کد خبر: 883769
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
تحقیق جامعی در رابطه با آلودگی هوای شهر اصفهان و مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی، تنفسی و ریوی صورت پذیرفت که نتایج این تحقیق نشان داد 15 درصد مرگ و میرها مربوط به آلودگی هوا است.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان با عنوان کردن مطلب فوق گفت: یکی از بزرگترین معضلاتی که در بحث سلامت شهری در چند سال اخیر گریبان اصفهان را گرفته آلودگی هوای این کلان شهر است.

عباسعلی جوادی ادامه داد : پدیده آلودگی هوا یکی از ره‌اوردهای توسعه صنعتی است که با افزایش جمعیت توسعه شهرنشینی و مصرف هرچه بیشتر سوخت‌های فسیلی روزبه ‌روز به ‌شدت آن افزوده می‌‌شود.

وی بااشاره در بازه زمانی مابین سال‌های 89 تا 93 در شهر اصفهان، اذعان نمود : تحقیق جامعی در رابطه با آلودگی هوای شهر اصفهان و مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی، تنفسی و ریوی صورت پذیرفت که نتایج این تحقیق نشان داد 15 درصد مرگ و میرها مربوط به آلودگی هوا است.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: در شهر اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای ایران و به عنوان دومین شهر صنعتی ایران و پرخودروترین شهر درکشور،جزء آلوده‌ ترین شهرهای کشور است و در سال‌های اخیر تحقیقی صورت گرفته که نشان می‌دهد از مجموع کل آلاینده‌های وارد شده به شهر اصفهان 13 درصد مربوط به صنایع شهری، 11 درصد منابع خانگی و 76 درصد ناشی از ترافیک است.

وی با بیان راهکارهایی که در شهر باید به‌کار بسته شود تا شاهد اصفهان پاک باشیم، بیان کرد: شورای شهر قادر است با طرح جامعی در این راستا گام بردارد‌، یکی از راهکارهای عملی در این راستا توسعه حمل و نقل عمومی در شهر اصفهان و به بهره‌برداری رسیدن کامل قطار شهری و همچنین گسترش حمل و نقل سریع شهری مانند بی.‌آر.‌تی، طراحی نرم افزارهای قابل نصب روی گوشی‌های هوشمند است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار