کد خبر: 853069
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نشست خبري سردار بهمن كارگر، رئيس ستاد مركزي بزرگداشت سي و پنجمين سالروز حماسه آزادسازي خرمشهر، به منظور تشريح برنامه‌هاي اين ستاد پيش از ظهر دیروز در محل ستاد مركزي راهيان نور برگزار شد.
 
سردار كارگر در ابتداي اين نشست ضمن تبريك حماسه انتخابات ۲۹ ارديبهشت ماه به مقام معظم رهبري، مردم و رئيس‌جمهور منتخب نكاتي را درباره عمليات آزادسازي خرمشهر مطرح كرد و گفت: عمليات بيت‌المقدس كه منجر به آزادي خرمشهر شد از شب ۱۰ ارديبهشت آغاز شد و تا سوم خرداد طول كشيد و قريب به 5 هزار و 500 متر مربع اراضي اشغال شده آزاد شد. اين عمليات در معادلات نظامي و جهاني بسيار اثر گذاشت و شعار ما مي‌توانيم با اين عمليات به جهانيان ثابت شد.
 
وي ادامه داد: امام(ره) هم فرمودند خرمشهر را خدا آزاد كرد و اين درسي براي همه ما براي توكل بر خدا است. از اين لحاظ آزادي خرمشهر نقطه عطفي نه فقط در تاريخ دفاع مقدس كه در تاريخ كشور ماست. در تقويم ما روز فتح خرمشهر به نام مقاومت، ايثار و پيروزي نامگذاري شده و اين نشان مي‌دهد هرجا مقاومت و ازخودگذشتگي باشد به پيروزي خواهيم رسيد. سردار كارگر سپس به تشريح ويژه‌برنامه‌هاي بزرگداشت حماسه سوم خرداد در سال ۹۶ پرداخت و گفت: ۵۰۰ برنامه اصلي در سراسر كشور در اين حوزه طراحي شده كه با شعار من انقلابي‌ام از روز سه‌شنبه دوم خرداد آغاز خواهد شد. وي در ادامه به برنامه‌هايي همچون آذين‌بندي، برگزاري ايستگاه صلواتي و ساير برنامه‌هاي عمومي در سطح شهرها اشاره كرد و تبيين دستاوردهاي دفاع مقدس، برگزاري مراسم ويژه و تجديد‌ميثاق فرماندها نظامي با امام راحل(ره) و به صدا درآمدن زنگ مقاومت و پيروزي در رأس ساعت ۱۱ صبح روز سوم خرداد در مدارس، مساجد، كليساها، صداو سيما، كشتي‌ها و همه نقاط كشور را از ديگر برنامه‌هاي اين روز معرفي كرد.
 
سردار كارگر با اشاره به روز ۴ خرداد كه به نام روز دزفول و روز مقاومت و پايداري نامگذاري شد از تلاش براي افتتاح موزه دفاع مقدس دزفول خبر داد. غبارروبي مزار شهدا، تبيين نقش رهبري با سخنراني فرماندهان در سخنراني‌هاي پيش از خطبه‌ها از ديگر برنامه‌هاي ايام بزرگداشت حماسه سوم خرداد است.
 
به گفته سردار كارگر مهم‌ترين برنامه در اين راستا برگزاري دهمين كنگره ملي تجليل از ايثارگران و شهداي فتح خرمشهر با حضور هزار نفر از خانواده شهدا و ايثارگران و با حضور رياست جمهوري است كه در روز سوم خرداد شاهد برگزاري اين مراسم خواهيم بود. برگزاري نمايشگاه عكس و كتاب دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مساجد، ۱۸۵‌مراسم در سراسر كشور، ۳۰ مسابقه فرهنگي، ۱۵ مراسم شب شعر، ۲۵ نشست تخصصي، ۱۷۹‌برنامه در صدا و سيما و رونمايي ۲۱۹ عنوان كتاب از ديگر برنامه‌هايي بود كه سردار كارگر به برگزاري آنها اشاره كرد. برگزاري اولين كنگره سرود ترانه و تصنيف دفاع مقدس، برگزاري جشنواره فانوس با محوريت فيلم‌هاي كوتاه دفاع مقدس، بازنشر استيكر شهداي دفاع مقدس در فضاي مجازي و ميزباني فينال جام حذفي فوتبال در خرمشهر از ديگر تمهيدات اين ستاد براي بزرگداشت حماسه سوم خرداد است.
 
كارگر در پايان اظهارات خود با تأكيد بر اينكه «دفاع مقدس كليد وحدت در كشور است» گفت: بايد پس از فضاي انتخابات اين فرصت را غنيمت بشماريم و فضاي كشور را به سمت وحدت ببريم. دايره دفاع مقدس آنقدر گسترده است كه همه سلايق، احزاب، اديان و ديدگاه‌ها در آن‌جا مي‌گيرند. دفاع مقدس متعلق به همه مردم است. حماسه حضور در انتخابات و اينكه دشمن امروز حتي جرئت نمي‌كند نگاه چپ به كشورمان داشته باشد، همه از بركت خون شهدا است و با پشتوانه همين خون‌ها است كه آينده بسيار خوبي در انتظار نظام جمهوري اسلامي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار