کد خبر: 844209
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
بعد از تعطيلات عيد نوروز، تحرکات انتخاباتي جريانات مختلف سياسي شکل جدي‌تري به خود گرفته است ...
بعد از تعطيلات عيد نوروز، تحرکات انتخاباتي جريانات مختلف سياسي شکل جدي‌تري به خود گرفته است تا جايي که يک روز پس از تعطيلات مرسوم ملي، جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در نشست اقشار جبهه مردمي با کانديداهاي اين جبهه رسماً فعاليت‌هاي انتخاباتي سال 96 را آغاز کرد.
 
پنجم دي‌ماه 1395 بود که جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي با معرفي 10 نفر به عنوان اعضاي هيئت مؤسس خود اعلام موجوديت کرد و پس از اين اتفاق بود که جريان‌هاي رقيب و از جمله عناصر و رسانه‌هاي وابسته به جريان غربگرا موج گسترده‌اي از تخريب و هجمه را عليه فعاليت‌هاي اين جبهه آغاز کردند. از آن تاريخ تاکنون جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي با معرفي کميته رسانه‌اي، اعضاي شوراي مرکزي و همچنين انتخاب 10 تن به عنوان نامزدهاي احتمالي انتخابات رياست جمهوري دوازدهم توانسته گام‌هاي مهمي براي کسب موفقيت در انتخابات بردارد.
 
آنچه در نشست روز گذشته اقشار جبهه مردمي با برخي از کانديداهاي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي نيز مورد تأکيد قرار گرفت، کناره‌گيري تمام نامزدها به نفع نامزد نهايي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي بود، آنگونه که رستم قاسمي، حاج‌بابايي و زاکاني به اتفاق تأکيد داشتند که در صورتي که نامزد نهايي جبهه نباشند قطعاً به نفع نامزد نهايي کناره‌گيري خواهند کرد.
 
البته مسئله مهم ديگر ارائه برنامه از سوي 10 نامزد معرفي شده جبهه مردمي نيروهاي انقلاب تا روز پنج‌شنبه زمان برگزاري دومين مجمع عمومي اين جبهه در نمايشگاه شهر آفتاب است، آنگونه که رضا روستاآزاد، دبير کميته اقشار جبهه مردمي نيروهاي انقلاب در همين نشست عنوان کرد: پنج‌شنبه آينده 17 فروردين دومين مجمع ملي جبهه مردمي برگزار خواهد شد که در آن يکي از موارد مهم موردبحث کاهش نامزدهاي جبهه از 10 نفر به پنج نفر با رأي مستقيم حاضرين 3 هزار نفره خواهد بود.
 
وي افزود: در مجمع ملي دوم حدود 900 نفر از حاضرين اعضاي اقشار جبهه مردمي و بقيه نيز از اعضاي استاني و محلي جبهه مردمي خواهند بود.
وي با تشريح جزئيات دومين مجمع ملي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب خاطرنشان کرد: در مجمع ملي دوم بحث‌ها به دليل کمبود وقت، جزئي و کارشناسي نخواهد بود و بايد کار سخنراني و اعلام برنامه‌ها توسط 10 نامزد دعوت ‌شده تا ظهر پنج‌شنبه ادامه يابد تا بعدازظهر فرآيند رأي‌گيري انجام شود.
 
اگر گزينه نهايي نباشم حتماً به نظر جبهه مردمي تمکين مي‌کنم
رستم قاسمي، وزير سابق نفت به عنوان يکي از نامزدهاي پيشنهادي اين جبهه در نشست کميته‌هاي اقشار و اصناف جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي با کانديداهاي اين جبهه با بيان اينکه در حوزه امنيت ما با ريل‌گذاري خودباوري به يکي از باثبات‌ترين کشورهاي دنيا تبديل شده‌ايم و امروز اقتدار ملي ايران در بين کل دنيا زبانزد است، تصريح کرد: اين مسئله روي ريل «ما مي‌توانيم»‌ بوده است.
 
وي با اشاره به پيچيده بودن صنعت دفاعي کشور، ايران را يکي از کشورهاي پيشرفته در اين زمينه عنوان کرد و افزود: پس از جنگ کشورهايي که خود مسبب اين جنگ بودند و به غرب سلاح داده بودند مي‌خواستند براي بازسازي به ايران بيايند و تفکر نياوران‌نشينان اين بود که ما نمي‌توانيم و خارجي‌ها بايد کار را پيش ببرند.
قاسمي ادامه داد: بعد از جنگ بنده به کمک برخي از مهندسين جنگ که ابزارهاي زيادي از زمان دوران دفاع مقدس در اختيار داشتيم و همچنين با حضور نيروهاي فراوان مکتب «ما مي‌توانيم» را بنيانگذاري کرديم تا حرف‌هاي امام را ثابت کنيم.
قاسمي در پايان و در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سؤال که اگر گزينه نهايي نباشيد آيا انصراف خواهيد داد، گفت: بنده اگر گزينه نهايي نباشم صددرصد به نظر جبهه مردمي تمکين خواهم کرد.
 
22مشکل حوزه اقتصادي کشور را تهديد مي‌کند
همچنين حميدرضا حاجي‌بابايي، ديگر نامزد جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در نشست مذکور مهم‌ترين علتي را که در حال حاضر کشور با آن روبه‌روست مشکل اقتصادي دانست و گفت: نيروهاي انقلابي 22 مشکل را که در حال حاضر در حوزه اقتصادي کشور را تهديد مي‌کند شناسايي کردند که مي‌توان به موضوع رکود، بحث معيشت و مشکلات اقتصادي کشور اشاره کرد.  وي معتقد است که حداقل در اين دولت لايحه‌اي براي ساماندهي حقوق‌ها داده نخواهد شد، حتي لايحه دائمي شدن قانون مديريت کشوري نيز تا زماني که اين دولت سرکار است به مجلس نخواهد آمد مگر آنکه خلاف آن اثبات شود.
عضو جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي برون‌رفت از مشکلات کشور را استفاده از نيروهاي باتجربه، مؤمن، انقلابي و پرتحرک دانست و گفت: انقلاب ما يک انقلاب اساسي و براساس احکام نوراني اسلام بنا شده است امروز بزرگ‌ترين مشکل اساسي کشور اين است که الگوسازي ما بتواند جوانان انقلابي را جذب کند.
 
طي ۴ سال مي‌توان فقر را ريشه‌کن کرد
عليرضا زاکاني، نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي نيز با تأکيد بر اينکه کشور بايد بر مدار خودباوري حرکت کند، ‌يادآور شد: انسان غربي مبناي فکري‌اش سودجويي است، در حالي که غايت انسان در نگاه اسلامي، کمال‌طلبي است. لذا ما در مدل اسلامي تأکيدي بر فرديت نداريم و جامعه را هم يک جمع جبري نمي‌دانيم، چراکه وقتي قرار است انسان کمال‌جو باشد، جامعه نيز به دنبال رشد و تعالي خواهد بود.
 
نماينده سابق مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين نکته که در دوران جنگ تحميلي، 43 کشور به عراق کمک کردند و ما از 11 کشور اسير داشتيم، خاطرنشان کرد: ما در همه مواضع مي‌توانيم مدل بومي داشته باشيم کما اينکه با مدل بومي در حوزه دفاع مقدس به پيروزي رسيديم.
 
وي در ادامه سخنان خود جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي را پايه‌اي اميدبخش عنوان کرد و ادامه داد: همه مکلف هستيم به خروجي آن پايبند بوده و متعهد هستيم هرکس کانديداي نهايي «جمنا» باشد به او کمک کنيم.
زاکاني با بيان اينکه بنده برنامه‌هاي خود را روز پنج‌شنبه در مجمع دوم جمنا ارائه خواهم کرد، گفت: معتقدم طي چهار سال مي‌توان فقر را ريشه‌کن کرد و فساد و تبعيض را به سمتي برد که مردم در جامعه احساس عدالت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار