کد خبر: 852666
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
همزمان با ادامه رويكرد مقام‌هاي امريكايي عليه دولت ونزوئلا از جمله پيش بيني تبديل اين كشور به سوريه دوم، مسكو واشنگتن را از مداخله در امور داخلي و نزوئلا بر حذر داشت و نسبت به پيامدهاي زيان بار اين رويكردها هشدار داد و ابراز نگراني كرد.
ماريا زاخارووا سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه روز شنبه گفت: «دامن زدن به مناقشه، تحريك ناآرامي‌ها و زد وخوردهاي خياباني مسيري بن بست است كه جز تشديد هرج و مرج، خونريزي و افزايش شمار قربانيان پيامد ديگري ندارد.» زاخارووا گفت: «تنها راه حل و فصل مسائل فراروي ونزوئلا، مذاكره بدون پيش شرط است.
 
هر گونه اقدامات دولت و نيروهاي سياسي مخالف بايد در چارچوب قانوني و مطابق قانون اساسي اين كشور بدون مداخله خارجي مخرب انجام گيرد.» وي با تأكيد بر موضع روسيه مبني بر حمايت از حل و فصل سياسي و مسالمت‌آميز مسائل ونزوئلا، گفت: «براي گفت وگو با طرف‌هاي مناقشه كه علاقه‌مند تأمين ثبات و پيشرفت ونزوئلا هستند، آمادگي داريم.» زاخارووا در ادامه با اشاره به اظهارات اخير نيكي هيلي نماينده دائمي امريكا در سازمان ملل كه هشدار داده بود، اوضاع ونزوئلا ممكن است مشابه سناريوي سوريه پيش برود، گفت: «مي‌دانيم كه چه عواملي منجر به وضعيت ناگوار سوريه شده است و به همين دليل، خواهان همكاري براي حل مسئله و كاهش تنش‌ها در ونزوئلا هستيم تا اوضاع با مداخله خارجي مصنوعي متشنج‌تر نشود.» از سوي ديگر، نيكولاس مادورو، رئيس‌جمهور ونزوئلا به شدت از اقدامات اخير امريكا در اعمال تحريم‌هاي جديد و محكوم كردن اقدامات دولت سوسياليست ونزوئلا انتقاد كرد. به گزارش رويترز، مادورو در سخناني تأكيد كرد: «دخالت كافي است. دونالد ترامپ به خانه ات برگرد. از ونزوئلا خارج شو. دستان كثيفت را از اينجا خارج كن.» دولت ترامپ تحريم‌هاي جديدي را عليه مقام‌هاي ارشد دستگاه قضايي ونزوئلا اعمال كرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار