کد خبر: 880175
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
حيدر رئيسيان*

دانشجويان قرار است در آينده كشور نقش آفرين و مؤثر باشند، اما گويي برخي مسئولان اين موضوع را باور ندارند و با دانشجويان همچون يك مسئله گذرا برخورد مي‌كنند به طوري‌كه فكر مي‌كنند همين كه بتوانند شرايط را فراهم كنند كه فقط دانشجويان فارغ‌التحصيل شوند و از دانشگاه بروند وظايف خود را انجام داده‌اند. حال آنكه دانشجويان سرمايه‌هاي كشور هستند و مسئولان بالقوه آينده اين كشور محسوب مي‌شوند. 
در دانشگاه علوم پزشكي رفسنجان نيز اين مسئله وجود دارد. دانشجوياني كه قرار است پس از فارغ‌التحصيلي كادر درماني بيمارستان‌ها باشند و به امور درماني مردم رسيدگي كنند خود در آينده‌اي نه چندان دور به علت عدم توجه مسئولان دانشگاه به امور تغذيه آنها به بيماران جامعه تبديل خواهند شد. 
متأسفانه كيفيت غذا در دانشگاه علوم پزشكي رفسنجان همچون بسياري ديگر از دانشگاه‌هاي كشور نامناسب است به طوري‌كه به احتمال بسيار قوي بخش بسياري از دانشجويان امروز به بيماران گوارشي تبديل خواهند شد و بخشي ديگر هم به علت نامناسب بودن كيفيت و برنامه‌ريزي دانشگاه در امور تغذيه، در حال حاضر به بيماري‌هايي همچون كمبود ويتامين‌ها و بعضاً بيماري‌هاي گوارشي دچار شده‌اند. 
علاوه بر پايين بودن كيفيت غذاي دانشجويان متأسفانه مسائل بهداشتي هم به صورت مطلوب رعايت نمي‌شود به گونه‌اي كه بعضاً از مواد كرم زده در غذاي دانشجويان استفاده شده يا در بين غذاي دانشجويان نخ گوني پيدا شده است كه نشان مي‌دهد نظارتي بر امور بهداشتي غذاي دانشجويان صورت نمي‌گيرد يا اينكه اين نظارت‌ها به اندازه كافي مؤثر نيست. دانشجويان بارها به اين موارد اعتراض كرده‌اند،اما مسئولان توجهي به اين اعتراضات نداشته‌اند. در واقع اعتراض دانشجويان تنها به كيفيت غذاي دانشگاه محدود نمي‌شود بلكه علاوه بر مسائل فوق با وجود اينكه در سيستم اتوماسيون تغذيه، وعده‌هاي غذايي دانشجويان به تفكيك دانشكده و محل اسكان آنها رزرو مي‌شود، با اين حال در برخي از روزها نوع غذا و حتي نوشيدني همراه آن نيز با كمبود قابل توجهي مواجه مي‌شود و اين مورد مكرراً و در موارد بالايي رخ مي‌دهد. اتوماسيون تغذيه هم خود يك مشكل محسوب مي‌شود به طوري‌كه بنا به گفته برخي از دانشجويان سرور اين سيستم در روزهاي پنج‌شنبه به خوبي كار نمي‌كند و باعث مي‌شود كه برخي از دانشجويان در شنبه هفته آينده بدون غذا بمانند. 
در آخر بايد گفت اگرچه برخي غذاهاي دانشگاه نسبت به سال‌هاي گذشته اندكي بهبود در كيفيت داشته‌اند، اما همچنان با كيفيت مطلوبي كه شايسته دانشجويان است، فاصله زيادي دارد و اميد است مسئولان دانشگاه هر چه زودتر اين نقص و ضعف‌ها را بر طرف كنند تا دانشجويان به جاي آنكه دغدغه غذا و مسائل صنفي را داشته باشند به مسائل علمي و درسي توجه كنند. 
*دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي رفسنجان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار