کد خبر: 857274
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
کودکان به تقلید از والدین در طول روز تمایل زیادی به مصرف نوشیدن چای و قهوه دارند که برای آنها ضرر دارد.
وقتی کودکان والدین خود را در حال خوردن چای می‌بینند ناخودآگاه علاقه‌مند به مزه کردن چای می‌شوند نوشیدن چای یا قهوه به دلیل وجود کافئین موجب افزایش میزان انرژی و هوشیاری در طول روز می‌شود و تمرکز انسان‌ها به‌ویژه کودکان را زیاد می‌کند. 

گفتنی است، همین ماده اثرات مخربی بر روی رفتار و سلامت کودک دارد که از جمله این اثرات می‌توان ضعیف شدن عضله‌ها و کم شدن تمرکز و حواس را نام برد. 

در واقع مصرف چای زیاد باعث کم شدن اشتهای کودک می‌شود و مصرف بیش از یک لیوان چای برای کودکان توصیه نمی‌شود چای زیاد از رشد کودکان جلوگیری می‌کند و آن‌ها را لاغر می‌کند.

چای، که معمولاً سیاه آن رایج است، هر چند می‌تواند برای بدن مفید باشد، اما معمولاً به دلیل وجود مقادیر زیادی کافئین توصیه می‌شود کودکان کمتر از آن استفاده کنند. کافئین ماهیتاً ماده مضری نیست، اما مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند برای بدن مشکل‌ساز باشد و آثار جانبی نامطلوبی داشته باشد.

مصرف بیش از اندازه کافئین در کودکان آثار مخربی را برای آنها به همراه دارد که می‌توان به اضطراب، دل‌درد، سردرد، اختلال در تمرکز، اختلال در خواب، افزایش ضربان قلب و افزایش فشارخون اشاره کرد.

در اینفوگرافی زیر به بخشی از مضرات نوشیدن چای برای کودکان اشاره می‌کنیم.


مصرف چای برا کودکان؟ +اینفوگرافیک

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار