کد خبر: 879692
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
ملت ایران امسال نیز پرشورتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کردند تا تداوم بی‌اعتمادی‌شان به شیطان بزرگ را بیش از پیش به جهانیان نشان دهند.

جوان آنلاین: روز 13 آبان که در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است، تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 رخ داد عنوان این سه واقعه تاریخی است.

روز 13 آبان که در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است، تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 رخ داد عنوان این سه واقعه تاریخی است.

تسخیر لانه جاسوسی در تهران فرو ریختن یکی از مهم‌ترین دژهای توطئه آمریکا در ایران و منطقه بود که خود طنین افکن فریاد مقابله با استکبار و استکبارستیزی جوانان ایرانی بوده است.

امروز 13 آبان سال 96 است و 38 سال از تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ از سوی جوانان انقلابی ایران می‌گذرد ولی مردم استکبارستیز کشورمان هر سال پرشور تر از سال گذشته در راهپیمایی 13 آبان شرکت می‌کنند تا تداوم بی‌اعتمادی خود به شیطان بزرگ را دوباره به جهانیان اثبات کنند.

مراسم سالروز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در ساعت 9 و سی دقیقه امروز همزمان با تهران در سراسر کشور با حضور اقشار مختلف مردم آغاز شد.

* حاشیه‌های راهپیمایی ضد استکباری؛ از نمایش موشک بالستیک قدر تا حضور پرشور مردم و مسؤولان انقلابی

در مراسم سالروز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تهران، موشک بالستیک قدر به نمایش درآمد.

آهنگ «مرگ بر آمریکا» با صدای حامد زمانی از محل جایگاه‌های ویژه پخش شد و راهپیمایی‌کنندگان هم‌زمان شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم سالروز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تهران حضور یافت.

سیّدمحمّد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز صبح امروز در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی 13 آبان حضور داشت.

محمّدحسن مقیمی استاندار تهران صبح امروز(شنبه 13 آبان) در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی 13 آبان حضور یافت.

اعضای بسیج کارگری و کارخانجات تهران بزرگ نیز که امروز شنبه 13 آبان در راهپیمانی یوم‌الله روز استکبار مبارزه جهانی شرکت کرده بودند در غیرقابل مذاکره کرده بودن قدرت دفاعی کشور تاکید کردند.

اعضای بسیج کارگری تهران بزرگ با در دست داشتن پلاکاردهایی با همین مضمون مخالفت خود را با هرگونه مذاکره در این باره با طرف‌های خارجی تاکید کرد.

* پاسخ دانش‌آموزان تهرانی به یاوه‌گویی‌های ترامپ

راهپیمایی‌کنندگان یوم‌الله 13 آبان امروز با در دست گرفتن کتاب تاریخ و جغرافیا به یاوه‌گویی‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مورد خلیج فارس پاسخ دادند. 

 

در این پلاکاردها که عکس بزرگی از کتاب تاریخ و جغرافیای دوران متوسطه است نوشته «خلیج همیشه فارس». 

راهپیمایان دانش‌آموز در مراسم یوم الله 13 آبان در تهران با در دست داشتن پلاکاردهایی از جلد اول کتاب تاریخ و جغرافیای پیشنهادی خود به نظام آموزشی آمریکا سخنان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و به کار بردن مجعول «خلیج ع ر ب ی» را محکوم کردند.

پلاکاردهای حاوی تصویر جلد پیشنهادی برای کتاب تاریخ و جغرافیای مدارس آمریکا بر عبارت «خلیج همیشه فارس» تأکید دارد.

اعضای سازمان دانش‌آموزی کشور که امروز شنبه 13 آبان در مراسم راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار در برابر لانه جاسوسی سابق آمریکا حضور یافته بودند با در دست داشتن پلاکاردهایی بر پیشتاز بودن خود در عرصه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی تأکید کردند.

همچنین دانش‌آموزان شرکت کننده در راهپیمایی امروز با پوشیدن پارچه نوشته‌هایی به صورت یونیفرم با این مضمون که «ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم» ایستادگی خود را در برابر توطئه‌های شیطان بزرگ اعلام کردند.

دانش‌آموزان تهرانی شرکت کننده در راهپیمایی امروز 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی در برابر لانه جاسوسی سابق امریکا بر تداوم راه دانش‌آموزان نسل‌های اول، دوم و سوم انقلاب در ایستادگی و آرمان‌های نظام جمهوری  اسلامی تاکید کرد.

دانش‌آموزان تهرانی نیز با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته‌هایی آمادگی «دانش‌آموزان نسل چهارمی انقلاب» را جهت پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و مقابله با زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی اعلام کردند.

* شمخانی در جمع راهپیمایان: 13 آبان امسال در واکنش به اقدامات ترامپ پر شورتر از هر سال برگزار شده است

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در جمع تجمع‌کنندگان مقابل لانه جاسوسی آمریکا در سالروز یوم‌الله 13 آبان به سخنرانی پرداخت.

وی گفت: دفاع‌های جانانه ملت ایران در مقابل هیأت حاکمه آمریکا اعم از دموکرات و جمهوریخواه، سیاه و سفید در دوران تک‌قطبی، چندقطبی و دوقطبی این خون‌ها را برای حفظ هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی خویش تقدیم کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: 13 آبان سالروز مبارزه با استکبار و روز دانش‌آموز امسال متفاوت‌تر و قوی‌تر از گذشته صحنه اعتراض علیه سیاست‌های ضدملت ایرانی ترامپ است و ملت ایران را به خیابان‌ها کشانده. 

شمخانی خاطرنشان کرد: خوب می‌دانیم که 13 آبان سال 58  اولین روز آشکار شدن اقدامات فعال آمریکا و خباثت‌آمیزتر شدن سیاست‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی است و تا زمانی که ایرانی، ایرانی و حسینی است، آنها دست از این شرارت‌ها و دخالت‌ها برنخواهد داشت. 

* انبارلویی: درک دولت و ملت از مذاکره با آمریکا به هم نزدیک شده است

کاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در حاشیه راهپیمایی 13 ابان باحضور در جمع خبرنگاران درباره چرایی سر دادن شعار مرگ بر آمریکا بعد از گذشت حدود 4 دهه از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: نفرت از آمریکا و خصومت ورزی این کشور در ملت ریشه دارد و دهها سال امریکایی ها به ملت ایران ظلم کردند.

وی ادامه داد: مردم ما در جواب ستم جهانی استکبار، شعار مرگ بر آمریکا را حفظ کردند و هر سال 13 آبان که روز جهانی مبارزه با استکبار است پرشورتر از سال قبل حضور می یابند.

انبارلویی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، درباره تغییر مواضع دولتی‌ها در قبال آمریکا، گفت: دولت فکر می‌کرد که در یک گفت و گوی چند جانبه می تواند با آمریکایی ها به توافق برسد اما نتایج برجام نشان داد این تصور غلط است حتی در سفر اخیر روحانی به نیویورک هر چند ترامپ برای دیدار با رئیس جمهور ایران التماس کرد روحانی این ملاقات را نپذیرفت.

عضو حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: درک دولت و ملت از مذاکره و توافق به هم نزدیک شده است، امروز دولت ما همان موضع ملت را در مورد آمریکا و بدعهدی این کشور دارد.

انبارلویی درباره مهمترین راه مقابله با دشمنی آمریکا، بیان کرد: اگر نموداری از اقتدار ملی را از سال 1340 تا کنون ترسیم کنیم، این اقتدار رشد فزاینده داشته است بنابراین ملت باید با این اقتدار ملی و نیروی نهفته در بازوان میلیون ها جوان ایرانی تکیه کند.

وی گفت: تنها راه مقابله با آمریکا را در حوزه اقتصاد، اقتصادی مقاومتی و در حوزه سیاسی تاکید بر مواضع آشتی ناجویانه با آمریکا است.

* رامین: روز 13 آبان روز مقاومت در برابر حرکت ضد بشری صهیونیسم و آمریکا است

محمّدعلی رامین کارشناس سیاسی و معاون مطبوعاتی دولت نهم نیز در حاشیه مراسم 13 آبان درباره اهمیت روز 13 آبان بیان داشت: 13 آبان از سال‌ 43 تا 96 قریب به 50 سال است که به عنوان یک روز ویژه، مطرح است.

وی ادامه داد: امروز روز ایستادگی در مقابل زور و استکبار جهانی در مبارزه با انسانیت است.

رامین با تاکید بر اینکه استکبار جهانی در تعارض با انسانیت است، اظهارداشت: روز 13 آبان روز مقاومت در برابر این حرکت ضد بشری است که توسط استکبار صهیونیستی و آمریکا دنبال می‌شود.

* قطعنامه تظاهرات سراسری یوم‌الله 13 آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی»

قطعنامه تظاهرات سراسری یوم‌الله 13 آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» سال 1396 از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منتشر شد.

متن کامل این قطعنامه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود به روح بلند احیاگر اسلام ناب محمد حضرت روح‌الله، دمنده روح جهاد و استکبارستیزی در کالبد امت انقلابی ایران، اینک در پایان تظاهرات پرشور یوم‌الله 13 آبان، روز ملّی مبارزه با استکبار جهانی، ملت استکبارستیز ایران اسلامی با تأکید بر اینکه مقاومت در برابر ظلم و جهاد علیه مستکبران و طاغوت‌ها و اشغالگران، یک تکلیف دینی و رسالت انسانی است، مواضع خود را با ندای ملکوتی الله‌اکبر- خامنه‌ای رهبر و شعار کوبنده مرگ بر آمریکا اعلام می‌دارد:

1 ـ ملّت قهرمان و بیدار ایران، علی‌رغم لبخندهای فریبکارانه دشمنان مستکبر، روحیه استکبارستیزی خود را همواره حفظ نموده و با هوشمندی و بصیرت کامل و نفی هرگونه سلطه سیاسی نظامی و اقتصادی بیگانگان، آمریکای جنایتکار را همچنان دشمن شماره یک خود می‌داند.

2 ـ ما لفّاظی‌ها و لجن‌پراکنی‌های توهین‌آمیز رئیس‌جمهور منفور آمریکا نسبت به ملّت ایران و نهاد انقلابی سپاه پاسداران و به‌کارگیری واژه مجعول و غلط برای خلیج همیشه فارس را شدیداً محکوم می‌کنیم.

3 ـ ملّت ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سد مستحکم در برابر نفوذ دشمنان و برهم زننده توطئه‌های استکبار در منطقه و خار در چشم آمریکا و رژیم نامشروع و جعلی اسرائیل و ضدانقلاب می‌داند. ازاین‌رو ما فرزندان امام راحل، ضمن درخواست تقویت و ارتقای توانمندی‌های نظامی و دفاعی کشور و نیروهای مسلّح، سپاه قدرتمند را مایه مباهات و نور چشم ملت ایران دانسته و حمایت قاطع و همه‌جانبه خود را از این نهاد انقلابی اعلام می‌‌داریم.

4 ـ عیان شدن چهره بی‌نقاب آمریکای جهان خوار در مقابله با انقلاب اسلامی و مردم ایران برای چندمین بار نشان داد که آمریکا همچنان غیرقابل‌اعتماد است. ما ضمن حمایت از مواضع ضدآمریکایی رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی مقتدای عظیم‌الشأن عزیزتر از جانمان، در تبعیت از رهنمودهای حکیمانه معظم له، مخالفت قاطع خود با هر نوع مذاکره درباره هر موضوعی با شیطان بزرگ را اعلام می‌نماییم.

5 ـ ما بر اساس جوهره انقلاب اسلامی که ضد ظلم و مدافع مظلوم است، همدلی خویش را با ملّت‌های تحت ستم فلسطین، بحرین، یمن، سوریه، میانمار و شیعیان مظلوم عربستان اعلام داشته و از مبارزات ضد استکباری و حق‌طلبانه همه مظلومین جهان حمایت می‌کنیم.

6 ـ ما ضمن تأکید بر ضرورت توجه به مشت‌های آهنین مخفی‌شده در دستکش‌های مخملی، به حرکت‌های مرموز و برخوردهای دوگانه کشورهای اروپایی نسبت به مسائل منطقه و موضوع برجام به دیده شک و تردید می‌نگریم و از مسئولان مراقبت هوشمندانه و انقلابی نسبت به عملکرد دولت‌های اروپایی را انتظار داریم.

7 ـ ما ضمن تشکر از هم‌صدایی و همسویی و مواضع قاطع و یکپارچه مسئولان نظام جمهوری اسلامی در برابر اقدامات خصمانه رئیس‌جمهور نامتعادل آمریکا و تصمیمات ظالمانه کنگره آمریکا، ادامه مواضع متحد و یکپارچه مسئولین را که از حمایت مردمی همه اقشار و جریان‌ها برخوردار است، مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان دانسته و تا پای جان گوش‌به‌فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و پشتیبان مواضع استکبارستیزانه مسئولان نظام هستیم.

8 ـ ماجرای برجام و بدعهدی‌های آمریکا و ادامه تحریم‌ها ثابت کرد که عزت و استقلال کشور، تنها در سایه اتکا به توانمندی‌ها و نیروها و ذخایر خویش است. ازاین‌رو تبعیت کامل خود را از رهنمودها و فرامین امام المسلمین حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی اعلام داشته و اقتصاد مقاومتی را تنها راه‌حل مشکلات کشور و مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا می‌دانیم و خواستار جدی گرفتن این مسئله از سوی مسئولان جمهوری اسلامی، فراتر از لفظ و شعار هستیم.

9- ما ضمن درخواست تبیین مستند و غیرقابل‌انکار دخالت‌ها و توطئه‌های رذیلانه و خلاف عرف بین‌المللی آمریکای پلید برعلیه انقلاب و نظام نوپای اسلامی، اقدام عملی با پرهیز از قرطاس بازی و تلاش مجدانه برای جبران مافات با بهره‌گیری از اسناد لانه جاسوسی طاغوت اعظم و تدریس آن در دانشگاه‌ها و مدارس را خواهانیم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
با اینکه امام خمینی فرموده بود رابطه با امریکا به چکارمان میاید؟ و هرچه بدبختی ماست از امریکاست چرا تصمیم گرفته شد با غرب که گوش به فرمان امریکاست و با حضور خود امریکا مذاکره شده و رابطه برقرار شود؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار