کد خبر: 849187
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
دومین کاروان زائران حرم حسینی از کردستان، از محل موقوفه حاجیه شهر بانو و انورالسلطنه بیجار به عتبات عالیات در عراق اعزام شدند.

به گزارش جوان از کردستان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در حاشیه اعزام این کاروان، گفت: این کاروان شامل 38 نفر از مربیان طرح تربیت و حفظ قرآن کریم، خادمین و هیات امناء بقاع متبرکه و مساجد، روحانیون و مبلغین واصحاب وقف هستند که برای اولین بار به زیارت عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی افزود: این کاروان دومین کاروانی است که امسال به عتبات عالیات از محل نیت واقف این موقوفه، به نجف اشرف، کربلای معلی و کاظمین اعزام می‌شود.

وی اعتبار هزینه‌شده برای اعزام این کاروان را 700 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: کاروان اول نیز متشکل از 45 نفر بود که فروردین ماه اعزام شدند.

نوروزی زیارت حرم اهل بیت را یک فرصت برای زائرین دانست که به وسیله آن بتوانند دست از وابستگی‌های دنیا کشیده و از نور معنویت اهل بیت به دل‌هایمان راه دهیم .

وی در ادامه ماه شعبان را یکی از با فضیلت‌ترین ماه‌های سال دانست و گفت: بقاع متبرکه شاخص استان آماده میزبانی از زائرین و عاشقان اهل بیت هستند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم‌های نورانی غبارروبی از بقاع متبرکه در این ماه پر فضیلت گفت: غبارروبی از بقاع متبرکه و آرامگاه‌های شاخص استان در حال انجام است و در شب‌های عید و ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع) بقاع متبرکه میزبان برنامه‌های جشن و مولودی‌خوانی خواهند بود.

نوروزی با اشاره به فضیلت ماه شعبان گفت: شعبان ماه شریفی است و پیامبر و ائمه اطهار همواره بر فضیلت و نورانیت این ماه تاکید داشته‌اند مردم شریف کردستان نیز در این ماه به روزه‌گرفتن و مولودی دادن و برپای جشن‌های مذهبی می‌پردازند تا دل‌های خود را آماده حضور در ماه ضیافت الهی نمایند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر