کد خبر: 886672
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
جديدي عكس‌هايش را گرفت و رفت
رسول خادم با اكثريت مطلق آرا براي چهار سال ديگر به عنوان رئيس كشتي انتخاب شد. ديروز مجمع انتخاباتي فدراسيون برگزار شد و خادم با كسب 40 رأي از 40رأي مأخوذه توانست اعتماد صددرصدي جامعه كشتي را به سمت خود جلب كند.
فریدون حسن

رسول خادم با اكثريت مطلق آرا براي چهار سال ديگر به عنوان رئيس كشتي انتخاب شد. ديروز مجمع انتخاباتي فدراسيون برگزار شد و خادم با كسب 40 رأي از 40رأي مأخوذه توانست اعتماد صددرصدي جامعه كشتي را به سمت خود جلب كند.
ديروز مجمع كشتي حاشيه‌هايي هم داشت؛ حاشيه‌هاي چهره پرحاشيه كشتي كه گويا فقط آمده بود تا سروصدايي راه بيندازد و برود، درست مثل آن چهار سالي كه در شوراي شهر كرد و دست آخر هم با كتك‌كاري و به ميان آمدن پاي پليس از شوراي شهر بيرون رفت!
عباس جديدي ديروز هم سروصدا به راه انداخت و در حضور بزرگان كشتي ايران، نمايندگان استان‌ها و معاون ورزش قهرماني وزارت ورزش برگزاري اين مجمع را غيرقانوني اعلام و جلسه را ترك كرد. جالب اينكه بعد از ترك جلسه عنوان كرد: «خودم هم ناراحت هستم، متأسفم اين جمع باصفا را ترك كردم!»
جديدي با انتقاد به يك‌طرفه بودن اين انتخابات در خصوص اينكه رسول خادم وقت صحبت كردن خود را به او داده است، گفت: «چون مي‌دانند همه چيز به نفع آنها و يك‌طرفه است از اين دست و دلبازي‌ها مي‌كنند. متأسفانه در اين مجمع، قريب به اتفاق اعضا دوشغله و بازنشسته هستند و من نمي‌توانستم اين بي‌قانوني را تحمل كنم. اميدوارم بي‌قانوني باعث نشود اميد از جامعه رخت بربندد.» البته در اين ميان جديدي عكس‌هاي جديدي هم انداخت تا بعد از مدت‌ها تصاويرش در خبرگزاري‌ها دست به دست شود. با وجود قهر جديدي و ترك مجمع، اين تصميم او از سوي اعضا انصراف تلقي نشد و نام او در كنار نام خادم به عنوان تنها رقيب باقي مانده، نوشته شد كه البته بدون حتي كسب يك رأي جلوي آن خالي ماند.
    
چالشي جدي پيش‌رو داريم

رسول خادم حالا براي چهار سال آينده سكان مديريت كشتي كشور را به دست گرفته، چهار سالي كه از همين حالا با سختي‌هاي خاص خود شروع شده است. رئيس فدراسيون كشتي بعد از انتخاب دوباره گفت: «در حال حاضر موضوعي بسيار جدي و سخت در پيش‌ داريم و آن ارجاع پرونده كشتي ايران به كميته اخلاق اتحاديه جهاني است. بايد با كمك خدا و تدبيري كه صورت مي‌گيرد، اقدام كنيم تا هم چارچوب سياست‌هاي نظام حفظ شود و هم اينكه كشتي در مسير كسب افتخار بماند. اميدوارم بتوانيم از اين چالش بيرون بياييم.»
خادم ادامه داد: «يك مشكل فوتبال با ديپلماسي درست برطرف شد،‌ حالا بايد ببينيم آيا اين ديپلماسي را در خصوص كشتي هم داريم يا خير. ما در حوزه ارتباط با اتحاديه جهاني از توان ديپلماسي و تعامل خوبي برخورداريم، اما وقتي موضوع از طريق كميته بين‌المللي پيگيري مي‌شود و يك‌سري جريان‌هاي سياسي موضوع را دنبال مي‌كنند، ديگر اوضاع متفاوت است و بايد مراجع بالاتر هم وارد عمل شوند.»
رئيس فدراسيون كشتي در خصوص اعتراض عباس جديدي و ترك مجمع گفت: «عباس جديدي از قهرمانان بنام ايران است، ولي رئيس او بايد بداند كه رئيس هيئت بودن شغل محسوب نمي‌شود.»
   
جديدي هر طور مي‌خواهد پيگيري كند

محمدرضا داورزني، معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه‌اي وزارت ورزش هم در پايان مجمع با انتقاد از رفتار عباس جديدي گفت: «از اين نوع برخورد همه ناراحت شديم، البته آقاي جديدي مي‌تواند از هر مسيري كه مي‌دانند پيگير شكايت خود باشند.»
داورزني ادامه داد: «سازمان بازرسي بايد اين شبهه را برطرف كند تا اين 13 هزار هيئت ورزشي كه در استان‌ها همه داوطلبانه و افتخاري كار مي‌كنند بتوانند به فعاليت‌شان ادامه دهند.»
    ***
با انتخاب رسول خادم به عنوان رئيس فدراسيون كشتي آرامش دوباره به ورزش اول كشور بازگشت. خادم در چهار سالي كه گذشت توانست كشتي را هدايت كند و موفقيت‌هاي بزرگي هم در ميادين بين‌المللي به دست آورد، به خصوص اينكه او حالا در تصميم‌گيري‌هاي اتحاديه جهاني كشتي نيز مؤثر است. بها دادن به جوانان، استفاده از دانش روز كشتي و ديپلماسي و تعامل قوي با اتحاديه جهاني از جمله شاخصه‌هاي مديريت خادم در چهار سال گذشته بود، شاخصه‌هايي كه اعضاي مجمع را وادار كرد تا با يك رأي قاطع و محكم او را دوباره بر مسند مديريت كشتي كشور بنشانند.
بدون ترديد كسب 40 رأي از طرف 40 عضو مجمع پشتوانه محكمي براي خادم محسوب مي‌شود، رسول خادم با اين رأي حالا حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد، حرف‌هايي كه حتماً بايد به گوش وزارت ورزش هم برسد. خادم در پي احقاق حق كشتي است، مطالبه‌اي كه آن را پيش از المپيك 2016 ريو مطرح كرد و با برخورد وزارت ورزش روبه‌رو شد، اما امروز به پشتوانه جامعه كشتي حتماً آن را پيگيري خواهد كرد و به هدفش نيز خواهد رسيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار