کد خبر: 846145
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در دیدار اعضای بسیج رسانه :
قبل از فرهنگ سازی باید گفتمان سازی داشته باشیم که اگر گفتمان سازی فضای غالب جامعه شود، تبدیل به فرهنگ می شود.

حجت الاسلام والمسلمین  ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد ظهر امروز دوشنبه در دیدار اعضای بسیج رسانه خراسان شمالی در تبیین شعار سال اظهارداشت:

 وی با بیان اینکه در تبیین شعار سال باید به تبیین هندسه اقتصاد مقاومتی از منظر رهبر معظم انقلاب بپردازیم، افزود: چراکه نامگذاری سال های اخیر با عناوین مختلف اقتصاد مقاومتی ما را به سوی هندسه فکری و اجرایی رهنمون می کند که نیازمند برقراری ارتباط بین آنها برای رسیدن به نقطه مطلوب هستیم.

 نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از رسانه ها به عنوان بهترین جایگاه برای گفتمان سازی شعار سال نام برد و اظهارداشت: رسانه ها با فعال سازی همه بخش ها و حوزه ها می توانند سهم بسزایی در تحقق این مهم داشته باشند.

 حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه در شعار امسال موضوع اشتغال و تولید مطرح است؛ رسانه را یکی از مصادیق تولید خواند که هر روز می تواند با قلم خود به تولید جدید بپردازد و جامعه را از انفعال دور کند.

 وی با تأکید بر اینکه اکنون زمان تهاجم است نه تدافع، تدافع را عین انفعال دانست و گفت: در شرایطی که دشمن مراکز فرهنگی ما را مورد حمله قرار داده ما باید مهاجم باشیم نه مدافع! همچنین رسانه ها هم باید مهاجم باشند و قبل از اینکه بخواهند با فرهنگ غربی مقابله کنند؛ سبک زندگی اسلامی را ارائه دهند.

 امام جمعه بجنورد همچنین فعالیت بسیج رسانه که متشکل از روحیه بسیجی انقلابی در کنار کار رسانه ایست را در تحقق اهداف و آرمان ها موثر خواند و گفت: جان مایه انقلاب هم روحیه بسیجی و انقلابی است و اقتصاد ما جز با همین روحیه، مقاومتی نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلیمن یعقوبی  با تصریح این مطلب که برای تحقق اقتصاد مقاومتی، مدیر انقلابی کارآمد کم داریم به مدیران توصیه کرد روحیه انقلابی و کار جهادی در تحقق نامگذاری سال تلاش کنند.

وی تصریح کرد: هرقدر منابع ملی و سرمایه های عظیم معدنی داشته باشیم ولی در دستان افراد نالایق و ناشایست باشد، راه به جایی نخواهیم برد.

 حجت الاسلام یعقوبی همچنین فروش محصولات داخلی با برند خارجی را یکی دیگر از آسیب های تولید و به عنوان عیب بزرگ ملی نام برد و از رسانه ها خواست در این حوزه بیشتر قلم فرسایی کرده و مردم را به خرید جنس داخلی ترغیب کنند.  

وی با اشاره به نقش قلم در جامعه عنوان کرد :فعالان رسانه ای با تولید محتوای کارشناسی و قوی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی تلاش کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار