کد خبر: 889009
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
مردم ایلام با برگزاری تجمعی مطرح کردند
مردم مناطق مختلف استان ایلام با محکومیت هنجارشکنی فرصت طلبان در ایلام تاکید کردند مطالبات و مشکلات اقتصادی و معیشتی باید از راه های قانونی پیگیری شود.

مردم انقلابی ایلام در محکومیت اغتشاشات پیش آمده در میدان ۲۲ بهمن این شهر تجمع کردند.

رضا محمدی یکی از شهروندان ایلامی گفت: من به عنوان یک شهروند ایلامی فقط می خواهم که به رفاه برسم، رفاه اقتصادی هدف ما است.

علی عزیزی یکی دیگر شهروندان ایلامی گفت: گرانی، تورم و یک سری مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و ما این را می بینیم ولی کسانی که فرصت طلب هستند و می خواهند دست به آشوب و ناآرامی بزنند ما این اشخاص را محکوم می کنیم.

اما عده ای اندک نیز از این دغدغه ها و مطالبات سوء استفاده کردند و رفتارهای نابهنجار، تخریب اموال عمومی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان از خود نشان دادند.

مهدی نادری یکی شهروندان ایلامی در این زمینه گفت: اموال عمومی هم متعلق به همه مردم ایران است که این زیبنده هیج ایرانی نیست که بخواهد اموال عمومی را تخریب کند.

وی گفت: این کاری که دیروز و دیشب این اشخاص کردند مطمئنا فرصت را در اختیار دشمنان و کسانی که منتظر چنین لحظه هایی بودند، قرار می دهد.

محمد حیدری نیز گفت: از این آشوب و هرج و مرج هیچ کس سود نمی برد، مردم باید در صحنه باشند برای حفظ آرامش و امنیت و نیز خواسته های خود را به شکل منطقی و قانونی پیگیری کنند.

درخواست مردم نباید مورد سوء استفاده قرار گیرد

وجود مشکلات اقتصادی و بیکاری واقعیتی است غیرقابل انکار، اما راه پیگیری مطالبات نه در تجمع بلکه از طریق راهکارهای قانونی است.

محمد علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام در این زمینه اظهار داشت: من فکر نمی کنم که برای رساندن صدا از طریق قانونی مشکلی وجود داشته باشد.

وی افزود: اما این انتظار و درخواست های موجه مردم  نباید در فضایی ارائه شود که موجب سوء استفاده دیگران شود.

مردم ایلام را به حماسه سازی می شناسند، مردمانی که آرامش و امنیت اولویت اول آنان است، همین مردم خواستار برخورد با عده ای فرصت طلب که نظم و آرامش جامعه را نشانه رفته اند، هستند.

تشنج باعث رکود بیشتر اقتصادی می شود

علی محمودی یکی از کارشناسان مسائل سیاسی گفت: اینکه عده ای بخواهند از روش های غیر مدنی استفاده کنند این خلاف قانون و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: مردم ما باید هوشمندی ملی، اتحاد و انسجام اسلامی خود را حفظ کنند، مسئولان نیز این صحبت های مردم را بشنوند.

وی گفت: عدم امنیت و تشنج باعث رکود بیشتر اقتصادی می شود و مشکلات به جای اینکه حل شود، بزرگ تر می شود.

وی ادامه داد: بنابراین بایستی به این نحوه بیان کردن مشکلات پرهیز کرد و مشکلات را از طریق قانونی و عاقلانه عمل کردن پیگیری کرد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر