کد خبر: 844792
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
افتتاح چند باره خط توليد سمند در سمنان
بهمن ماه سال گذشته بود كه خط مونتاژ خودروي سمند در استان سمنان با حضور محسن صالحي‌نيا، معاون وزير صنعت افتتاح شد، حال رئيس‌جمهور اين كارخانه را روز پنج شنبه در زادگاهش افتتاح كرد و به اين ترتيب تبليغات انتخاباتي‌اش را از اين استان كليد زد.
بهمن ماه سال گذشته بود كه خط مونتاژ خودروي سمند در استان سمنان با حضور محسن صالحي‌نيا، معاون وزير صنعت افتتاح شد، حال رئيس‌جمهور اين كارخانه را روز پنج شنبه در زادگاهش افتتاح كرد و به اين ترتيب تبليغات انتخاباتي‌اش را از اين استان كليد زد.
مراحل توليد خودروي سمند با حضور معاون وزير صنعت، معدن و تجارت دربهمن ماه سال ۹۵ در سمنان آغاز شد. اين واحد با سرمايه‌گذاري بيش از 100 ميليارد توماني بخش خصوصي در شهرك صنعتي سمنان واقع شده است و اين واحد توليدي در مرحله اول، ظرفيت توليد سالانه 6 هزار دستگاه سمند را داراست.
محسن صالحي‌نيا، معاون صنايع وزير صنعت، معدن و تجارت در مراسم آغاز به كار اين خط توليد گفت: استراتژي اين وزارتخانه رسيدن به توليد 3 ميليون دستگاه خودرو در سال است كه هم اكنون يك ميليون و 800 هزار دستگاه خودرو محقق شده است.
همچنین  دوهفته بعد از اين افتتاحيه، محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت به سمنان رفت و قرارداد مشاركت ميان ايران خودرو و كارخانه خودروسازي سمنان با حضور او در شرايطي منعقد شد كه توليد سمند گويا به طور رفاقتي از دوهفته پيش از آن آغاز شده بود.
اكنون در هفته سوم سال جديد، گويا آب و هواي بهاري استان سمنان آنقدر خوب بوده كه حسن روحاني، رئيس‌جمهور را هم براي بار سوم به مراسم افتتاحيه اين كارخانه كه فعلاً قرار است مونتاژ كار محصولات ايران‌خودرو باشد، بكشاند.
در شرايطي رئيس‌جمهور اين كارخانه را براي بار سوم افتتاح مي‌كند كه از نظر مزيت و مقياس اقتصادي مونتاژ ۶ هزار دستگاه خودرو در سال، تأثير چشمگيري در رشد اقتصادي و كاهش بيكاري نخواهد داشت.  به گفته مسئولان اين كارخانه، قرار است تنها روزي ۲۰ دستگاه سمند توليد شود كه در مقابل خودروسازان دولتي با بيش از ۲ هزار دستگاه توليد در روز يا حتي خصوصي‌ها با توليد روزانه ۳۰۰ دستگاه خودرو رقمي بسيار ناچيز است.
اكنون نكته اينجاست كه روحاني كه خودش در دومين همايش بين‌المللي خودرو بر پايان مونتاژ كاري تأكيد كرد و به صراحت گفت كه دست حمايت خود را از پشت خودروسازان دولتي برمي‌دارد، اكنون با قدم گذاشتن در اين افتتاحيه نه تنها به مونتاژ كاري مهر تأييد زده بلكه به بسط بساط خودروسازان دولتي نيز كمك كرده است.
شايد هم وجود اين خودروسازي كوچك در استان سمنان آنقدر مهم بوده كه رئيس‌جمهور را حاضر به حضور در اين مراسم كرده يا شايد هم وزير صنعت او از پروژه‌هاي مهم ديگري كه توسط بخش خصوصي در صنعت خودرو در حال اجراست، به او خبري نرسانده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
0
0
عجب رویی دارید شما دلواپسان .بهانهای بنی اسراییلی یعنی همین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار