کد خبر: 880066
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
مدیر جهاد کشاورزی محلات خبر داد:
مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: با آغاز فصل رویش گل زعفران در محلات، پیش بینی می شود بیش از 50 کیلوگرم زعفران از 16هکتار زمین زیر کشت این محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: با آغاز فصل رویش گل زعفران در محلات، پیش بینی می شود بیش از 50 کیلوگرم زعفران از 16هکتار زمین زیر کشت این محصول برداشت شود.

عبدالله محمودی مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: آب و هوای مساعد و خاک مناسب شهرستان محلات زمینه ای مناسب برای کشت انواع گل های زینتی و محصولات کشاورزی است و از آنجایی که زعفران از گونه‌ محصولات کم آب‌بر ‌و مناسب براي مناطق كم آب همانند شهرستان محلات است، این محصول در 16هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان کشت شده است .

وی با اشاره به میزان برداشت از سه کیلو و 200 گرم زعفران از هر هکتار، خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز رویش گل زعفران، برداشت این محصول از باغات و زمین های کشاورزی محلات آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 50 کیلوگرم زعفران از مزارع شهرستان محلات جمع آوری شود.

مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: زعفران گياهي است چندساله که با توجه به حاصلخيزي خاك مي‌تواند بعد از كاشت تا حدود 7 الی 10 سال به رشد و نمو خود ادامه داده و محصول مطلوبي توليد کند و با توجه به کم آبی های سال های اخیر می تواند جایگزین مناسبی برای کشت های غرقابی و پر آب بر باشد .

مرتضی یارمحمدی از فعالان عرصه تولید زعفران در محلات نیز گفت: در صورت آبیاری صحیح و به موقع در اواسط آبان ماه گل زعفران پس از رویش آماده جمع آوری شده و قبل از باز شدن کامل گل و زمانی که گل‌ها در حالت غنچه هستند، گل‌ زعفران توسط کارگران جمع آوری و برای استخراج پرچم گل که همان زعفران است آماده می‌شود.

یارمحمدی با اشاره به برداشت حدود 100 کیلوگرم گل زعفران در سال گذشته گفت: به صورت میانگین و با توجه به تجربه افراد در پاک کردن گل، مرغوبیت پیاز و گل، از هر کیلوگرم گل زعفران، حدود 10 الی 13 گرم زعفران قابل برداشت است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر