کد خبر: 885123
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
پرسپولیس و صنعت نفت در چهارچوب دیداری از هفته هشتم لیگ برتر از ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند.این بازی که سری بازی های عقب افتاده لیگ برتر بود از ساعت ۱۶:۱۵ امروز با قضاوت علیرضا فغانی در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد که در نهایت با دو گل علیپور به پیروزی دو بر صفر به پایان رسید.
در این بازی پرسپولیسبا ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی ، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، وحید امیری، گادوین منشا و علی علیپور به مصاف صنعت نفت رفت.نیمه اول را شاگردان برانکو علی رغم این که حمله را در دستور کار داشتند نتوانستند موقعیت خاصی روی دروازه حریف بوجود آورند. بازی دراین نیمه بیش‌تر در میانه‌های میدان دنبال شد .دقیقه۲۱ هم شوت محکم منشا با بی‌دقتی از روی  دروازه صنعت نفت با فاصله زیاد به بیرون رفت.در نهایت دو تیم بدون این که گلی را به ثمر برسانند به رختکن رفتند.اما در نیمه دوم بازی بازهم پایاپای دنبال می شد تا اینکه دقیقه ۵۴ جدی ترین موقعیت را برای پرسپولیس رقم زد.در این صحنه ضربه محکم علیپور به تیرک دروازه حریف برخورد کرد اما علیپور که دست بردار نبود چند دقیقه بعد دقیقه ۷۰ اولین گل پرسپولیس را به ثمر رساند.
برانکو بعد از این گل دست به تعویضهای هجومی زد و احمدزاده و بشار رسن را به جای منشا و مسلمان وارد زمین کرد .علیپور ستاره بی‌چون و چرای بازی، گل دوم خود را در دقیقه ۸۷ به ثمر رساند و با نفوذ از جناح راست محوطه جریمه صنعت نفت، توپ را به تاق دروازه صوفیانی فرستاد.علیپور با این گل ۱۰ گله شد و در صدر جدول گلزنان قرار گرفت.پرسپولیس با این برد ۳۶ امتیازی شد و رکورد بیش‌ترین امتیاز در نیم فصل اول که در اختیار خودش بود را ارتقا بخشید.
از حاشیه های این بازی پیش از آغاز دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان، فغانی به کلاه روی سر بیرانوند ایراد گرفت و اجازه نداد او با این کلاه به میدان برود. تشنج یکی از هواداران پرسپولیس باعث شد تا این هوادار به وسیله یک دستگاه آمبولانس از ورزشگاه خارج شود.این هوادار پرسپولیسی در جایگاه ورزشگاه دچار تشنج شد اما با حضور به موقع ماموران اورژانس تحت درمان های اولیه قرار گرفت تا خطری این تماشاگر را تهدید نکند.کرار جاسم هم که در طول فصول اخیر حضورش در فوتبال ایران با پیراهن تیم‌های استقلال و تراکتورسازی معمولا حواشی بزرگی را رقم زده است، اینبار توانست از استادیوم آزادی بدون ایجاد مشکلی خارج شود. در صحنه‌ای از بازی داور خطای وحید امیری هافبک پرسپولیس را اعلام کرد که بعد از این صحنه امیری روی زمین افتاد و در اعتراض به تصمیم داور دو دست خود را محکم به زمین کوبید. بعد از این اتفاق داور ضمن نشان دادن کارت زرد به وی، تذکر جدی‌ به او داد و جر و بحثی بین‌ آنها صورت گرفت.
در پایان بازی  محمود خوردبین سرپرست پرسپولیس درباره قهرمانی این تیم در نیم فصل اول گفت:‌ از ابتدا معلوم بود پرسپولیس قهرمان نیم فصل می‌شود و ما با اختلاف خوبی هم قهرمان شدیم. خدا را شکر تیم‌مان سرحال و خوب است.برانکو قطعا ماندنی است و خیال همه راحت باشد.
برانکو ایوانکوویچ هم در نشست خبری پس از این دیدار گفت: از بازی تیمم خیلی راضی و خوشحال هستم. ما قبل از بازی، این دیدار را سخت‌ترین بازی نیم فصل منهای داربی میدانستیم.ما یک بازی خوب به نمایش گذاشتیم و تاکتیک منظمی داشتیم. ما بردهای پیاپی‌مان را ادامه دادیم. همینطور از هوادارانمان تشکر می‌کنم که در این هوای سرد به ورزشگاه آمدند. مهمترین مسئله این است که ما به دنبال فوتبال بازی کردن هستیم و فوتبال خوبی در نیم فصل به نمایش گذاشتیم. ما توانستیم از حریفانمان فاصله بگیریم. ما لیاقت تمام این موفقیت ها را داشتیم.
کمالوند در نشست خبری پس از بازی گفت: بازی، بازی خوبی بود البته بیش‌تر از سمت پرسپولیس. ما یک مشکل اساسی داشتیم و آن این بود که سومین بازی‌مان در ۱۰ روز اخیر بود. تا جایی که جان داشتیم بازی کردیم ولی در ۲۰ دقیقه پایانی کم آوردیم.از سازمان لیگ تقاضا دارم که بازی‌ها را طوری برنامه‌ریزی کند تا تیم‌هایی مثل ما از نظر بدنی کم نیاورند. طبق مصوبه مجلس وزارت نفت نمی‌تواند به تیم ما کمک مالی بکند. همین مشکل چند سال پیش برای نفت تهران به وجود آمد. در حال حاضر دنبال راهکاری هستیم تا مشکلات‌مان حل شود.در چند سال اخیر نتایجی که ما گرفتیم بی سابقه بوده است. اگر بازیکن بگیریم، می توانیم نیم نگاهی به بالای جدول داشته باشیم.


وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار