کد خبر: 844023
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان؛
ساخت و تکمیل ساختمان پارک موزه دفاع مقدس تبریز با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان تا پایان سال 95 با اتمام سیستم گرمایشی طی چند روز آینده به بهره برداری می رسد.
فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی شهر تبریز در سال 95 علی رغم محدودیت های اقتصادی، با عمل و اقدام به منویات مقام معظم رهبری توسط شهرداری تبریز به مرحله بهره برداری رسیده است و تا چند روز آینده شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.

ایجاد مرکزی که با نگاهی تخصصی و جامع، ابعاد مختلف تاریخی، سیاسی و فرهنگی سال‌های حماسه‌خیز دفاع مقدس را تبیین کند، از ضرورت‌های مهم فرهنگی است که شهرداری تبریز با بهره گیری از نیرو های متخصص خود از حیث فنی و نرم افزاری به این مهم دست یابد.

با توجه به اینکه در طول 20 سالی که از آغاز پروژه پروژه پارک موزه دفاع مقدس مهم می‌گذرد، روند اجرای این پروژه با ماهیت فرهنگی و ارزشی آن هم‌خوانی نداشت؛ از این رو، در سال‌های اخیر شهرداری تبریز، تمام تلاش خود را برای تقویت بودجه و تسریع در اجرای آن به کار گرفته است.

شهرداری تبریز تا کنون 27 میلیارد تومان برای پیشرفت پارک‌موزه دفاع مقدس، تزریق کرده است که از این اعتبار، 10 میلیارد تومان آن مربوط به سال 95 بوده است.

تلاش عوامل طراحی و اجرای این پروژه، ایجاد مرکزی است که با هویت معماری متناسب با مفاهیم ایثار و حماسه، نقش محتوایی و کارساز در معرفی ابعاد دفاع مقدس را داشته باشد.

فاز نخست پروژه شامل ساختمان اصلی به مساحت 6500 متر مربع، در 4 طبقه با  نماکاری هشت وجهی، برگرفته از معماری اسلامی و ایرانی طراحی و اجرا شده و در روزهای آتی افتتاح می‌شود؛ ضمن این‌که فاز دوم نیز که شامل محوطه بیرونی و بخش‌خهای جنبی است، با توجه خاصی که در برنامه و بودجه سال 96، پیش‌بینی شده، در روزهای آتی به بهره برداری برسد.

در چشم‌انداز کلی این پروژه، اجرای بیش از 30 طرح پیش‌بینی شده که از آن‌جمله می‌توان به سردرب، یادمان‌های شهدا، رواق‌های حکاکی شده با آیات قرآنی، مسیرهای دسترسی، پارکینگ و طرح پرچم به کار گیری بهترین فناوری‌های عمرانی اشاره کرد.

این مجموعه نفیس، در کنار پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی و احیای مجموعه مقبرالشعرا، سه مزیت مهم و اساسی برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهر تبریز به شمار می‌رود.

کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی و آثار مربوط به دفاع مقدس، رواق‌های حکاکی شده با آیات قرآنی به همراه مفاهیم دفاع مقدس نیز جهت استفاده در نمای ساختمان موزه بکار گرفته شده است و احداث سردرب ورودی از طرف خیابان استاد معین، یک باب پارکینگ با ظرفیت 150 دستگاه خودرو، سالن اجتماعات با ظرفیت 370 نفر و مسیر ویژه شهروندان کم توان برای دسترسی آسان به ساختمان موزه نیز از دیگر مشخصات این پروژه محسوب می‌گردد.

تکنولوژی‌های جدید بکار رفته در این پروژه شامل اجرای دیوار سه بعدی پانل نما و سالن آمفی تئاتر با سیستم اکوا پانل، اجرای پانل گنبد با بتن سبک لیکا بصورت سه بعدی، اجرای عایق رطوبتی پایه سیمانی در نما، استفاده از سقف کاذب کناف در سقف طبقات، استفاده از سیستم اعلام حریق با استفاده از کابل‌های نسوز اروپائی، استفاده از سیستم صاعقه گیر الکترونیکی LPI با سیستم گوی‌های گردان، از جمله امکانات و تجهیزات این مجموعه عظیم است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر