کد خبر: 881679
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ویژه‌های جوان
بعضي از فرزندان مرحوم هاشمي هراز گاهي نسبت به نحوه فوت پدر تشكيك و گاه القاي ناپديد شدن وصيت نامه ايشان را مي‌كنند.
بعضي از فرزندان مرحوم هاشمي هراز گاهي نسبت به نحوه فوت پدر تشكيك و گاه القاي ناپديد شدن وصيت نامه ايشان را مي‌كنند. ظاهراً قرار نيست تاريخ معلم انسان‌ها باشد و رازآلوده پنداري سياست هنوز جذاب است. هاشمي زياد متهم به قتل اين و آن شد؛ از سيد احمد خميني گرفته تا نويسندگان... تا جايي كه اكبر گنجي وي را به‌ « قتل عام درماني» متهم كرد. امثال عمادالدين باقي رسماً و علناً او را قاتل معرفي كردند و... . حال چرا مار گزيده‌ها تجربه نمي‌آموزند؟ 

دكتر عبدالله گنجي، مديرمسئول روزنامه جوان در كانال تلگرامي خود نوشت: وصيت هاشمي به درد چه كسي مي‌خورد؟ واقعاً اگر هاشمي وصيت نامه مفصلي داشته باشد در آن چه نوشته است؟ احتمالاً نوشته است: «يكي از اشتباهات مخالفان من اين بود كه عملكرد فرزندانم را به حساب من مي‌نوشتند واقعاً آنها از من حرف شنوي نداشتند و به من ظلم شد. » فرزندان هاشمي لابد مي‌خواهند وصيتي پيدا كنند كه اگر ديني به پدر دارند ادا كنند. هاشمي علنا در مقابل چشم 80 ميليون گفت: «بهائيت يك فرقه استعماري است و فائزه بايد جبران كند. » فائزه نه تنها جبران نكرد كه برخلاف پدر عمل مي‌كند و اصرار بر آن هم دارد بعد از پدر دوبار خلاف مطالبه وي عمل كرد. بنابراين وصيت خواهي قمپزي بيش نيست. بدون ترديد فرزندان هاشمي در ضربه به او از مخالفان موثرتر بودند و بارها وي را شرمنده و سرافكنده انقلابيون كردند. آنها از اين پس هم پدر را در حد «ميراث فرهنگي» خواهند ديد و از او صرفاً ارتزاق شخصيتي خواهند نمود. البته محسن قدري از اين قضاوت فاصله دارد. 
    
امام رضا (ع) امام مناظره و نه مذاكره
حسن روحاني بار ديگر از ائمه عليهم السلام براي توجيه عملكرد و نظرات خود استفاده كرد و البته باز هم علمايي هستند كه نادرستي مواضعش را به او گوشزد كنند. او در جلسه هيئت دولت در هفته گذشته گفت كه «امام علي بن موسي الرضا (ع) پايه‌گذار جهاني شدن مذهب رسمي تشيع و امام مناظره و مذاكره بود. » اين در حالي است كه امام رضا عليه السلام اهل مناظره بودند و تفاوت معنايي ميان مذاكره و مناظره روشن است. مذاكره گفت و گو براي رسيدن به نتيجه مشترك و ثالث است؛ اما مناظره بحث در حقيقت چيزي براي اثبات نظر خود است. آيت‌الله علم الهدي، امام جمعه مشهد و نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي در بخشي از سخنراني خود در مراسم روز شهادت امام رضا عليه السلام به اين ادعا پاسخ داد و گفت: «امام رضا(ع) در برابر توطئه‌هاي فرهنگي دشمن مقابله مي‌كردند، اين امر برخلاف نظر عده‌اي است كه مي‌گويند آن حضرت با صاحبان ديگر اديان مذاكره كرده است، امام (ع) با دشمنان مناظره مي‌كرد و در همه مسائل برخورد و مقابله داشت. » او در ادامه افزود: «آقايان در مباني سياسي خود مي‌خواهند اين رويكرد امام را از بين ببرند و مقاومت انقلابي را بكوبند و مي‌گويند كه امام رضا(ع) اهل مذاكره بود. اهل كتاب قرار بود سفره اسلام و بساط دين را از ميان ببرند و امام رضا(ع) با اينها مقابله كرد.» او چنين تحرفي را بزرگ‌ترين برخورد با امام دانست: «برخي سياسيون واژه‌ها را دستكاري مي‌كنند، ما مناظرات امام رضا(ع) داريم، مذاكرات امام رضا(ع) نداريم؛ امام رضا(ع) در اين عرصه جنگيدند و مبارزه كردند نه مذاكره. اينكه واژه را تحريف كنند و راه را براي سياست‌گذاري تساهل و تسامح با استكبار باز بگذارند، بزرگ‌ترين برخورد با امام است. » گرچه وقتي حسن روحاني از قيام خونين عاشورا درس مذاكره مي‌گيرد، عجيب نيست كه مناظره را هم براي اثبات مواضع خود، مذاكره بنامد. 

شما نماينده مجلسيد،  نه فعال توئيتري!
همزمان با اينكه شايعه غارت اقلام كمكي به زلزله زدگان باعث انبساط خاطر در فضاي مجازي شده بود و در توئيتر با اين موضوع جوك ساخته مي‌شد، محمود صادقي، نماينده تهران از قول يكي از مخاطبان توئيترش خبر از غارت اقلام كمكي توسط نظاميان داد تا توئيتري‌ها دريابند كه هر حرف چرندي مخاطباني دارد و ممكن است از قضا مخاطبش يك نماينده مجلس باشد و نه الزاماً مردم بي اطلاع! محمود صادقي اگر فكر مي‌كند تخلفي در اين سطح در حال وقوع است، بايد تحقيق و پيگيري كند، بايد برود كرمانشاه ببيند چه خبر است؛ او فعال توئيتري نيست كه در مورد هر موضوعي، بي سند و بي تحقيق توئيت بزند؛ او نماينده مجلس است، مسئوليت دارد، قدرت دارد. 
از همين روست كه چندان گزافه نخواهد بود كه درخواست كنيم محمود صادقي با ظاهري مبدل به مناطق زلزله‌زده سفر كند و از نزديك در جريان ماجراي غارت اقلام كمكي توسط نظاميان! قرار بگيرد و نتيجه را هم به مراجع قانوني و ملت ايران گزارش بدهد. آنچنان كه صادق زيباكلام به مناطق زلزله‌زده رفت و بعد از هلال احمر عذرخواهي كرد. پس مردم براي چه كاري نماينده به خانه ملت فرستاده‌اند؟ در خانه نشستن و توئيت زدن را كه همه بلد هستند. امثال محمود صادقي و صادق زيباكلام به توئيتر آمدند تا با حضورشان به فضاي مجازي وزن بدهند و براي كاربران مفيد باشند، اما به نظر مي‌رسد آنها خود تحت تأثير موج‌هاي سطحي مجازي قرار مي‌گيرند و فعاليت مجازي‌شان هنوز تا رسيدن به مرز پختگي فاصله بسيار دارد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار