کد خبر: 886692
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
سایت‌های اشتراک ویدئو محلی برای انتشار محتوای غیراخلاقی شده‌اند
در چند سال اخير در شبكه‌هاي مجازي اعم از سايت‌هاي اينترنتي و اپليكيشن‌هاي همراه، شاهد بازتاب نونهالان غرب‌زده‌اي هستيم كه با فراموش كردن هويت ديني و ملي خود، دست به تابوشكني‌هايي در عرصه فرهنگ و عفت ايران اسلامي مي‌زنند...
به گزارش رسانه نقلاب، در چند سال اخير در شبكه‌هاي مجازي اعم از سايت‌هاي اينترنتي و اپليكيشن‌هاي همراه، شاهد بازتاب نونهالان غرب‌زده‌اي هستيم كه با فراموش كردن هويت ديني و ملي خود، دست به تابوشكني‌هايي در عرصه فرهنگ و عفت ايران اسلامي مي‌زنند؛ برنامه‌هايي كه بعضاً با هزينه‌هاي ميليوني در كنداكتور ويژه سايت‌هاي اشتراك‌گذاري ويدئو قرار مي‌گيرند اما به ظاهر از هيچ جايي حمايت نمي‌شوند!

اول:  آيا موافقيد در يك روز مشخص با فردي غريبه از جنس مخالفتان قرار بگذاريد؟اين سؤال خانم مجري از جوان‌هاي متعددي مي‌باشد كه داخل يك كافه با آنها قرار گذاشته است؛ طرح مسئله‌اي كه مخالف غيرت جامعه و همچنين منافي عفت زنان و شرافت مردان مسلمان اين اجتماع است. آيا اين سؤال يك برخورد روشنفكرانه است؟ اگر اين برخورد روشنفكرانه را با نواميس تهيه‌كننده يا نويسنده اين كار داشته باشند، باز هم لبخند تهي از غيرت بر لبانشان امتداد خواهد داشت؟ رهبر انقلاب در ديدارشان با مسئولان نظام مي‌گويند: «ازهمه طُرُق دارند استفاده مي‌كنند كه ايمان اسلامي ما را متزلزل كنند.» اگر كمي دقت كنيم و يكي از اين سايت‌هاي پربازديد را باز كنيم، با فاصله‌گذاري‌هاي نه‌چندان مطلوبي بين آحاد مردم مواجه مي‌شويم. 

دوم: يك برنامه به‌طور تخصصي به كافه‌گردي مي‌پردازد. يك آقا و خانم به ظاهر زن و شوهر كه گويا خانم خودش را براي بزمي زنانه آراسته، تصميم مي‌گيرد با همسرش به كافه‌گردي برود. بعد از يك ورزش ملايم! صبحگاهي، به كافه‌تريايي رفته و سفارشي را براي صبحانه مي‌دهند. اسپاگتي، بيكن، بشقاب انگليسي، وافل، گرانول و سالاد سزار –البته آن هم اول صبح!- بخشي از سفارشات اين خانم و آقا براي صبحانه‌شان است! نمايش و سِرو چنين صبحانه‌اي براي كساني كه بعضاً پنير كمتري روي نان‌شان مي‌گذارند تا مبادا مواد غذايي‌شان به انتهاي هفته نرسد و گرفتار شوند، مناسب است! آيا مخاطب اين جنس برنامه‌ها با گرايش زندگي لاكچري فقط سرمايه‌دارها هستند؟ پس در شبكه‌هاي همگاني چه مي‌كنند؟! چه اصراري داريد كه پدري را در ذهن فرزندش تحقير كنيد يا همسري را در زندگي مشتركش رو به تزلزل ببريد؟!
سوم: برنامه ديگري با عنوان نگاهي نو به نظام آموزش و پرورش كشور شروع به كار مي‌كند. ميهمانان اين برنامه به ظاهر تخصصي، هنرمندان و سلبريتي‌ها هستند.

اين يعني نگاه نو و علمي به سيستم آموزش و پرورش كشور با استفاده از دانش ميهمانان در زمينه چگونگي حركات بدن در جلوي دوربين يا چگونگي طلوع و پايان فيلمنامه! ميهمان يك قسمت از اين برنامه آقاي نويسنده‌اي است كه تيشرتي با تصويري از پوستر يك فيلم امريكايي را به تن دارد. يكي از شخصيت‌هاي روي اين تيشرت خانمي با لباسي شبيه به پورن‌استارها و ديگر شخصيت نقش بسته بر اين لباس، كارگردان و بازيگر فيلم ضدايراني آرگو مي‌باشد. حال سؤال اينجاست كه چنين كسي دعوت شده است تا درباره سيستم آموزش و مهم‌تر از آن پرورش مدارس اظهار‌نظر كند؟! از مجري هم بگذريم كه در اين برنامه به بازگويي خاطره شرط‌بندي‌اش! روي آورده است. با كمي دقت به وضوح روشن مي‌شود سلبريتيسم در جامعه مجازي امروز راهي به سوي الگو‌شدن سلبريتي‌ها را در پيش گرفته است. در اين ميانه كه تنور حسابي داغ شده‌است، شاطر _تهيه كننده‌ها وارد عمل شده و سلبريتي‌هايي را با استفاده از بالشتك مخصوص به خود، به تنور مي‌چسبانند! كساني كه با دعوت از سلبريتي‌هاي ميان‌مايه، خود يا مجري را به قيمت خيلي ارزان در مجري‌گري امتحان مي‌كنند و مردم را درباره تُپُق‌ها، مزه‌پراكني‌هاي بي‌مزه و شادي‌هاي پنهان‌نشدني خود در مقابل فلان بازيگر قاضي مي‌كنند!
در اين عرصه بعضاً بانواني كه علاقه اصلي آنها مُد و ميكاپ بوده و تا به حال ويتريني براي به نمايش گذاردن خود نداشته‌اند، تحت عنوان مجري، خود را به دوربين عرضه مي‌كنند. نويسنده و طراح‌هايي كه موضوع برنامه را وابسته به اينكه امروز حال‌شان چگونه است يا چه فكاهي‌اي را شنيده‌اند، طرح و متن‌شان را روي كاغذ مي‌آورند!

چهارم: آن ديگري در برنامه‌اي كه مثلاً مخصوص به بانوان است و به يكي از ماه‌هاي پاييز هم نامگذاري شده‌است به مجري‌اي جواب مي‌دهد كه دم از ضايع شدن حق زنان مي‌زند و با لحن سطحي و آماتوري خود، ميهمانش را به چنين چالشي روانه مي‌كند. اگر معتقديد حقي از قشري ضايع شده، بايد بدانيد چگونه مسئله را آسيب‌شناسي و درمان كنيد و نه اينكه با تحقير زنان و نيش و كنايه توهين‌آميز به آنها برايشان دلسوزي كنيد! امروزه عده‌اي به رسانه با فهم صِرف اقتصادي مي‌نگرند و برخي هدفمند و كنترل‌شده از جايي‌به‌جايي براي هرجايي كردن مخاطبين قدم بر مي‌دارند و چه ساده‌انگار بايد باشد مسئولي كه اين پديده را شكوفايي استعداد جوانان وطنش بداند! در اين ميان حضور برنامه‌هايي در راستاي موازين فطري و اسلامي، نشان از برنامه‌سازاني دارد كه خود را مجهز به دانش و تكنيك رسانه‌اي كرده و در اين وانفساي غارتگري فرهنگ اسلامي- ايراني مردم كشورمان، در حال تلاش و فعاليتند.

اما به راستي كنترل اين فضاي ملتهب با چه نهادي است؟ رهبر معظم انقلاب در جاي ديگري متذكر شده‌اند:«‌بعضي از كشورها طبق فرهنگ خودشان اين دستگاه‌ها را قبضه كرده‌اند. ما چرا نمي‌كنيم؟ چرا حواسمان نيست؟ چرا رها مي‌كنيم اين فضاي غير قابل‌كنترل و غيرمنضبط را ؟!» چرا كار را به جايي مي‌رسانيد كه رهبر انقلاب از شوراي مربوط به اين فضا ابراز گلگي كند؟! تا كي مي‌خواهيد با عناويني مانند «رصد و پالايش فضاي مجازي» خود را گول بزنيد و مردم اعتماد كرده به مديريت خود را در به قهقرا رفتن آزاد بگذاريد؟! وقت آن نرسيده كه كمي غيرت ديني به خرج دهيد و اين فسادهاي روزافزون را با كنترل صحيح و به موقع لجام بزنيد؟ ميزان قابل‌توجهي از جلسه‌هاي فرهنگي مربوط به فضاي مجازي‌است كه در بسياري از موارد نتيجه‌اي به غير از اسراف برق و مستهلك‌شدن چراغ‌هاي محيط جلسه را دربر ندارد، دقيقاً كجاي اين معادله است؟!
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
0
0
آقا جان اسم نویسنده دروغه. منبع هم دروغه. این مطلب برای سایت رسانه انقلابه
.http://jren.ir/6448
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
0
2
اقای روحانی اینهمه هیاهو حقوق شهروندی برای داشتن فضای مجازی " که فساد حقیقی از انجا سرچشمه می گیرد " چه معنائی دارد؟ ایا؟ سالم سازی این فضا برای نوجوانان وجوانان در حیطه وظایف یک رئیس جمهور نمی باشد ؟ بعدا سخن از ایجاد شغل در فضای مجازی را سرلوحه ایجاد اشتغال کند ؟ اشتغال واقعی در کشور با تولید ایجاد می شود " نه با کلاشی ها در فضای مجازی.
خوانا
|
Canada
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
0
1
...و تمام این فسادها تا قیامت، به پای خاتمی و روحانی و دارودسته‌ی متمدنشان نوشته خواهد شد.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
به جای تلگرام واینستا گرام دراولین فرصت شبکه ی ملی راه اندازی کنیید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار