کد خبر: 852896
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
عضو هيئت رئيسه كميسيون صنايع و معادن از بررسي تحقيق و تفحص از عملكرد سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها در نشست هفته جاري كميسيون اقتصادي خبر داد.
سيدجواد حسيني‌كيا در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به تقاضاي تعدادي از نمايندگان مجلس براي تحقيق و تفحص از بررسي عملكرد سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها، گفت: كميسيون اقتصادي بررسي تقاضاي تحقيق و تفحص را در دستور كار نشست هفته جاري خود قرار داده است چراكه بنابر درخواست متقاضيان كه بنده نيز يكي از اين افراد هستم، ابهاماتي در بخش درآمدي و هزينه‌اي وجود دارد كه بايد روشن و شفاف‌سازي شود. نماينده مردم سنقر در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه قيمت حامل‌هاي انرژي افزايش يافته و بخشي از دهك‌هاي پردرآمد حذف شده‌اند، افزود: تراز افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي و حذف دهك‌هاي پردرآمد با ميزان پرداخت يارانه به بخش توليد و دهك‌هاي كم‌درآمد با يكديگر همخواني ندارد، لذا براي شفاف‌سازي چگونگي هزينه‌كرد منابع هدفمندي مسئولان سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها بايد در مجلس پاسخگو باشند. حسيني كيا ادامه داد:قيمت بنزين، آب، برق و گاز گران شده است و برخي دهك‌هاي بالاي درآمدي حذف شده‌اند، اما يارانه دهك‌هاي پايين درآمدي افزوده نشده است، لذا بايد مشخص شود اين عدم تطابق ناشي از چيست.
 
وي با اشاره به بررسي تقاضاي تحقيق و تفحص از عملكرد سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها با حضور نمايندگان متقاضي و مسئولان سازمان در كميسيون اقتصادي يادآور شد: اگر مستندات و ادله مسئولان سازمان قانع‌كننده نباشد، طرح پس از تصويب در كميسيون اقتصادي بايد در صحن علني بررسي و رأي‌گيري شود. اين نماينده مردم در مجلس دهم در تشريح محورهاي تحقيق و تفحص از عملكرد سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها، افزود: بررسي عدم اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها، علل افزايش قيمت بي‌رويه قيمت حامل‌هاي انرژي، چگونگي هزينه‌كرد منابع هدفمندي و ساير مباحث مرتبط با موضوع هدفمندسازي يارانه‌ها از محورهاي تحقيق و تفحص است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار