کد خبر: 883706
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
آیت الله شبستری در دیدار رئیس امور دینی گرجستان؛
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) که برای برگزاری کنفرانس غدیر خم، دیدار با روحانیان و مسلمانان و بازدید از مراکز دینی به گرجستان سفر کرده با «زازا واشاخمادزه» رئیس نهاد دولتی امور دینی گرجستان دیدار کرد.

در این دیدار که صفی‌الله رمضانخانی سرپرست معاونت امور حقوقی و پارلمانی مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم السلام، سید جواد قوام شهیدی سفیر ایران در گرجستان، رئیس اداره مسلمانان گرجستان و جمعی از روسا و شخصیت‌های مراکز اسلامی مقیم این کشور حضور داشتند، «واشاخمادزه» گزارشی از حضور ادیان مختلف و آزادی آنان در گرجستان ارائه کرد.

رئیس نهاد دولتی امور دینی گرجستان، با اشاره به وجود وحدت میان مسلمانان مقیم گرجستان اعم از اهل تشیع و تسنن گفت: دولت گرجستان اهتمام ویژه‌ای به امور ادیان داشته و به مراکز دینی مختلف کمک و مساعدت می‌کند و مردم گرجستان نیز با هرگونه مظاهر افراط‌گرایی مخالف هستند.

وی در بخشی از سخنان خود از تلاش‌های سفیر ایران در جهت ارتقاء سطح روابط دو کشور که از نتایج خوب آن، سفر نخست وزیر گرجستان به کشورمان همچنین رشد چشمگیر گردشگری است، قدردانی کرد.

آیت الله شبستری رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز از تعامل خوبی که با ادیان، به ویژه توجه دولت گرجستان به مسلمانان اعم از شیعه و سنی، تشکر و قدردانی کرد و افزود: وقتی حاکمیت برای دین و معنویات ارزش قائل باشد، فواید مادی مانند گسترش گردشگری و روابط اقتصادی با سایر کشورها همچنین فواید معنوی مانند برقراری صلح و عدالت در جامعه در پی خواهد داشت.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در خبرگان ر هبری تصریح کرد: پیامبر بزرگوار اسلام نیز بشریت را به صلح و مسالمت دعوت کرده و از قتل نفس و ترور نهی کرده است.

آیت‌الله مجتهد شبستری ضمن اشاره به موضوع برجام اظهار داشت: مطابق قرآن کریم که میفرماید اگر قراردادی بستید با شخص و یا دولتی، نباید آن را نقض کنید، در مورد برجام نیز ما به تعهدات خود پایبندیم، مگر طرف مقابل نقض کند که واکنش دیگری خواهد داشت.

وی افزود: ایران به دنبال انرژی هسته‌ای مسالمت آمیز است نه جنگ و مقام معظم رهبری ساخت تسلیحات هسته‌ای را حرام شرعی اعلام کردند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور ایران و گرجستان در عرصههای مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی گسترش یابد.

آیت‌الله مجتهد شبستری همچنین از رئیس نهاد دولتی امور دینی گرجستان برای سفر به کشورمان دعوت به عمل آوردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها