کد خبر: 875955
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ادامه مذاكرات فلسطینی-فلسطینی در قاهره
دومین جلسه از نشست‌های آشتی ملی فلسطین در قاهره میان جنبش فتح و حماس دیروز برگزار شد.
دومین جلسه از نشست‌های آشتی ملی فلسطین در قاهره میان جنبش فتح و حماس دیروز برگزار شد. حماس گفته كه مصری‌ها‌، جنبش فتح را ملزم کرده‌اند که مسئله سلاح مقاومت را در جریان نشست‌‌ها و گفت‌وگوهای آشتی در قاهره مطرح نکند.

بیانیه پایانی كه در پایان اولین روز مذاكرات (روز سه‌شنبه) صادر شد، حاکی از فضای مثبت حاكم بر این مذاکرات است. این مذاكرات دیروز هم ادامه پیدا كرد. در بیانیه روز اول آمده كه در این مذاکرات درباره پرونده آشتی برای حل مشکلات نوار غزه گفت‌وگو شده و فضای مثبتی بر این مذاکرات حاکم بود و از مصر هم به دلیل تلاش‌هایش برای پایان دودستگی و تکمیل آشتی قدردانی شده است. برخی منابع خبری نیز از طرح بیست‌و‌دو بندی قاهره برای تکمیل آشتی فلسطینیان در مرحله آینده خبر دادند که از جمله این بند‌ها اهتمام امریکا و مصر برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی شرم‌الشیخ با حضور مقامات عربی و بین‌المللی است و پس از آن روند مشخصی برای احیای وحدت در کرانه باختری و نوار غزه و سازماندهی روند انتخابات آغاز خواهد شد.  

فوزی برهوم،  سخنگوی جنبش حماس گفته كه مذاکرات با فتح درباره مسائل کلی و پرونده‌های مربوط به آشتی، اقدامات و مکانیسم‌های اجرایی آن براساس توافق قاهره است. اسامه القواسمی، سخنگوی رسمی جنبش فتح به المیادین گفت: «ما در نهایت می‌خواهیم یک دولت واحد و آشتی فلسطینی نهایی داشته باشیم. مصر بر موفقیت مذاکرات فلسطین در قاهره پافشاری می‌کند.» «عماد ابو رحمه»، عضو کمیته مرکزی جبهه مردمی(خلق) تأکید کرده كه مجازات‌‌ها و تحریم‌‌ها علیه تمام طیف‌های ملت ما در نوار غزه تحمیل شده است و ربط دادن لغو آن به گفت‌وگوهای قاهره(میان حماس و فتح) تصمیم اشتباهی است و باید تصمیمات فوری برای لغو آن اتخاذ شود. احمد عبدالهادی معاون مسئول سیاسی جنبش حماس در لبنان می‌گوید كه مصر، جنبش فتح را ملزم کرده است که مسئله سلاح مقاومت را در جریان نشست‌‌ها و گفت‌وگوهای آشتی در قاهره مطرح نکند. به گزارش قدسنا، «احمد عبدالهادی» خاطر‌نشان کرد: مصر، جنبش فتح را ملزم کرد تعهدنامه‌ای را امضا کند مبنی بر اینکه، موضوع سلاح مقاومت را در جریان نشست‌های آشتی فلسطینی مطرح نکند. وی افزود‌: موضوع سلاح مقاومت در نشست‌های اخیر مطرح شد و حماس به مصر اطلاع داد که امکان طرح آن وجود ندارد و مصر هم تلاش کرد هیئت فتح، برگه‌ای را امضا کند مبنی بر اینکه موضوع سلاح مقاومت را مطرح نکند زیرا مسئله سلاح مقاومت با راه‌حل فراگیر برای مسئله فلسطین مرتبط است و ارتباطی با موضوع آشتی ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار