کد خبر: 869902
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
ايران با تساوي بدون گل مقابل کره‌جنوبي در انتخابي جام جهاني رکورد شکست‌ناپذيري و گل نخوردن را حفظ کرد...
تساوي ايران و کره و دور افتخـــار کارلوس کرش در ورزشگاه سئول پيام‌هاي زيادي داشت. هم رکورد شکست‌ناپذيريمان حفظ شد و هم با وجود 10 نفره شدن، همچنان رکورد گل نخوردن تيم ايران پا برجا ماند تا سايت فيفا هم از رکوردهاي تيم ملي فوتبال کشورمان شگفت‌زده شود!
يک صعود بي‌دردسر و زودهنگام سبب شده بود بازي عصر پنج‌شنبه با کره‌جنوبي در سئول به ديداري تشريفاتي براي شاگردان کرش بدل شود، ديداري که براي کره‌اي‌ها بازي مرگ و زندگي بود و برخلاف چهار سال پيش، اين چشم‌بادامي‌ها بودند که بايد براي پيروزي به آب و آتش مي‌زدند. ورود محمد انصاري به ترکيب، مهم‌ترين تغيير تيم کرش نسبت به بازي‌هاي قبل بود، انصاري به جاي سيدجلال حسيني در قلب خط دفاع قرار گرفت. البته برخلاف انتظارها خبري از رونمايي ستاره دورگه ايراني – سوئدي يعني سامان قدوس نبود و ملي‌پوش تازه‌وارد ايران به دليل صادر نشدن کارت بازي‌اش، در ليست 18 نفره تيم ملي مقابل کره قرار نگرفت. همانطور که پيش‌بيني مي‌شد با شروع بازي کره‌اي‌ها هجومي آغاز کردند، اما در مقابل خط دفاعي مستحکم تيم ملي که نمايش خوبي داشت، مانع از به گل رسيدن کره‌اي‌ها شد.
خط دفاع هوشمند ايران آنقدر کره‌اي‌ها را کلافه کرده بود که آنها به ناچار رو به شوت‌هاي از راه دور آوردند که هيچ‌کدام از شش شوت بيرون محوطه آنها حتي در چارچوب هم قرار نگرفت. ايران در همه نشانه‌هاي دفاعي سرتر از حريف بود و با بردهاي بيشتر در دوئل‌هاي زمين و هوا اجازه خطرسازي روي دروازه بيرانوند را از کره‌اي‌ها گرفته بود. در اين بين از بازي تأثيرگذار ميلاد محمدي نبايد گذشت كه يکي از تأثيرگذارترين بازيکنان تيم کشورمان مقابل کره بود. بازيكني كه ستاره کره‌اي تيم تاتنهام را عملاً خنثي کرده بود تا سرمربي کره تصميم به تعويض جناح شماره7 تيمش بگيرد. البته اخراج سعيد عزت‌اللهي در دقايق اوليه نيمه دوم، هرچند کار را براي ايران سخت‌تر کرد، اما شاگردان کرش با يک نمايش حساب شده و کنترل بازي مسابقه را به انتها رساندند تا با تساوي بدون گل تلاش ايران و کره به پايان برسد.
  حفظ رکورد شکست‌ناپذيري و گل نخوردن
ايران در حالي در جدال تشريفاتي برابر کره‌جنوبي در نهمين روز از مقدماتي جام جهاني در گروهA   به‌تساوي بدون گل رضايت داد که براي دوازدهمين بازي متوالي دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا طبق آمار رسمي ارائه شده از سوي فدراسيون جهاني فوتبال تا پايان نيمه اول به رکورد هزار و  63 دقيقه و در پايان بازي نيز به رکورد هزار و 112 دقيقه گل نخوردن در بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني برسد. آخرين بار دروازه ايران در دقيقه 61 و در ديدار با ترکمنستان، در دور اول مقدماتي جام جهاني در قاره آسيا باز شد. جدالي که در ورزشگاه آزادي برگزار شد و در پايان برتري 3 بر يك تيم ملي را به همراه داشت.
  کرش: شاگردانم قابل تحسين هستند
با سوت پايان بازي از سوي پيتر گرين استراليايي، کارلوس يکي از خوشحال‌ترين نفرات حاضر در ورزشگاه سئول بود. او مانند چهار سال گذشته که مشت‌هاي گره کرده‌اش به سرمربي کره در تاريخ ثبت شد، اينبار هم با مشت‌هايي گره کرده که البته مانند چهار سال پيش، نفرت در آن نبود به مرکز زمين دويد تا از شاگردانش تقدير کند.
او در نشست خبري گفت: «اميدوارم حداقل جهان فوتبال به عملکرد تيم خوب ايران که فوتبال زيبايي را به نمايش مي‌گذارد، احترام بگذارد. ايران با توجه به در نظر گرفتن شرايط و امکانات لازم به اين واقعيت رسيده و اين در حالي است که در خانه اين تحسين صورت نمي‌گيرد.»
 کرش در پيامي در فيس‌بوک هم اشاره کرد که تيمش در بازي آخر با سوريه براي حفظ رکوردهايش يعني گل نخوردن و شکست‌ناپذيري بازي خواهد کرد: «حالا به جنگيدن براي حفظ رکورد شکست‌ناپذيري خود و همچنين رکورد گل نخوردن ادامه مي‌دهيم و ما با همين نگرش با تيم ملي سوريه بازي خواهيم کرد، زيرا همانطور که گفتم هنوز چيزي براي جشن گرفتن نداريم.»
  صعود ژاپن و شگفتي‌سازي سوريه
در ديگر بازي‌هاي گروه A سوريه همچنان به شگفتي‌سازي‌اش ادامه داد تا شانس صعود مستقيم به جام جهاني را داشته باشد. در ديدارهاي انتخابي جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه، از گروه  A سوريه از قطر ميزباني کرد و در نهايت توانست با نتيجه ۳ بر يک اين تيم را شکست دهد. در ديگر بازي هم تيم ملي چين ميزبان ازبکستان بود که اين ديدار در نهايت با برتري يک بر صفر چين به پايان رسيد. در حال حاضر ايران با ۲۱ امتياز در صدر جدول قرار دارد، کره‌جنوبي با ۱۴ امتياز دوم و سوريه با ۱۲ امتياز در رده سوم جاي گرفته‌اند. تيم فوتبال ازبکستان هم با ۱۲ امتياز و تفاضل گل کمتر در رده چهارم جدول ايستاده و هنوز براي صعود شانس دارد.
همچنين در گروه B تيم ژاپن با برتري 2 بر صفر مقابل استراليا 20 امتيازي شد و به جام جهاني صعود کرد. حالا ژاپني‌ها در آخرين ديدار خود مهمان عربستاني خواهند بود که با 16 امتياز، براي صعود به جام جهاني نياز مبرم به برد و کسب سه امتياز اين بازي دارد. استراليا نيز به عنوان ديگر تيم 16‌امتيازي گروه B در بازي آخر خود ميزبان تايلند تيم قعرنشين گروه خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار