کد خبر: 844294
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
رئيس كميسيون توليد ملي مجلس:
رئيس كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه نرخ بيكاري جوانان تحصيل‌كرده بيش از ۳۵درصد است، گفت: نرخ بيكاري ايران بر اساس اشتغال پايدار و مداوم حدود ۲۴ تا ۲۵ درصد است.
حميدرضا فولادگر با حضور در برنامه «تيتر امشب» شبكه خبر گفت: براي تحقق سياست‌هاي كلي ابلاغي مقام معظم رهبري كه عمدتاً حول موضوعات اقتصادي بود و نامگذاري‌هاي اقتصادي سال‌هاي اخير به اين نتيجه مي‌رسيم كه موضوع اصلي كشورمان اقتصاد است.
وي ادامه داد: در تداوم اجراي اقتصاد مقاومتي، محور بحث امسال هم توليد و اشتغال است.
فولادگر با اشاره به اينكه آمار رسمي نرخ بيكاري در كشور بر اساس فرمول اتحاديه جهاني كارگري 5/12 درصد است، افزود: نرخ بيكاري ما بر اساس اشتغال پايدار و مداوم حدود 24 تا 25 درصد است.
وي ادامه داد: نرخ بيكاري در قشر جوان و دانش‌آموختگان بيش از 30 تا 35 درصد است و اين زنگ خطر بزرگي است كه در جامعه به صدا درآمده است.
رئيس كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و نظارت بر اصل 44 مجلس شوراي اسلامي با اعلام «از نظر قانوني كمبود نداريم»، گفت: قانون رفع موانع توليد، قانون برنامه پنجم توسعه، قانون بهبود كسب و كار و قانون حداكثر استفاده از توليد داخل از جمله قوانيني است كه در سال‌هاي اخير براي حمايت از توليد و ايجاد اشتغال در مجلس شوراي اسلامي تصويب شده است.
فولادگر افزود: مهم‌ترين مشكل توليد‌كننده ما رقابت با كالاهاي خارجي است كه واردات بي‌رويه و قاچاق كالا هم در اين زمينه مزيد بر علت است.
وي گفت: كمبود نقدينگي براي توليدكنندگان، مشكلات مالياتي و مشكلات بيمه‌اي از جمله تأمين اجتماعي از ديگر مشكلات است.
فولادگر ادامه داد: بيمه تأمين اجتماعي انحصاري است و همين موضوع مشكلاتي را ايجاد كرده است.
وي افزود: آيين‌نامه‌هاي اجرايي را به‌گونه‌اي مي‌نويسند كه راه‌هاي فرار از قانون را ايجاد مي‌كند كه در اين زمينه‌ها بايد مقررات‌زدايي كنيم.
فولادگر گفت: مجلس بايد بر حسن اجراي قوانين نظارت بيشتري كند و اگر قانوني نياز به اصلاح داشت آن را اصلاح كند و بايد اتاق‌هاي بازرگاني، تعاون، صنعت و بقيه نهادهاي موجود در فضاي كسب و كار در اين زمينه كمك كنند.
وي افزود: هيئت مقررات‌زدايي و سهولت فضاي كسب و كار داريم كه وزير امور اقتصادي و دارايي رئيس آن است و از هر سه قوه و اتاق‌ها اعضايي در اين هيئت حضور دارند كه اختيارات لازم را دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار