کد خبر: 879693
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
به مناسبت 13 آبان سالروز تسخير لانه جاسوسي آمريكا و روز دانش آموز، مستند «لانه عنکبوت» به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.
به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما: سیزده آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) و روز مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته است، به همین مناسبت گروه سیاسی شبکه چهار سیما مستند 30 دقیقه ای «لانه عنکبوت» را تهیه و آماده پخش کرده است.
« لانه عنکبوت » به تهیه کنندگی سهراب فاضلیان در قالب مستند ترکیبی تولید شده و در آن با دکتر حسن شیخ الاسلام  درباره رخداد های 13 آبان 1358 گفتگو شده است.
پرداختن به فیلم ضد ایرانی « آرگو» ساخته بن افلک ، که در آن  به شرح  وقایع خروج شش نفر از کارمندان سابق سفارت آمریکا از ایران می پردازد از جمله بخش های جذاب این مستند تلویزیونی است.
بنابراین گزارش، نریشن، مصاحبه و پخش تصاویر آرشیوی از جمله  بخش های این مستند است.
روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است. تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است.
« لانه عنکبوت» شنبه 13 آبان ساعت 22 به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار