کد خبر: 845569
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
ابوترابي با تأكيد بر سوءاستفاده غرب از خلأهاي حقوقي برجام:
نماينده مجلس دهم گفت: به نظر من اقدام انگليس در لغو قرارداد فروش كيك زرد به ايران در راستاي سياست امريكا در نقض يك طرفه برجام است.
ابوالفضل ابوترابي در گفت وگو با خانه ملت، در واكنش به بدعهدي انگليس در فروش 950 تن كيك زرد به ايران، گفت: به طور حتم بدعهدي و رويكرد خصمانه كشورهاي غربي قابل پيش بيني بود و ما هيچ اميدي به اين كشورها براي همكاري با ايران نبسته بوديم. نماينده مردم نجف آباد، تيران و كرون در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: به نظر من اقدام انگليس در لغو قرارداد فروش كيك زرد به ايران در راستاي سياست امريكا در نقض يك طرفه برجام است. وي گفت: امريكايي‌ها در چند ماه اخير با استفاده از خلأ‌هاي قانوني و حقوقي توافق هسته اي، عملاً برجام را نقض كرده‌اند اما ايران نمي‌تواند نسبت به اين مسئله اعتراض كند و در ميان مسئولان دولتي نيز عزمي براي اين اقدام وجود ندارد.
ابوترابي افزود: يكي از انتقادات كنوني به دولت اين است كه به رغم پيش بيني‌هاي صورت گرفته و تأكيد رهبر معظم انقلاب درباره بدعهدي كشورهاي غربي، اما هيچ اقدام اساسي براي رفع اين دغدغه‌ها صورت نگرفت. اين نماينده مردم در مجلس دهم ادامه داد: انگلستان در طول تاريخ همواره اقدامات بسياري را عليه جمهوري اسلامي صورت داد، در قرن اخير نيز تمام اقداماتش در راستاي سياست‌هاي امريكا عملياتي شد و امروز نيز بر اساس فرامين ايالات متحده دست به اقدامات عليه ايران مي‌زند. وي گفت: در شرايط كنوني به علت اجراي برجام، ذخاير اورانيوم غني شده ما بسيار پايين است و بدعهدي انگليس در فروش كيك زرد، كشور را با مشكل در اين حوزه رو به رو مي‌كند، به ويژه براي استفاده در نيروگاه بوشهر جهت توليد برق به صفحه‌هاي سوخت نياز داريم كه اين رويكرد انگليس مشكل ساز خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار