کد خبر: 844200
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
شير در سال جديد ۲۰۰ تومان گران شد
قيمت شير كه در دولت يازدهم ركورد زده در دومين روز فروردين ماه با افزايش قيمت ۲۰۰ توماني مواجه شد، اين در حالي است كه قيمت شير خام در ايام نوروز ۳۰ تا ۵۰ تومان ارزان‌تر از ماه‌هاي قبل از دامداران خريداري شده است.
نویسنده: بهناز قاسمی

براساس آمار قيمت شير و لبنيات در دولت تدبير بين ۴۰ تا ۱۲۰ درصد افزايش داشته، در حالي كه قيمت شير خام دو سال است كه ثابت مانده و كارخانجات لبني از خريد شير با قيمت مصوب ستاد تنظيم بازار خودداري مي‌كنند، البته اين شگرد كه در ايام نوروز قيمت‌ها بي‌سر و صدا گران شود؛ سال‌هاست بدعت‌گذاري شده و نهادهاي نظارتي نيز براي رفع اين معضل اقدامي انجام نداده‌اند.
به گفته منابع آگاه، افزايش بي‌سر و صداي قيمت شير در ايام نوروز از لابي قدرتمند كارخانجات لبني با سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و تعزيرات و زياده خواهي اين توليد‌كنندگان حكايت دارد، همچنين در روزهاي گذشته نيز برخي فرآورده‌هاي لبني با رشد قيمت‌ مواجه شده است.
به گزارش خبرنگار ما كارخانه لبني ميهن در روزهاي پاياني اسفند ماه ۲۰۰ تومان قيمت شير پاكتي يا استريل را گران كرد و قيمت آن را از 2‌هزار و 400 به 2 هزار و 700 تومان افزايش داد. در دومين روز سال ۹۶ نيز شير‌هاي پاستور كه در بسته بندي پلاستيكي هستند و به اصطلاح مواد افزودني ندارند با افزايش ۲۰۰ توماني روبه‌رو شد. به گفته فعالان بازار كيفيت شير هايي كه در بسته‌بندي پلاستيكي با نام (پاستور)هستند هيچ تفاوتي با شيرهاي نايلوني ندارد، اما برخي از برندهاتي لبني با تغيير بسته‌بندي تلاش مي‌كنند افزايش كيفيت را به مصرف‌كننده القا كنند كه در اين نوع بسته بندي‌ها تا حدودي موفق بوده‌اند.
 
اما نكته قابل تأمل اين است كه اين برندهايي كه به افزايش قيمت اقدام كرده‌اند، در ايام تعطيلات نوروز توليد خود و خريد شير خام را نيز كاهش داده‌اند و قيمت شير خام نيز با افت ۳۰ تا ۵۰ توماني همراه بوده است، حال با چه استدلالي اين كارخانجات شير را گران كرده اند، همچنان نامشخص است، البته اين رشد قيمت در شرايطي است كه اين توليد‌كنندگان در دو سال گذشته همچنان از عدم كشش بازار بر اثر افزايش قيمت‌ها خبر داده و از كاهش قدرت خريد مردم سخن مي‌گفتند.
براساس اين گزارش، در كنار موج افزايش قيمت مواد غذايي در سال جاري، قيمت شير يكي از توليد‌كنندگان پرفروش نيز در اولين روزهاي سال جاري افزايش يافت.
 
بر اين اساس شير كم‌چرب و پر چرب بطري اين برند (كه شامل قيمت‌گذاري دولت نيز است) 200 تومان در هر ليتر (946 ميلي ليتر) گران شد. قيمت هر ليتر از شير اين برند از 2 هزار و 500 تومان در نوع كم‌چرب و پرچرب خود افزايش يافت و به رقم 2 هزار و 700 تومان رسيد.
بنابراين گزارش اين افزايش قيمت در حالي صورت مي‌گيرد كه در سال گذشته نيز شاهد افزايش قيمت برخي از محصولات لبني بوده‌ايم كه در برخي از موارد با برخورد سازمان حمايت نيز روبه‌رو شده‌ است. به گفته فعالان بازار در چند روز ابتدايي سال جاري كه محصولات اين شركت توزيع شد، شاهد افزايش قيمت 200 توماني در هر ليتر بطري بوديم ولي بعد از يك بار توزيع، قيمت شير بطري كم‌چرب اصلاح شد اما در باري كه قرار است به‌زودي براي ما بيايد قيمت هر ليتر شير كم‌چرب اين شركت به 2 هزار و 500 تومان برگشته ولي شير پرچرب آن كماكان 2 هزار و 700 تومان و 200 تومان گران‌تر از سال گذشته است.
 
بنابراين گزارش آخرين قيمت مصوبي كه براي هر ليتر شير بطري پرچرب يك ليتر در نظر گرفته‌شده و روي پايگاه اطلاع‌رساني كالا و خدمات گذشته شده بود 2 هزار و 440 تومان است كه در سال گذشته 2 هزار و 500 تومان به همراه 54 ميلي‌ليتر كم‌فروشي به فروش مي‌رسيد كه قيمت اين محصول در سال جاري توسط برند يادشده به 2 هزار و 700 تومان رسيده است،‌ البته اخبار رسيده حاكي از آن است كه سازمان حمايت مصرف‌كنندگان كه از طريق رسانه‌ها از گران فروشي اين برند معروف مطلع شده، قرار است طي روزهاي آينده از اين كارخانه لبني شكايت كند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
0
0
فقط در زمینه لبنیات که نیست!!!
شما نگاه کنید کدام جنس قیمت واقعی دارد؟؟!!
ارزش پولمان را ببینید!! پائین ترین ارزش پولی در بین دیگر کشورهای جهان است....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار