کد خبر: 845602
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
بيژن يانچشمه
نویسنده: بيژن يانچشمه

در حالي كه قرار است نتايج نامزد‌هاي تأييد صلاحيت شده شورا‌هاي شهر و روستا تا ابتداي هفته آينده اعلام شود، ‌برخي از نامزد‌ها به صورت مستقيم يا غيرمستقيم در حال ارائه كردن وعده‌ها و ايده‌هاي خود در بستر شبكه‌هاي مجازي و اجتماعي هستند كه با تمام ايده‌هاي اين افراد مي‌شود شهر ايده‌آل و مدينه فاضله را محقق كرد.
اين عده از داوطلبان شورا‌ها با راه‌اندازي كانال‌هاي شبكه مجازي به ارائه دادن ايده‌هاي خود براي ساخت شهر پرداخته‌اند، به گونه‌اي كه برخي ا‌ظهار‌نظر‌هاي اين كانديدا‌هاي شورا اصلاً هيچ ارتباطي با مسائل و مشكلات شهرها ندارد.  عده‌اي هم با گريز به كتب و اسناد بالادستي و با بيان عناوين و مطالب پرطمطراق كتب علمي و دانشگاهي خود را وارد گود مسائل شهري پنداشته و اظهار‌نظر‌هاي تخصصي در اين رابطه ارائه مي‌نمايند؛ نظراتي كه در بهترين حالت هيچ همخواني حتي با ظاهر مسائل و معضلات شهري ندارد. ارائه نظرات كارشناسي آن هم در شبكه‌هاي مجازي كه بيشترين مخاطب آن را شهروندان عادي تشكيل مي‌دهند فقط و فقط براي جلب‌نظر و جمع‌آوري آرا با دستاويز قرار دادن تبليغات زرد صورت مي‌گيرد.
 
بسياري از اين افراد بدون داشتن تخصص‌هاي شهري و مدارك علمي و تجربي در خصوص موضوعات مورد نياز در شهر ليست بلند بالايي از ايده‌ها و نظرات منسوخ شده را ارائه مي‌دهند.
 اين موارد فقط به اعضاي نامزد اولي در شورا ختم نمي‌شود، بلكه اعضاي فعلي و حتي قديمي شورا كه حضور در شورا را تجربه كرده‌اند و به پيچ و خم شورا و مسائل و مشكلات آن آگاه هستند نيز از اين روش ناپسند استفاده كرده و در ذهن مخاطبان نفوذ مي‌كنند.  برخي از نامزدهاي كهنه‌كار شورا با رد تمامي راهكار‌ها و مصوبات شورا كه حتي در حال اجرا بوده و خود نيز در تصويب آن نقش داشته‌اند، برآنها خط بطلان كشيده و راهكار‌هاي سليقه‌اي ارائه مي‌دهند.  گويا تمامي ايراد و كمبود‌ها در بخش‌هاي مختلف شهري به اعضاي شورا بازمي‌گردد كه نامزد‌ها آنان را در مقابل سيبل ديده و مورد هدف قرار مي‌دهند. با اين وجود اين اشخاص به جاي برنامه شورايي فقط و فقط به موضوع شخص‌محوري توجه كرده‌اند و با نگاه سليقه‌اي در حال ساختن شهر جديد و البته مجازي هستند.  حضور در رسانه‌ها به عناوين مختلف و حتي رپرتاژ دادن به رسانه‌ها و گروه‌هاي تلگرامي و شبكه‌هاي اجتماعي بابي شده است تا همين افراد در آن عرض اندام كنند.
نبود نگاه جمعي و حتي شورايي سبب شده است جايگاه شورا در تبليغات اين افراد به مكاني نه براي خدمت رساني به شهروندان بلكه به پست شغلي و آقا بالاسر شهرداري و احياناً محلي براي زد و بندهاي مالي و غيرمالي در خارج از شورا و با سوءاستفاده از عنوان شوراي شهر تشبيه شود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار