کد خبر: 871953
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
احداث 20 هزار نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی در کشور برنامه ریزی شده است که از این تعداد 2 هزار نیروگاه در استان کرمان راه اندازی خواهد شد.

پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در آیین امضای تفاهم نامه ساخت ۲ هزار سامانه خورشیدی فتوولتائیک پنج کیلوواتی در کهنوج گفت: با وجود برخورداری کشور از منابع غنی فسیلی نفت و گاز، توان استفاده از سوخت حرارتی برای تولید برق و در دسترس بودن این سوخت و استفاده از انرژی های تجدید پذیر و نو از ضروریات جامعه است.
وی عنوان کرد: ساخت این نیروگاه ها و درآمد حاصل از آن ها در زندگی مددجویان تاثیرات خوبی دارد و در این رابطه باید دقت شود که وجه حاصل از فروش برق تولیدی این نیروگاه ها بدون هیچ تاخیری به حساب خانوارها واریز شود.
وی خاطرنشان کرد: نیروگاه های پنج مگاواتی خورشیدی با همکاری وزارت نیرو و با مشارکت کمیته امداد در اختیار مددجویان این نهاد قرار می گیرد.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: برای احداث این نیروگاه های خانگی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال به صورت تسهیلات و با سود چهار درصد در اختیار خانواده مددجویان قرار می‌گیرد و اقساط این تسهیلات نیز از درآمد ناشی از فروش برق تولیدی پرداخت می شود.
وی ایجاد اشتغال برای خانواده های تحت پوشش را از اولویت های کمیته امداد بیان کرد و گفت: معنای دستگیری از محرومان این است که کمک کنیم تا روی پای خود بایستند. این خانواده ها می توانند تا ۲۰ سال از این سامانه استفاده کنند. سال گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت این نیروگاه های به مردم استان کرمان پرداخت شده است و امسال این تسهیلات به سه برابرافزایش پیدا کرده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: تفاهم نامه ساخت ۲ هزار سامانه خورشیدی فتوولتائیک پنج کیلوواتی در کهنوج به امضا رسید.
فتاح افزود: تاکنون ۹ سامانه خورشیدی در سه روستای شهرستان کهنوج و ۲ سامانه نیز در شهرستان راور راه اندازی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار