کد خبر: 887683
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، گفت: یک درصد از کل بودجه اجرایی این سازمان صرف پروژه‌های تحقیقاتی شده و این نکته مدنظر است که این پروژه‌ها، پروژه‌هایی باشند که در صنعت کاربرد دارند.

راضیه علیرضایی اظهار کرد: در سال جاری نیز کل بودجه پژوهش، در حوزه عارضه‌یابی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان صرف شد.

وی با بیان اینکه فاصله بزرگی میان بخش‌های تحقیقاتی تا تولید وجود دارد، تاکید کرد: این فرآیند پیچیده اداری از ثبت اختراع تا فرآیند تامین مالی بسیار طولانی مدت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: پژوهشگران عمدتا در این مرحله منتظر افرادی هستند که برای کمک به تجاری‌سازی بیایند، بنابراین می‌توان گفت میان طرح تحقیقاتی و زمینه استفاده در صنعت، فرآیند تجاری‌سازی و شرکت‌هایی که بتوانند امر تجاری‌سازی را به انجام برسانند، فاصله بسیاری وجود دارد.

علیرضایی عنوان کرد: تعریف وظایف تجاری سازی و پر کردن فاصله موجود توسط افرادی که وظیفه آموزش را نیز عهده دارند، دشوار است. پارک علم و فناوری، انکوباترهای دیگر در این زمینه و... بر روی تجاری سازی با مشکلات جدی روبرو هستند؛ چراکه نهادهای آموزشی ما قصد دنبال کردن این کار را دارند، با توجه به این موضوع که نه از شرح وظایف آن‌هاست و نه ساختار مناسب و مطلوبی برای آن تعریف شده است.

وی با بیان اینکه امید است که تصمیم گیری‌ها در دانشگاه به این سمت سوق پیدا کند که فاصله بین تولید تکنولوژی و دانش در درون دانشگاه‌ها و در کنار تحصیل‌کرده‌ها به یک رویه تبدیل و تجاری‌سازی و مراحل نهایی آزمایشگاهی در دل صنعت انجام شود، تصریح کرد: نمی‌توان یک ماده نو در اختیار باشد و انتظار داشته باشیم صنعت در انتهای خط، این ماده را تحویل بگیرد و آن را به خط تولید ببرد؛ چراکه خطوط تولید ما از یک دانش دیگر آغاز شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار