کد خبر: 844888
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
جبار آذين
نويسنده: جبار آذين 
 
تکه‌پاره کردن جشنواره بين‌المللي فيلم فجر سابق به جشن‌پاره فيلم فجر و جشن‌پاره به اصطلاع جهاني فيلم فجر، يک اشتباه بزرگ تاريخي در حيات سينما و فرهنگ کشور و حاصل بي‌سوادي سينمايي و ندانم‌کاري مديريت اشتباهي آقاي ايوبي بر سينماي ايران است. با رياست آقاي حيدريان بر سازمان سينمايي، يکي از اميدهاي اهالي سينما، توقف برگزاري غلط به اصطلاح جشنواره جهاني فيلم فجر بود که جز بر باد دادن ميلياردها تومان پول بيت‌المال، نتيجه‌اي نداشته و ندارد. از آقاي حيدريان انتظار مي‌رفت که اگر به هر دليل نمي‌تواند تکه‌پاره‌هاي جشن فجر را جمع‌وجور و آن را يکپارچه کند، دست‌کم مانع تداوم اشتباه برگزاري جشن‌پاره جهاني فيلم فجر شود که در خوشبينانه‌ترين شکل، شايد با حضور چند فيلم و فيلمساز منطقه‌اي درجه چندم همراه باشد و هيچ نقشي هم در بازاريابي و حضور جهاني سينماي ايران، ارتقاي کمي و کيفي سطح توليدات وطني و تعامل سينماي ايران با جهان سينما و جشنواره‌هاي سينمايي ايفا نمي‌کند.
 
هزينه توقف برگزاري اين جشن‌پاره بدون حاصل و بودجه بر بادده مي‌توانست صرف توليد چندين فيلم خوب، ساخت سالن سينما و حمايت از فيلمسازان کشور و سينماي ايران در سال توليد و اشتغال شود، ولي به ظاهر تجربه‌هاي مديريتي و سينمايي رئيس جديد سازمان سينمايي، او را در درست ديدن واقعيات و تحليل کارشناسانه فرهنگ و سينما ياري نکرده است! به راستي آقاي حيدريان، چه چيز شما را مجاب، موظف يا مجبور به برگزاري جشن‌پاره به اصطلاح جهاني فيلم فجر کرده است، آن هم با کدام توليدات داخلي و در رقابت با کدام فيلم‌هاي جهاني!؟ آيا درست و کارشناسانه، حرکت در مسير وصل و يکپارچه کردن جشن‌پاره‌هاي فجر و جلوگيري از اتلاف سرمايه‌هاي ملي و تقويت سينماي ايران و بخش بين‌الملل آن نبود.
 
گرچه ممکن است نحوه برگزاري جشن‌پاره جهاني! فيلم فجر به اندازه جشن‌پاره فيلم فجر پرغلط نباشد، ولي به يقين هيچ دستاوردي براي سينماي ايران نخواهد داشت. جناب حيدريان، چنانچه اجازه دادند و توانستيد رياست خود بر سازمان سينمايي را حفظ کنيد، به فکر تغييرات اساسي ساختاري و محتوايي و اجرايي جشنواره فيلم فجر باشيد. همچنين خود را در جهت پاسخگويي براي چرايي برگزاري يک جشن‌پاره نمايشي بي‌خاصيت با نام کذايي جشنواره جهاني فيلم فجر و هدررفت پول مردم به اهالي سينما و مردم آماده کنيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار