کد خبر: 879319
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خبرداد:
علی‌اکبر صالحی گفت: عملیات ساخت راکتور دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر با همکاری مناسب و مطلوب روسیه در بوشهر آغاز شد که تا ۷ سال آینده واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر وارد مدار تولید می‌شود.

وی با قدردانی از توجه مجلس شورای اسلامی نسبت به صنعت هسته‌ای گفت: از کمک‌های کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در توسعه صنعت هسته‌ای کشور و نیروگاه اتمی بوشهر قدردانی می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با ابراز خرسندی از توجه ویژه استاندار بوشهر به نیروگاه هسته‌ای بوشهر افزود: استاندار جدید بوشهر توجه ویژه‌ای به صنعت هسته‌ای، حقوق هسته‌ای و نیروگاه اتمی بوشهر به ویژه پروژه در دست اجرا دارد.

صالحی با اشاره به روابط دوستانه و مطلوب ایران و روسیه تصریح کرد: پروژه نیروگاه اتمی بوشهر نماد همکاری راهبردی بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه است.

وی با بیان اینکه رابطه ایران و روسیه بسیار مطلوب و درخور تحسین است، گفت: طرح‌های هسته‌ای ایران با همکاری همسایه خوب و بزرگ کشور روسیه اجرا می‌شود و امروز عملیات 2 رآکتور جدید در نیروگاه اتمی بوشهر با مشارکت شرکت‌های روسی آغاز شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه این پروژه در مدت تعیین شده وارد مدار می‌شود، افزود: اکنون پروژه واحد دوم و سوم نیروگاه جدید بوشهر جلوتر از زمان در حال پیشرفت است و پیش‌بینی می‌‌شود در 7 سال آینده رآکتور دوم نیروگاه اتمی بوشهر وارد مدار تولید شود و 2 سال بعد از آن واحد سوم نیز به بهره‌برداری برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر