کد خبر: 851004
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
بیژن یانچشمه
نویسنده: بیژن یانچشمه 

سرانجام پس از چندين هفته، اسامي نهايي نامزدهاي تأييد صلاحيت اعلام شد و از امروز نامزدهاي شوراي شهر و روستا، مجاز به تبليغات هستند. هر چند برخي از نامزدها در شبكه‌هاي مجازي، تبليغات و يارگيري خود را از روزهاي قبل آغاز كرده‌اند. اما امروز، تبليغات نامزدها به شهرها، فضاي انتخاباتي داده است. در حقيقت از نامزدهاي شوراها اين انتظار مي‌رود كه شهر را خانه خود بدانند و با تبليغات افسارگسيخته شهر را زير تبليغات نافرم و نامناسب قرار ندهند.
به هر حال اين افراد براي شوراهاي شهر كانديدا شده‌اند و يكي از مصاديق عضويت شوراها، حفظ و حفاظت از شهر و كالبد شهري است. نامزدها بايد بدانند كه شهروندان به نوع نگاه و برنامه‌هاي آنان رأي مي‌دهند نه به چهره و چهره‌سازي‌هاي صورت گرفته.
 
رفتارهاي تبليغاتي اعضاي شوراي شهر مؤيد اين نكته است كه آنان پس از رأي‌آوردن چگونه به شهر و شهروندان رسيدگي خواهند كرد، بنابراين لازم و ضروري است تا نامزدها در چند روز فرصت تبليغات داده شده به رفتار و عملكرد خود اهتمام داشته باشند. اينكه عده‌اي بخواهند با تبليغات بروشوري و كاغذ روي اعصاب شهروندان بروند و يا اينكه با چسباندن تبليغات خود روي ساير تبليغات نامزدها، اهداف خود را پيش ببرند، جاي تأسف دارد.
 
به هر حال چهار دوره شوراي شهر و روستا پشت سرگذاشته شده است و تجربه و آزمون و خطاي بسياري صورت گرفته است، اين انتظار مي‌رود كه نامزدها با تأمل و دقت نظر بيشتر به بحث تبليغات انتخاباتي خود بپردازند.
 
كالبد شهر متعلق به همه شهروندان است، بنابراين رعايت حقوق شهروندان و حق شهروندي بايد در همه‌جا و همين تبليغات نمود پيدا كند. در چند سال اخير بحث ليستي شدن تبليغات به نوعي علاوه بر كاهش دور ريز كاغذ سبب شده است تا نظافت كالبد و سيماي شهر نيز بهتر حفظ شود.
به هر صورت اسامي ليستي كه داراي برنامه مشخص و مدرن براي اداره شهر است، بيشتر مورد اقبال و توجه شهروندان قرار گرفته است. رعايت اقتصاد مقاومتي در بحث اقدام و عمل خود به نوعي گام برداشتن به سوي اداره بهتر شهر است، بنابراين اين نوع تبليغات مي‌تواند بيشتر مورد توجه شهروندان قرار گيرد. به هر حال امروز تبليغات فردي، جمعي نامزدهای شوراي شهر آغاز شده است، بايد ديد در اين فرصت قانوني، تبليغات كدام فرد يا گروه به شهر و شهروندان پايبند است.
 
وعده‌هاي نامزدها در تبليغات محيطي در كنار فعاليت آنان در شبكه‌هاي مجازي و رسانه‌اي به نوعي ثبت مي‌شود تا فرداي روزي كه نامزدي به شورا راه يافت، وعده‌هايشان فراموش نشود. آگاهي رساندن به شهروندان با توجه به تعداد بالاي نامزدها خود به نوعي گام برداشتن در مسير تثبيت جايگاه شوراها است كه بايد به اين نكته توجه ويژه‌اي صورت گيرد.
 
يارگيري نامزدهاي شورا بايد حقيقي باشد تا فرد بتواند مسير راه يافتن به شورا را هموار كند، در غير اين صورت تبليغات غيرضروري و فقط پول به هدر دادن است. متأسفانه تبليغات اسمي برخي نامزدهاي شورا در دوره‌هاي گذشته سبب شده تا شوراها به جايگاه خود نرسند كه اين بحث پياده‌سازي دموكراسي شهري را طولاني‌تر كرده است، براين اساس انتظار مي‌رود تا نامزدها با نگاه آگاهي دست به تبليغات بزنند تا اگر رأي آوردند، پاسخگوي آراي وكلاي خود باشند و اگر رأي نياوردند شرمنده خود و شهروندان نباشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار