کد خبر: 875764
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
حرکت رکاب ها برای زیارت «غریب الغربا»
کاروان دوچرخه سواری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با عنوان «غریب الغربا» سفر 10 روزه خود را به سمت مشهد مقدس آغاز کرد.

علی رسول زاده در آیین بدرقه این کاروان در شهرداری کاشان، با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان و مصائب آل الله، اعزام کاروان غریب الغربا را دارای دو پیام دانست اظهار کرد: ابراز ارادت مردم ولایت مدار کاشان به آستان حضرت ثامن الحجج(ع) و عرض تسلیت به این امام رئوف، نخستین پیام این حرکت فرهنگی و ورزشی است.

وی، دومین پیام این کاروان را متعلق به جامعه ورزشکاران به خصوص فعالان ورزش همگانی قلمداد و خاطرنشان کرد: گرچه این اقدام، به عنوان حرکتی ارزشمند و قابل تقدیر در سال های اخیر به صورت مستمر اجرا می شود اما این چنین برنامه هایی به تنهایی نمی تواند فرهنگ ورزش همگانی را در جامعه کاشان گسترش دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، خواستار اندیشیدن فرآیندی برای نهادینه کردن ورزش همگانی در کاشان شد و تصریح کرد: این گونه ورزش فراگیر، علاوه بر افزایش نشاط و شادابی جسم و روح شهروندان جامعه می تواند از شدت بسیاری از مشکلات مدیریت شهری نظیر ترافیک، آلودگی محیط زیست و...بکاهد.

رسول زاده،‌ عزم جدی مسئولان از جمله مسئولان اداره ورزش و جوانان، هیئت های ورزش همگانی، دوچرخه سواری و... را در زمینه ترویج فرهنگ ورزش به طور عام و ورزش همگانی به طور خاص آن هم به صورت عملی حائز اهمیت دانست.

علیرضا پورعسگری  رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کاشان نیز در این آیین، با تأکید بر مأجور بودن حرکت کاروان دوچرخه سواری غریب الغربا، آن را به واسطه دشواری و سختی برخوردار از ارزش معنوی بالاتری قلمداد کرد و از اعضای تیم دوچرخه سواری خواست با بهره گیری از فرصت حضور در مسیر معنوی زیارت، مردم ایران اسلامی و شهروندان کاشانی را از دعای خیر محروم نسازند.

بهروز گرانمایه سرپرست شهرداری کاشان، نیز با آرزوی موفقیت برای کاروان اعزامی، آنان را نماینده مردم ولایت مدار و متدین کاشان دانست.

همچنین سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، در حاشیه این مراسم، اعزام تیم دوچرخه سواری این سازمان برای هجدمین سال متوالی را متذکر شد و افزود: این کاروان در مدت 10 روز با پیمودن مسافت یک هزار و 300 کیلومتری و عبور از استان های مختلف کشور، پیام مردم ولایت مدار کاشانی را به 28 شهر و شهرستان می رسانند.

وی، ‌معرفی کاشان به عنوان یکی از قطب های گردشگری را هدف دیگر اجرای این برنامه فرهنگی و ورزشی دانست و خاطرنشان کرد: این کاروان که حرکت خود را در ایام محرم و از مشهد اردهال به عنوان کربلای ایران آغاز کرده می تواند ظرفیت های ناب گردشگری خطه نخستین ها را به خصوص در حوزه گردشگری مذهبی به هموطنان ارائه کند.

آیین بدرقه کاروان دوچرخه سواری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با عنوان «غریب الغربا» در حالی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری و کارکنان شهرداری کاشان و نیز جمعی از مسئولان فرهنگی و اجرایی شهرستان در شهرداری کاشان برگزار شد که پیش از این مراسم، اعضای تیم دوچرخه سواری با حضور بر مزار مطهر شهدای گمنام، ضمن عطرافشانی و غبارروبی با آرمان های آنان تجدید میثاق کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر