثروتمندترین افراد اندیشمندترین آنها هستند و آموزش و پرورش معدن رشد این افراد است. مهمترین نکته در جامعه آموزش و پرورش رشد و نمو دانش و علم کشور است.

محمدجواد احمدی گفت: امروزه قرن سازمان‌های مجازی، قرن هوشمندی و مبتنی بر یادگیری و هم‌آموزی است که نشان ‌از انسان‌های متحرک و کنجکاو دارد و در این دوران تصمیم‌گیری و حرکت درست سخت است.

وی افزود: آموزش و پرورش گسترده‌ترین ‌نهاد اجتماعی است و به صورت خوشه‌ای و زنجیره‌ای به همه خانواده‌های جامعه متصل بوده و پرچم‌دار جمهوری اسلامی در بسیاری از نقاط دور افتاده است و مردم بدون ‌نگاه سیاسی ‌طعم‌ خدمت را در این نهاد می‌چشند.

وی با اشاره به آمار دانش آموزان استان اصفهان گفت: در حال حاضر 850 هزار دانش آموز ، 51 هزار معلم شاغل و 30 هزار معلم بازنشسته، 41 ناحیه و منطقه و بیش از 5 هزار مدرسه در استان وجود دارد و چند مدرسه زیر 5 نفر اداره می‌شوند که نشانگر عدالت آموزشی است.

سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: با وجود کمک‌های خیران یک ‌سوم‌ مدارس یا تخریبی‌اند یا نیاز به بازسازی و استحکام بخشی دارند.

احمدی خاطر نشان کرد استقرار پایه دوازدهم امسال عملیاتی می‌شود وبدین ترتیب رشد تدریجی دانش ‌آموز در دوره اول و دوم ابتدایی آغاز شده و با استقرار پایه دوازدهم، پیش دانشگاهی با 24 ساعت کلاس در آخر هفته جای خود را به 35 ساعت درس می‌دهد.

وی با بیان اینکه جذب نیروی جدید در آموزش و پرورش و پرداخت حقوق معلمان است اذعان نمود :یک دیگر ازمشکلات استان و شوراهای آموزش و پرورش  این است که در سال آینده باید به صورت جامع این موارد را رصد و بررسی کنند و همگان را در جریان روال کار قرار دهند تا ساماندهی نسبی صورت گیرد.

سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در مقوله آسیب‌های اجتماعی انگشت اشاره به سمت آموزش و پرورش است، گفت: نیروی متخصص و ذی صلاح در آموزش و پرورش حضور داشته و دل آماده و تاثیرپذیر نیز در آموزش و پرورش وجود دارد و باید با برنامه ریزی و طرح درست پیشروی کنیم.

وی ادامه داد: تنها 11 درصد از اوقات شبانه روزی دانش آموزان در مدرسه سپری می‌شود و لازم است با همکاری دیگر سازمان‌های فرهنگی و اعتقادی به مابقی ساعات دانش آموزان توجه شود تا شاهد رشد اندیشه و خردمندی در آن‌ها باشیم.

احمدی با اشاره به کمک سازمان‌های دیگر به آموزش و پرورش بیان کرد: مشکل‌ترین ‌کار مبتلا به بشر تعلیم و تربیت است و مقام معظم رهبری مکررأ در این مورد تاکید داشتند، آموزش و پرورش سازمان‌ مهمی است و تمام سازمان‌‌ها موظف به کمک‌رسانی به آموزش و پرورش هستند.

وی با بیان اینکه هزینه کردن در آموزش و پروش نوعی سرمایه‌گذاری است ، ابراز نمود : اگرهم افزایی اتفاق بیافتد شاهد نتیجه بهتری خواهیم بود اما نیازمند کمک هستیم. هرچند نباید در کار معلمان  دخالت کرد بلکه باید به او کمک کرد چراکه معلمان ذی صلاح‌ترین فرد میدان هستند.

سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه رسالت شوراهای آموزش و پرورش منحصر به امور مالی و امکاناتی نیست، افزود: این مورد تنها یکی از وظایف شوراهاست و با وجود همه‌ مشکلاتی که وجود دارد ما در کشور حائز رتبه برتر هستیم.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: از سال گذشته بر اساس بیانات رئیس جمهور خشونت و تحمل مخالف در صدر توجهات آموزش و پرورش قرار گرفت و بر این اساس باید کرسی‌های آزاد اندیشی برپایه مجامع بحث و گفت‌وگو در مدارس شکل گیرد. باید کرسی‌های آزاد اندیشی را ترویج داد بایدها را به باورها تبدیل کرد تا فرد با استفاده از دانش خودش به تفکیک و انتخاب برسد.

شایان ذکر است از 24 تا 30 دی را هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری کرده‌اند و شوراها از سال 57 به صورت رسمی کار خود را آغاز                  نموده اند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار