کد خبر: 881041
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
تعزيرات به بازار دزدي ايرلاين‌ها ورود كند
دلالان با سوءاستفاده از هر موقعيتي، حتي با سوءاستفاده از داغ مردم فقط به فكر پرتركردن جيب خودشان هستند...
زهرا چيذري 

چند برابر شدن بليت هواپيما و اتوبوس در ايام اربعين نشان داد هميشه هستند كساني كه از هر رخدادي كاسبي كنند. چنين كاسبي حرامي اين‌بار و در حالي كه مردم كشورمان داغدار حادثه زلزله كرمانشاه هستند و عده‌اي از هموطنان كرمانشاهي‌مان كه در ديگر شهرها حضور دارند و بي‌تاب و نگران از وضعيت خانواده‌هايشان مي‌خواهند خود را به شهر و ديارشان برسانند، دوباره بازار اين قبيل سوء‌استفاده‌ها داغ شده و مطابق برخي گزارش‌ها كساني كه مي‌خواهند خود را هر چه سريع‌تر به كرمانشاه برسانند، ناگزيرند تا 900 هزار تومان هزينه كنند. مرتضي دهقان، معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي كشوري اين افزايش قيمت را تكذيب مي‌كند و مي‌گويد: چنين موضوعي صحت ندارد و هيچ شركت هواپيمايي‌ای نرخ‌ها را بالا نبرده است. 

با وجود اين اگر سري به آژانس‌هاي هواپيمايي بزنيد در مي‌يابيد برخي از اين آژانس‌ها قيمت بليت‌هاي كرمانشاه را حسابي افزايش داده‌اند. 
 
ماهي گرفتن از آب گل‌آلود در بزنگاه‌هاي حوادث و رويدادهاي تلخ يا شيرين و سوء‌استفاده از اضطرار مردم يكي از آسيب‌هايي است كه تصوير ناخوشايندي را در ذهن افراد بر جاي مي‌گذارد. نكته قابل‌تأمل اينجاست كه در اغلب حوادث و وقايع از اربعين گرفته تا هر حادثه تلخي همچون زلزله شاهد بروز چنين رخدادهايي هستيم و اين بدين معناست كه تعمداً يا سهواً همه چيز به حال خود رها شده است و سازمان‌هاي نظارتي نتوانسته‌اند نقش بازدارندگي و پيشگيرانه در وقوع اين تخلفات داشته باشند. بگذريم از اينكه در عمل هم با متخلفان برخورد جدي‌اي صورت نمي‌گيرد و همين مسئله هم موجب شده تا دست متخلفان در اين حوزه باز باشد. اگرچه وقتي خود دولت به طور رسمي و با استدلال‌هايي نظير خالي برگشتن اتوبوس‌ها از شهرهاي مرزي در هنگام اربعين با دستور معاون وزير راه بليت اتوبوس را صد‌در‌صد گران كردند، ديگر نمي‌توان از مردم چندان انتظاري داشت. 
 
سودجويي سياه
بنا بود آزاد شدن نرخ بليت هواپيما موجب رقابتي شدن نرخ‌ها شده و قيمت‌ها را متعادل‌تر كند، اما نه فقط اين اتفاق نيفتاد، بلكه حالا شركت‌هاي هواپيمايي به همراه آژانس‌ها مختارند تا در ايام خاص و مسيرهاي پرتردد هر قدر دلشان خواست قيمت بليت‌ها را افزايش دهند. اين درست همان اتفاقي است كه در ايام اربعين شاهد آن بوديم و در ديگر ايام مناسبتي هم اتفاق مي‌افتد، اما اين بار پاي يك حادثه تلخ در ميان است و افرادي كه عزيزانشان در كرمانشاه و شهرهاي آسيب‌ديده اين منطقه زندگي مي‌كنند، نگرانند. خيلي‌ها شايد ندانند عزيزانشان زنده‌اند يا زير آوارهاي زلزله جانشان را از دست داده‌اند. خيلي‌ها بايد خودشان را به اعضاي باقيمانده خانواده برسانند و خيلي‌ها شايد براي آخرين ديدار بايد به شهرشان باز‌گردند. در چنين شرايطي است كه افزايش چند برابري قيمت بليت هواپيما ابعاد فاجعه‌باري به خود مي‌گيرد. 
 
تكذيب!
معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي كشوري با تكذيب هر‌گونه افزايش قيمت بليت پرواز تهران - كرمانشاه مي‌گويد: با سوءاستفاده‌كنندگان در فضاي مجازي برخورد مي‌شود. 

وي ادامه مي‌دهد: برخي شركت‌هاي هواپيمايي پروازهاي فوق‌العاده به مقصد كرمانشاه برقرار كرده‌اند و طي امروز و روزهاي آتي پرواز به اندازه كافي به مقصد كرمانشاه انجام خواهد شد. 
معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي كشوري در خصوص برخي قيمت‌هاي نجومي اعلام شده در فضاي مجازی، براي مسيرهاي منتهي به كرمانشاه معتقد است: اين موضوع كاملاً تكذيب مي‌شود و اين اتفاق از سوي ايرلاين‌ها رخ نداده است، اگر در فضاي مجازي افرادي بخواهند از وضعيت به وجود آمده و افزايش تقاضاي سفر هوايي به كرمانشاه سوء‌استفاده كنند با آنها شديداً برخورد خواهد شد. 
 
ورود تعزيرات
با وجود تكذيب معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي كشوري، اما مديركل نظارت و هماهنگي گشت‌هاي مشترك سازمان از پيگيري‌هاي گشت مشترك و آمادگي برخورد اين سازمان با سودجويان فروش بليت تهران- كرمانشاه خبر مي‌دهد. محمد خوشقدم ضمن ابراز همدردي با حادثه‌ديدگان زلزله اخير و عرض تسليت به آنها مي‌گويد: در پي انتشار خبر فروش بليت 900 هزار توماني تهران- كرمانشاه و احتمال سودجويي عده‌اي از حادثه اخير، از ساعات اوليه روز تيم گشت مشترك اداره كل تعزيرات حكومتي استان تهران به همراه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و كارشناسان سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان در آژانس‌هاي هواپيمايي و فرودگاه مهرآباد مستقر و به بررسي موضوع پرداخت. 

به گفته وي براساس بررسي‌هاي به عمل آمده تاكنون شكايتي در اين خصوص دريافت نشده و فروش بليت تهران- كرمانشاه طبق روال عادي انجام مي‌گيرد. 
خوشقدم با هشدار به متخلفان مي‌افزايد: چنانچه گزارشي از تخلف در اين زمينه دريافت شود برابر قانون و با قاطعيت با متخلفان برخورد مي‌كنيم، هموطنان مي‌توانند گزارش‌هاي خود را به سامانه پيامكي 300000135 يا شماره تماس 124 ارسال كنند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار