کد خبر: 848936
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
در موضوع آمار بيكاري، برخي آمار‌ها درست مطرح نمي‌شود و دچار نوعي محرمانگي شده‌ايم اما به فرض در نظر گرفتن آمار كنوني، شمار بيكاران حدود 4ميليون نفر است كه با احتساب مشاغل ناقص 6ميليون نفر مي‌شود.
سيدابراهيم رئيسي، نامزد رياست جمهوري پس از ضبط برنامه تبليغاتي در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرگزاري صداو سيما درخصوص برنامه‌هايش براي رفع مشكلات جوانان گفت: 11 ميليون جوان آماده ازدواج در كشور وجود دارند و در پاسخ به اين سوال كه چرا ازدواج نمي‌كنند مي‌گويند خانه و شغل ندارند. وي افزود: من با جوانان به ويژه دانشجويان، طلاب و فرهنگيان خيلي ارتباط دارم؛ كارشناسان ديدگاه جوانان را درخصوص اين مشكلات تأييد مي‌كنند.
رئيسي گفت: برنامه ما براي رفع مشكلات جوانان مبتني بر قانون و خواست و نياز مردم است؛ ايجاد سالانه حداقل يك ميليون شغل با ظرفيت كشور همخواني دارد. وي افزود: به عنوان نمونه در بخش‌هاي پايين دستي پتروشيمي ظرفيت افزايش توليد از 2 ميليون تن به 12 ميليون تن وجود دارد؛ با اين افزايش توليد چقدر مي‌توان اشتغال ايجاد كرد؟
 
اين نامزد رياست جمهوري با طرح اين پرسش كه سهم بهره برداري ما از دريا چه ميزان است، گفت: ميزان بهره برداري برخي كشورهاي اروپايي از دريا 50 درصد توليد ناخالص اين كشورهاست، درحالي كه سهم ما از 3هزار كيلومتر دريا در مجاورت كشورمان صرفاً يك، 5 تا 2 درصد است. اينها ظرفيت‌هاي خالي كشورمان است. رئيسي افزود: محيط زيست ما در بسياري بخش‌ها دچار مخاطره است درحالي كه مي‌توانيم با ايجاد پيوند ميان اشتغال و محيط زيست اين تهديدات را كه مردم از آن گلايه دارند به فرصت تبديل كنيم.
 
وي گسترش كار كشاورزي، باغداري و بسياري از خدمات و نيز تبديل تهديدهاي حوزه محيط زيست به فرصت را از بخش‌هايي برشمرد كه مي‌توان با استفاده از آن اشتغال‌زايي كرد. رئيسي گفت: براساس مطالعه و طبق قانون و خواست مردم اعلام مي‌كنم كه اگر سالانه حداقل يك ميليون شغل در كشور ايجاد نكنيم حتماً با جمعيت متراكم بيكاران مواجه مي‌شويم كه بر شمار بيكاران پيشين افزوده مي‌شوند.
 
وي افزود: برخي آقايان در تعريف شغل كساني را شاغل مي‌دانند كه هفته‌اي يك ساعت كار مي‌كنند اما كدام يك از مردم اين تعريف را قبول دارند؟ ما شغل كساني را كه هفته‌اي يكي دو ساعت شاغل هستند ناقص مي‌دانيم. اين نامزد رياست جمهوري تصريح كرد: البته در موضوع آمار واقعي بيكاري، برخي آمارها درست مطرح نمي‌شود و ما دچار نوعي محرمانگي شده‌ايم اما به فرض كه آمار كنوني را درنظر بگيريم شمار بيكاران حدود 4 ميليون نفر است كه با احتساب مشاغل ناقص، شمار آنان حدود 6 ميليون نفر مي‌شود.  رئيسي آمار كنوني جوانان تحصيلكرده بيكار را حدود 40 درصد، آمار جوانان غيرتحصيلكرده بيكار را حدود 29 درصد و ميانگين آن را 12 درصد دانست و گفت: اگر كسي نگران بحران و جنگ و مانند آن در كشور است بايد بداند اينها بحران است، يعني بحران اجتماعي ناشي از جمعيت بيكار و آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از آن كه بايد نگران بود و از آن عبور كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار