کد خبر: 849340
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا از آماده شدن زيرساخت‌هاي فني براي اجراي طرح رجيستري گوشي‌هاي موبايل خبر داد و گفت: از اول تيرماه گوشي‌هاي قاچاق در شبكه مخابراتي كشور، قابل استفاده نخواهد بود.
قاسم خورشيدي در گفت‌وگو با مهر، با بيان اينكه پروژه ثبت و شناسه دار كردن گوشي‌هاي موبايل (رجيستري) با هدف ساماندهي بازار تلفن همراه كشور در سه حوزه گمرك، وزارت صنعت و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در حال پيگيري است، اظهار داشت: زيرساخت‌هاي فني اجراي اين پروژه از سوي وزارت ارتباطات آماده شده و اين وزارتخانه اجراي پروژه را از طريق برگزاري مناقصه، برون‌سپاري كرده است. وي با بيان اينكه هم اكنون شركت‌هايي كه قرار است اين پروژه را اجرا و پشتيباني فني كنند مشخص شده‌اند، ادامه داد: قرارداد وزارت ارتباطات با اين شركت‌ها، نهايي شده و براساس پيش بيني صورت گرفته مطابق با قول وزير ارتباطات، اين پروژه از تيرماه امسال به صورت كامل و سراسري در كشور اجرايي مي‌شود.
 
خورشيدي با اشاره به اينكه اين پروژه از لحاظ فني به شركت‌هاي نرم‌افزاري و خدمات الكترونيك سپرده شده است، افزود: مجموع پروژه رجيستري گوشي‌هاي موبايل در ۳ سامانه مستقل گمرك، وزارت صنعت و وزارت ارتباطات پيگيري مي‌شود كه هريك از اين سامانه‌ها بايد در شرايط ايده آل قرار گيرند تا امكان اجراي پروژه به صورت كامل وجود داشته باشد. سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا، گفت: هر يك از اين سامانه‌ها براساس يك كد مشترك، در ارتباط با يكديگر قرار مي‌گيرند و اين موضوع باعث مي‌شود از اول تيرماه، گوشي هايي كه وارد شبكه ارتباطي كشور مي‌شود در صورتي كه به صورت قاچاق وارد شده و در سامانه گمرك ثبت نشده باشند، امكان دريافت خدمات سيم‌كارت از اپراتورهاي موبايل را نداشته باشند.
 
خورشيدي با بيان اينكه اين طرح شامل گوشي‌هايي كه هم اكنون در اختيار مشتركان قرار دارد و در حال استفاده است، نمي‌شود، تصريح كرد: در اين طرح، تنها گوشي هايي مدنظر قرار گرفته است كه از تيرماه براي نخستين بار، سيم‌كارت در آنها قرار بگيرد. سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا گفت: در عين حال براي گوشي‌هايي كه به صورت قاچاق وارد بازار شده‌اند هم يك فرصت درنظر گرفته شده است كه در صورت تمايل مي‌توانند با پرداخت حقوق و عوارض در سامانه رجيستري كشور ثبت شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار