کد خبر: 885495
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
فرمانده پلیس راه استان سمنان خبر داد
فرمانده پلیس راه استان سمنان گفت : رزمایش زمستانه پلیس راه از بیستم ماه آذر با هدف کاهش تصادفات در جاده‌های این استان آغاز شد و تا 20 اسفند ادامه دارد.

حسن خسروجردی روز سه‌شنبه در حاشیه آغاز اجرای این رزمایش در گفت و گو با خبرنگاران افزود : در اجرای این طرح نیروها در چهار گردنه بشم، فولاد محله، آهوان و خوش ییلاق این استان به مدت سه ماه مستقر هستند.
وی کنترل ایمنی وسایل نقلیه، پاکسازی محورهای از برف، ارایه خدمات مربوط به رانندگان و نمک‌پاشی محورها را از جمله وظایف نیرویهای مستقر در گردنه های یاد شده استان اعلام کرد.
وی با تاکید بر ضرورت تجهیز خودروها به سیستم گرمایشی ، خاطرنشان کرد: در این ایام همه دستگاه‌ها پای کار هستند تا مسیرهای ارتباطی استان ایمن باشد.
فرمانده پلیس راه استان سمنان با اشاره به این که 80 نفر در هشت ماهه سال جاری در هفت محور در سمنان از جمله آرادان - سرخه، دامغان - سمنان، سرخه - سمنان در استان سمنان جان باختند، اضافه کرد : علت 70 درصد تصادفات فوتی در جاده‌های مواصلاتی سمنان خستگی و خواب‌آلودگی است.
خسروجردی رعایت قوانین و مقررات رانندگی را از مهم‌ترین عامل کاهش تصادفات جاده‌ای برشمرد و گفت : تعیین وقت برای استراحت به منظور کاهش خستگی و خواب‌آلودگی در طول مسیر پس از رانندگی طولانی مدت و صرف نوشیدنی می‌تواند تا حد زیادی مانع از بروز حوادث غیرقابل جبران شود.
به گفته وی یکی از دلایل عمده تصادفات در جاده‌های سمنان ناشی از یکنواخت بودن مسیر است که نهادهای مرتبط چون میراث فرهنگی و گردشگری می‌توانند با ایجاد جذابیت در طول محور‌ها در مهار تصادفات اثرگذار باشند.
فرمانده پلیس راه استان سمنان تصریح کرد : مقرر شد در این محورهای ارتباطی 16 دستگاه نمک‌پاش و چهار دستگاه خودرو برف روب مستقر شوند.
سالانه بیش از 20 میلیون مسافر از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر