کد خبر: 858421
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
مدیر کل انتقال خون اصفهان :
بیش از 43 هزار نفر به مراکز انتقال خون استان اصفهان جهت اهدای خون مراجعه کردند که این تعداد، 34 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان اظهار داشت: از اول فروردین تا پایان خرداد ماه سال جاری بیش از 43 هزار نفر به مراکز انتقال خون استان اصفهان جهت اهدای خون مراجعه کردند که این تعداد، 34 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

مجید زینلی افزود اضافه کرد: از خون‌های اهدایی سه ماه اول سال تعداد 107 هزار انواع فرآورده‌های سلولی و پلاسمایی تولید شده و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در زمینه نیاز خون برای بیماران خونی در مراکز درمانی استان اصفهان کمبودی وجود ندارد، یادآور شد: با وجود اینکه کمبودی در زمینه خون در مراکز درمانی استان اصفهان نداریم روزانه به بیش از 350 واحد خون برای تولید فرآورده‌های پلاکتی خون  نیاز است.

 زینلی به نیاز حضور مستمر اهداکنندگان اشاره کرد و گفت: حضور روزانه و مستمر اهداکنندگان برای تامین نیاز بیماران تالاسمی، دیالیز، قلبی و عروقی، جراحی‌های پیوندی و سوانح در استان اصفهان جدی است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: 97 درصد خون‌های اهدایی توسط آقایان و تنها 3 درصد آن توسط بانوان بوده است که میزان خون اهدایی نسبت به سال گذشته حدود 2 درصد افزایش داشته است.

    

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار