کد خبر: 855012
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
حساب جديد براي ايرانيان در بانك‌هاي خارج باز نمي‌شود، بانك‌هاي هندي هم براي بانك‌هاي ايران خط اعتبار باز نمي‌كنند و بايد از طريق كشور ثالث سوئيچ شود.

به گزارش فارس. محمد لاهوتي گفت: واقعيت اين است كه بعد از توافقات هسته‌اي برخي از كشورهاي عربي مثل امارات متحده عربي كه بيشترين حجم تجارت خارجي ايران در حاشيه جنوب خليج فارس با اين كشور است، تغييرات عمده‌اي در روابط بانكي خود با ايران ايجاد نكردند.
رئيس كنفدراسيون صادرات ايران با بيان اينكه كشورهاي عربي عليرغم توافقات و برطرف شدن تحريم‌ها در برقراري ارتباطات بانكي با ايران بسيار محتاط عمل كردند، بيان داشت: حساب‌هاي جديدي را افتتاح نكردند اما حساب‌هايي كه فعال بود، به روند فعاليتشان ادامه دادند.
لاهوتي با بيان اينكه مسدود شدن حساب‌هاي بانكي به برجام و توافقات هسته‌اي برنمي‌گردد، بيان داشت: موضوعات سياسي منطقه و مرزبندي‌هاي كشورهاي حاشيه خليج فارس دليل اين مسئله است.  وي با بيان اينكه بعد از برجام تحركاتي از بانك‌هاي اروپايي براي برقراري روابط بانكي با ايران ديده شد، افزود: اگرچه اين ارتباطات تا حدودي برقرار است ولي روند تبادلات بانكي راحت و روان نيست، ضمن اينكه باز هم كشورهاي اروپايي بعد از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئيس‌جمهور امريكا در برقراري روابط بانكي با ايران محتاط‌تر شده‌اند و در حالي كه شرايط برقراري ارتباطات بانكي روند رو به تسهيل را پيش گرفته بود، اكنون آن روند متوقف شده است.
نايب رئيس كميسيون بازار پول و سرمايه اتاق بازرگاني ايران هم در اين باره گفت: مسئله مسدود شدن حساب‌هاي ايرانيان در كشورهاي حاشيه خليج فارس موضوع تازه‌اي نيست و در 10 سال گذشته گاهي اتفاق مي‌افتاده است.
نايب رئيس كميسيون بازار پول و سرمايه اتاق بازرگاني ايران بيان داشت: اين موضوع به برجام و توافقات هسته‌اي ارتباط ندارد، بلكه موضوع بسته شدن حساب‌هاي ايرانيان به ارتباطات ايران با مجموعه كشورهاي حاشيه خليج فارس ارتباط دارد.
وي با بيان اينكه بسته شدن حساب‌هاي ايرانيان در عمان كمتر اتفاق افتاده است، گفت: مسدود شدن حساب‌هاي بانكي ايرانيان در امارات بيشتر بوده و معمولاً حساب‌هايي كه مشكل دارند، مسدود مي‌شوند.  حاجي‌بابا بيان داشت: به عنوان مثال اگر فردي حواله‌اي به جايي فرستاده كه مدارك آن كامل نبوده يا از طريق صرافي اقدام به تبادلات ارزي كرده، آن حساب مسدود شده است.  نايب دوم كميسيون بازار پول و سرمايه تصريح كرد: ارتباطات بانكي كشورهاي حاشيه خليج فارس از جمله امارات و عمان با ايران بستگي به تأثير عربستان به آنها دارد و گاهي هم ممكن است براي حفظ ارتباط با عربستان تا حدودي به ايرانيان اعمال فشار كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار