کد خبر: 877713
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
فرماندار ویژه کاشان
معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان گفت: انجمن میراث فرهنگی شهرستان کاشان در راستای معرفی صحیح میراث فرهنگی و پاسداری از آن و به منظور جلب حمایت مادی و معنوی و مشاركت همه جانبه عموم مردم و دستگاه های اجرایی در زمینه پژوهش، حفظ، احیاء ، معرفی و آموزش میراث ارزشمند تاریخی و فرهنگی کاشان تاسیس و شروع به کار نموده است.

حمیدرضا مومنیان  گفت: هر کدام از مباحث و مشکلاتی که امروز در بحث میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهد هستیم، چه از نظر فرهنگی و یا اجرایی حل شود شاهد تحولی بزرگ در شهرستان کاشان خواهیم بود.

رئیس انجمن میراث فرهنگی کاشان در خصوص شرح وظایف این انجمن اظهار داشت: در انجمن میراث فرهنگی شهرستان کاشان که به ریاست فرماندار تشکیل می شود اولویت ها و ضرورت هایی که در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری وجود دارد را ابتدا با همفکری و تجزیه تحلیل مورد بررسی قرار می گیرد و سپس دستگاه های اجرایی در راستای ماموریت های خود مصوبات را پیگیری کردهتا نیازها و مشکلات این حوزه ساماندهی شود و شاهد رشد و توسعه روز افزون این صنعت در منطقه باشیم.

وی بازار کاشان را نمونه‌ای ازظرفیت ها و پتانسیل های این شهرستان دانست و ضمن توجه ویژه به آن افزود: در حال حاضر تمایل بسیاری برای ایجاد مجتمع های تجاری در شهرهای بزرگ وجود دارد که در آن مشاغل مشابه در یک مجموعه قرار میگیرد که این بحثی علمی است و امکان تسهیل انتخاب کالا برای مردم بالا می رود و همچنین فروش و رونق بیشتر را در پی دارد و ما از دیرباز این موضوع را در بازار کاشان شاهد هستیم که سرا ها و راسته هایی مخصوص ( نظیر تمچه امین الدوله ویژه فرش، راسته بزازها، بازار رنگرزها، راسته کفاش ها و . . . ) وجود دارد و بخشی از بازار را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص اهمیت و اعتبار بازار در بین مردم کاشان افزود: بازار کاشان اهمیت ویژه ای بین اقشار مختلف جامعه دارد و حتی وجود کسب و کارهای خرد و کوچک که در بازار فعالیت دارند دارای اعتبار و اعتماد بیشتری نسبت به مکان های دیگر در نزد افکار عمومی هستند.

فرماندار کاشان در بحث اهمیت حوزه گردشگری گفت: کاشان اکنون شهری جهانی است و از تمام دنیا برای بازدید و اقامت به این شهر سفر می کنند پس لازم و ضروری است که در انتخاب و به کارگیری افراد شایسته در این خصوص دقت لازم بعمل آید و در قسمت هایی که افراد بهصورت مستقیم با گردشگران در ارتباط هستند از نیروهای مناسب وخوش برخورد و آشنا به مباحث و اصول گردشگری استفاده شود.

رییس انجمن میراث فرهنگی شهرستان کاشان در ادامه افزود: در مباحث گردشگری، فرهنگ سازی موضوعی حیاتی و مهم بشمار می رود که باید به آن توجه بسیار شود و باید از ظرفیت بالای آموزش و پرورش در این زمینه استفاده شده و در مقاطع مختلف تحصیلی نشست هایی با این موضوع برای دانش آموزان برگزار کند.

"حمیدرضا مومنیان" در ادامه گفت: رفع موانع و مشکلات موجود در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و رسیدن به توسعه همه جانبه اهمیت بسیاری دارد و تمامی دستگاه ها باید در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی که جزو سرمایه های ملی است تلاش کنند.

فرماندار کاشان در پایان با تاکید بر توجه ویژه دولت تدبیر و امید به موضوع گردشگری خاطر نشان کرد: باید تمامی دستگاه ها و اعضای انجمن، مشکلات و موانع موجود در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را بدون هیچگونه ملاحظه ای مطرح نمایند و همگی نیز برای حل آن مشکل با جدیت وارد عمل شوند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار