کد خبر: 843971
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
هستي شايانفر
نویسنده: هستي شايانفر 
 
طبق سنت ديرينه هر سال برنامه‌هاي متعددي از شبكه‌هاي مختلف سيما در ايام نوروز پخش مي‌شود و مسلماً اولين ويژگي‌اي كه نگاه مخاطب را جلب مي‌كند، وجه سرگرم‌كنندگي‌اش است، زيرا بيننده تلويزيون كه اين روزها درگير مشغله‌هاي زندگي است به اميد، نشاط و سرگرمي نياز دارد و رسانه ملي به عنوان يك نهاد فرهنگي فراگير موظف است اين نياز مخاطب را تأمين كند. از ميان برنامه‌هاي مختلفي كه از شبكه‌هاي مختلف پخش شد، برنامه بوي عيدي توانست رضايت مخاطب را جلب كند و با بخش‌هاي متنوع هم مخاطب را به هيجان و چالش دعوت كرد و هم اينكه ساعتي او را سرگرم كرد. گروه برنامه‌سازان بوي عيدي با بهره بردن از يك فضاي جديد، طراوت تازه‌اي به شبكه يك دادند.
 
مرور اتفاقات سال 95 محور اصلي اين برنامه خواهد بود. مرور رسم و رسوم نوروز در بين ايرانيان و اقوام كشور و ايران در سالي كه گذشت از آيتم‌هاي برنامه بوي عيدي بود. انتخاب مهمانان خانم و آقا در كنار هم و سپردن سكان اجرا به دست دو مجري رنگ جذابي به برنامه داد. همچنين براي اولين بار مسابقه زنده بين مهمانان برگزار شد كه تماشاي اين مسابقه خالي از لطف نبود. گرچه شبكه يك با اين اقدام كار پر ريسكي انجام داد، اما بايد دست مريزاد به برنامه‌سازان بوي عيدي گفت كه اين ريسك را به جان خريدند. از ديگر بخش‌هاي جالب برنامه، انتخاب مسابقه‌هاي قديمي و ايراني بود كه حس نوستالژي براي مخاطبان داشت. در مجموع فضاي پر تحرك برنامه شور و هيجان را در مخاطبان چند برابر كرد. مسلماً رسانه ملي در حالي كه با كمبود بودجه رو به رو است، با ساخت برنامه‌هاي تركيبي كه حاوي آيتم‌هاي نشاط‌آور باشد، مي‌تواند نگاه و توجه مخاطبان را از آن خود كند.
 
يكي ديگر از بخش‌هاي مورد توجه در برنامه بوي عيدي، تيتراژ ابتدا و انتهاي برنامه است كه به ترتيب بابك جهانبخش و حامد كوليوند خوانده‌اند. گرچه گاهي تيتراژ مورد غفلت قرار مي‌گيرد، اما شعر و ترانه تيتراژ كاملاً در مسير هدف برنامه انتخاب شده است كه اين امر درايت تهيه كننده را مي‌رساند. اميد آن است كه توفيق چنين برنامه‌هايي در رسانه ملي باعث شود تا كار به افراد خلاق و حرفه‌اي سپرده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار