کد خبر: 853455
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
اشتغالزايي براي چيني‌ها و سركوب اشتغال ايران ادامه دارد
در حالي كه واردات كالاي بي‌كيفيت مصرفي از چين به يك معضل جدي براي اشتغال، فقر و بازار مصرف ايران تبديل شده است، مبادلات تجاري ايران و چين در چهار ماهه نخست سال جاري ميلادي با افزايش ۴۹ درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و از مرز ۱۲ ميليارد دلار گذشت.
به گزارش تسنيم، گمرك چين اعلام كرد مبادلات تجاري ايران و چين در چهار ماه نخست سال جاري ميلادي با افزايش 49 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. مبادلات تجاري ايران و چين كه در ژانويه تا آوريل 2016 بالغ بر 8/1 ميليارد دلار اعلام شده بود در ژانويه تا آوريل سال جاري به 12/1 ميليارد دلار افزايش يافته است.
صادرات چين به ايران و واردات از ايران در اين دوره افزايش قابل توجهي داشته است. صادرات چين به ايران در ژانويه تا آوريل 2017 با افزايش 30 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 5/7 ميليارد دلار رسيده است. چين در ژانويه تا آوريل سال 2016 بالغ بر 4/4 ميليارد دلار كالا به ايران صادر كرده بود.
واردات چين از ايران نيز افزايش زيادي داشته است. چين در ژانويه تا آوريل 2016 بالغ بر 3/7 ميليارد دلار كالا از ايران وارد كرده بود كه اين رقم با افزايش 70 درصدي در ژانويه تا آوريل امسال به 6/4 ميليارد دلار رسيده است. نفت كالاي عمده وارداتي چين از ايران است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار