کد خبر: 877930
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
حضور حسين فريدون به عنوان يك متهم دانه درشت فساد اقتصادي و كسي كه صرفاً با وثيقه خارج از زندان به سر مي‌برد در محافل سينمايي موضوعي است كه مايه حيرت شده است.
فرزين ماندگار 

حضور حسين فريدون به عنوان يك متهم دانه درشت فساد اقتصادي و كسي كه صرفاً با وثيقه خارج از زندان به سر مي‌برد در محافل سينمايي موضوعي است كه مايه حيرت شده است. 
دو روز پيش و در جريان برگزاري مراسم اختتاميه جشنواره فيلم كوتاه تهران با كمال تعجب حسين فريدون در كنار سيد‌صادق موسوي، رئيس انجمن سينماي جوان و دبير جشنواره ديده شد. جالب است كه وي حين اهداي جوايز جشنواره به عنوان اهداكننده روي سن قرار گرفت و در كنار رئيس سازمان سينمايي، محمد مهدي حيدريان قرار گرفت.  در حال حاضر يكي از بزرگ‌ترين پرونده‌هاي فساد مالي به نام حسين فريدون، برادر رئيس‌جمهور در قوه قضائيه باز است و وي صرفاً با وثيقه ميلياردي تا انجام محاكمات و صدور حكم آزاد است؛ آزادي‌اي كه طبق قانون و به طور قطع مشروط است و وي نمي‌تواند تا زمان صدور حكم، مانند افراد و شهروندان عادي و البته مانند يك مقام مسئول در جمهوري اسلامي نقش‌آفرين باشد. جالب است كه وي در حال حاضر نيز هيچ سمتي در دولت ندارد، اما ظاهراً از نفوذ وي در دولت كاسته نشده است.  

دعوت از حسين فريدون به عنوان شخصيتي حقوقي در يك مراسم دولتي به طور قطع اقدامي غيرمسئولانه و تحريك‌آميز تلقي مي‌شود. در واقع شأن يك رويداد هنري و فرهنگي در ابعاد جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران اجل از اين است كه به واسطه آن سوء‌استفاده جناحي به نفع يك فرد متهم و از نزديكان دولت در آن صورت بگيرد.  حسين فريدون بي‌ترديد به واسطه انتساب به رئيس‌جمهور پيش از اين يكي از بانفوذترين افراد در دولت بوده است، اما اين نفوذ قاعدتاً نبايد در دوره‌اي كه وي جزو متهمان پرونده فساد مالي است هم زمينه بروز داشته باشد، اقدام مديران سينمايي دولت دوازدهم در دعوت از فريدون براي حضور در مراسم اختتاميه جشنواره‌اي دولتي بي‌ترديد نوعي تطهير فرد متهم قلمداد مي‌شود و به احتمال زياد به لحاظ حقوقي تبعات آن دامن افراد خاطي را خواهد گرفت.  بايد از مدير جوان و بي‌تجربه انجمن سينماي جوان كه البته يك‌شبه ره صدساله را پيمود و بدون رزومه‌اي مشخص و اثرگذار مديريتي دولتي را به خود اختصاص داد، پرسيد كه دقيقاً چه انگيزه‌اي باعث‌شده تا وي دعوت از متهم بزرگ فساد اقتصادي دولت را در جشني كه جنبه‌اي بين‌المللي دارد، لازم ببيند و وي را در كنار خود بنشاند. آيا حسين فريدون قرار است در دوراني كه هيچ مسئوليت رسمي‌اي در دولت ندارد نيز از نفوذ خود براي حفظ يا ارتقاي سمت براي اين مدير جوان و البته كارنابلد استفاده كند؟
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
1
0
این به اصطلاح ژنهای خوب مملکتمان رابه اینجا کشانده اند.که برای دستگیری مجرم باید از برادرش اجازه بگیرند‌،‌اللهم عجل لولیک فرج
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
0
0
اگر متهم بودن فریدون الکیه . پس جشنواره ومسئولان ان هم الکیه
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
1
0
سایت جوان " عکس گویای موقعیت جالبی ست " ژست حسین فریدون به یک متهم دانه درشت فساد " که با وثیقه ازاد شده " نمی خورد " بلکه ژست مقامات را به خود گرفته ست " اما جالب تر قیافه سید صادق موسوی " رئیس انجمن سینمائی ست " که با بی محتوائی در مقابل حسین فریدون " برایش توضیحات
می دهد " ایا؟ به دنبال حامی در سینما می گردد ؟ وقتی افراد مانند موسوی در جایگاه درستی که درخور توانائی شان نباشد " قرارگیرند انوقت عملکردهای بی قانونی شکل گرفته می شود "
باید سوال کرد " بار غیرقانونی بودن " این عملکرد چه می باشد؟
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
0
0
ابتدا تصور نمودیم یک متهمی رفته سینما و این موضوع سبب حیرت شده است،با خودمان گفتیم که این طفلکی ها سینما که نروند و اختلاس هم نکنند پس چکار کنند؟کمی بیشتر دقت کردیم دیدیم نخیر اولا این متهم معمولی نیست و دانه درشت است! ثانیا فیلم هم بلند نیست وکوتاه است و بین المللی! واز همه بدتر در دادن جایزه هم مشارکت داشته است!دیدیم دیگر جای تاخیر نیست که جنبه بد اموزی بین المللی هم دارد و ممکن است متهمان بین المللی اینده در دادگاهای خارجی ادعا کنند در اثر بد اموزی ما منحرف شده اند ودادگاه های خارجی هم که عادت کرده اند فورا علیه ما حکم صادر کنند.
رمضانعلى محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
0
0
بسم الله،باسلام،شنیده‌ام،
ازابتداى دھھ30،قانونى وجودداردمبنى بر اینکه ھرکس به ھرعنوان به اقتصاد کشور لطمه واردکند،حکمش اعدام است. حالا با حساب وجوداین قوانین صدالبته ھوشمندانھ،حضور این عده کثیر مفسدان اقتصادى که ازھردو جناح کلى کم ھم نیستند،وجود آنان روى زمین بى وجه وبى ربط است.وتا مجلس،مجلسین نشود(حداقل)،مثل اکثریت قریب به اتفاق تمام کشورھاى دنیا،از این دست افعال وورفتارھاى بى وجه وبى ربط،کمافى السابق 40 ساله اخیر،زیاد قبلا"دیدیم وحال می بینم وآتى خواھیم دید.دین این متجاھرین به فساد اقتصادى ،دینى است که آخرش نون داره،در مرثیه عدالت ھمین بس که در ج.ا.ا.عده اى کثیر به ده ریال میگن یک تومن.عده ای آقازاده به یک میلیارد میگن یک تومن.والسلام،شھرک اندیشه‌.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
0
خدا آخر و عاقبت ما رو بخیر کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
0
0
مگه ولش کردن؟؟؟
شمس الهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
0
0
دوتا قانون تو کشور کم داریم یکی ممنوعیت انتساب و دخالت بستگان مقامات مهم در پستهای مهم و یکی ممنوعیت اعطای وام های کلان به افراد !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار