کد خبر: 850016
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
نماينده حامي دولت:
نماينده اصلاح‌طلب مجلس شوراي اسلامي مدعي شده است كه دو سال قبل از رسوايي فيش‌هاي نجومي در دولت يازدهم، ‌موضوع را به وزارت اقتصاد اطلاع داده بود اما...
نماينده اصلاح‌طلب مجلس شوراي اسلامي مدعي شده است كه دو سال قبل از رسوايي فيش‌هاي نجومي در دولت يازدهم، ‌موضوع را به وزارت اقتصاد اطلاع داده بود اما اقدام مؤثري در اين رابطه صورت نگرفت، اين در حالي است كه اخيراً سخنگوي قوه قضائيه هم اشاره داشته‌اند كه موضوع فيش‌هاي نجومي مربوط به دولت يازدهم است، در اين ميان سال‌ها پيش وقتي اسحاق جهانگيري وزير صنعت بود يكي از نمايندگان مجلس نيز وي را به پرداخت پاداش‌هاي نجومي متهم كرده بود.
 
به گزارش «جوان»، تاجگردون نماينده كميسيون برنامه و بودجه مجلس كه حامي دولت نيز به شمار مي‌رود مدعي شده دو سال قبل افشاي رسوايي فيش‌هاي نجومي در دولت يازدهم از موضوع حقوق‌هاي نجومي شركت‌هاي دولتي اعم از بانك‌ها، بيمه‌ها و... مطلع بوده است و اين موضوع را به وزارت اقتصاد اطلاع داده اما اين موضوع تا وقوع پيدايش رسوايي مورد توجه قرار نگرفته است.
 
تاجگردون با انتقاد از وضعيت پرداختي‌هاي مديران دولتي خواستار اصلاح اين روند شده است.
در اين ميان حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌اي، سخنگوي قوه‌ قضائيه در آخرين نشست خبري خود اظهار داشته است كه حقوق‌هاي نجومي منحصر به چند سال اخير است و در دولت‌هاي قبل حتي يك مدير با دريافتي ماهانه ۱۰۰ يا ۲۰۰ ميليون نداشتيم.
 
موضوع فيش‌هاي نجومي و اين رسوايي مقوله‌اي بود كه در دولت يازدهم اتفاق افتاد و با گذشت ماه‌ها اصلاً مردم متوجه نشدند نتيجه بررسي‌ها و ساماندهي اين دريافتي‌ها چه شد، اين در حالي است كه به گفته علي ربيعي وزير كار 10 ميليون فقير در كشور داريم، حال بايد اين سؤال را كرد كه آيا انصاف است هزاران مدير دولتي ميليون‌ها تومان اضافه دريافتي داشته باشند و 10 ميليون نفر در فقر باشند؟
 
در اين بين اسحاق جهانگيري معاون اول كنوني حسن روحاني وقتي كه در دولت اصلاحات وزير صنعت بود يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نسبت به پاداش‌هاي نجومي پرداختي در شركت‌هاي زيرمجموعه وي معترض شده بود، حال به نظر مي‌رسد حقوق‌هاي نجومي و پاداش‌هاي نجومي ريشه در يك نگاه و تفكر و منش ليبرالي دارد كه امروز گريبانگير ملت ايران شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار