کد خبر: 890714
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
احمد میرزاپور

احمد میرزاپور، ناداوری را عامل شکستش مقابل جابر صادق‌زاده و از دست دادن بازوبند پهلوانی دانست و گفت: نحوه پیروزی صادق‌زاده در این مبارزه پهلوانانه نبود.

احمد میرزاپور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شکستش مقابل جابر صادق‌زاده در دیدار فینال سنگین وزن کشتی پهلوانی قهرمانی کشور در مشهد و از دست دادن بازوبند پهلوانی ایران اظهار کرد: به صادق‌زاده تبریک می‌گویم. ان‌شاءالله او بتواند این مسوولیت و بار سنگین را به دوش بکشد چرا که داشتن این بازوبند لیاقت می‌خواهد چرا که یک پهلوان باید دست‌گیر فقرا و نیازمندان و آراسته به صفات پهلوانی، جوانمردی و مروت باشد. من خودم این بار سنگین را به دوش‌ کشیده‌ام و با مسوولیت سنگین آن به‌خوبی آشنا هستم.

پهلوان ایران در سال ۹۲ درباره غافلگیری‌اش در مبارزه فینال و برد نه چندان جالب صادق‌زاده که اعتراضات گسترده‌ تماشاگران و بسیاری از علاقمندان به کشتی پهلوانی را بدنبال داشت، خاطرنشان کرد:درست است که بازوبند پهلوانی به مازندران رفت اما همه مردم دیدند که صادق‌زاده با ناداوری محض پیروز این مبارزه شد.زمانیکه داور سوت زد و مبارزه را قطع کرد طبق قانون و راه و رسم کشتی پهلوانی باید ما را به وسط تشک کشتی می‌آورد تا پس از دست دادن بار دیگر مبارزه را آغاز کنیم. صادق‌زاده در حالی به پاهای من حمله کرد که من اصلا در جریان مبارزه نبودم و می‌خواستم پس از دست دادن و با اجازه داور مبارزه را در میان تشک آغاز کنم. به هر حال او از این حواس پرتی من استفاده و من را ضربه فنی کرد.

وی افزود: حرکت صادق‌زاده پهلوانی نبود.او باید منتظر می‌ماند تا با اجازه داور و در شرایط برابر مبارزه را ادامه می‌داد. من ۳ بر صفر از او جلو بودم و می‌توانستم به پیروزی برسم اما اینگونه شکست خوردم. امسال در شرایط آمادگی بسیار خوبی بودم و هدفی جز کسب بازوبند پهلوانی نداشتم اما صادق‌زاده از راه دیگری وارد شد و توانست به برتری برسد. متاسفانه ناداوری زحمات یکساله‌ من را به باد داد و حریفم با ناداوری محض به بازوبند پهلوانی رسید. داوران همگی از مازندران بودند و متاسفانه مازندران در داوری‌های کشتی همیشه دست بالا را دارد. صادق زاده در طول مسابقه نیز دائم به سرم ضربه می زد که داوران تذکری نمی دادند.

میرزاپور در ادامه گفتگو با ایسنا،در پاسخ به این سوال که چرا اعتراضی از خود نشان نداد گفت:جو سالن بسیار متشنج شده بود و مردم و همشهریانم از این حق‌خوری بسیار عصبانی بودند.اگر من هم کوچکترین اعتراضی می‌کردم تمام تماشاگران به وسط تشک می آمدند و آنوقت هر اتفاق تلخی ممکن بود بیفتد. من نخواستم با اعتراض خدایی ناکرده باعث اتفاق تلخی بشوم و حتی برای آرام کردن مردم به میانشان رفتم. مردم حتی بیرون از سالن منتظر بودند تا صادق‌زاده را ببینند اما من به هر سختی که بود او را سوار ماشین کردم و به او گفتم فقط سریع به هتل برو. خادم هم به من گفت تو باید در این مواقع پهلوانی‌ات را ثابت کنی.

وی درباره دعوتش به اردوی تیم ملی کشتی آزاد نیز گفت:من سال گذشته هم در تمرینات تیم ملی با کمیل قاسمی تمرین می‌کردم. امیدوارم بتوانم در کشتی آزاد نیز برای کشورم افتخارآفرینی کنم و به مدال‌های جهانی و المپیک برسم. من یک ماه و نیم پیش در مسابقات گرگان با کسب عنوان قهرمانی سهمیه گرفتم و هدفم رسیدن به موفقیت در کشتی آزاد است.

میرزاپور در پاسخ به این سوال که آیا کماکان به حضور در کشتی پهلوانی ادامه خواهد داد یا خیر خاطرنشان کرد: کشتی پهلوانی در خون من است و تا جایی که بتوانم در کشتی پهلوانی حضور خواهم داشت. در کنار ان نیز در کشتی آزاد بصورت جدی فعالیت خواهم کرد.ان‌شاءالله بتوانم با مدال‌هایی که در کشتی آزاد بدست می‌آورم،کشتی خراسان را بار دیگر احیا کنم. از مردم،خانواده‌ام و مربیانم نیز بخاطر حمایت‌هایشان صمیمانه قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار