کد خبر: 843952
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
امسال در روز طبيعت مردم تا حدود زيادي با طبيعت آشتي كردند و خانواده‌ها پس از دو هفته تعطيلات نوروزي با گذراندن اوقات در طبيعت به‌رغم باراني بودن هوا در بسياري از فضاهاي شهري و مكان‌هاي گردشگري با سرسبزي و طراوت طبيعت انس گرفتند...
نویسنده: بیژن یانچشمه

امسال در روز طبيعت مردم تا حدود زيادي با طبيعت آشتي كردند و خانواده‌ها پس از دو هفته تعطيلات نوروزي با گذراندن اوقات در طبيعت به‌رغم باراني بودن هوا در بسياري از فضاهاي شهري و مكان‌هاي گردشگري با سرسبزي و طراوت طبيعت انس گرفتند و سبزه‌ها و ماهي‌هاي قرمز و زباله‌هاي خود را در مكان‌هايي كه مسئولان در نظر گرفته بودند جاي دادند.
 
هر چند برخي نيز به قواعد روز طبيعت پشت كرده و آن را ناديده گرفتند اما با تمام اين مسائل روز طبيعت روزي بود براي آغاز يك سال كار و تلاش جديد در سالي كه از سوي رهبر معظم انقلاب «سال اقتصاد مقاومتي اشتغال و توليد» نامگذاري شده است. هر ساله خانواده‌ها در روز طبيعت سيزده خود را به در كرده و با حضور در پارك‌ها، بوستان‌ها، فضاي سبز و كوه و دشت، سلام دوباره‌اي به طبيعت كرده و با دورهم بودن در طبيعت به صورت رسمي پا به سال كاري جديد مي‌گذارند. در بسياري از معابر منتهي به پارك‌ها و بوستان‌ها و پارك‌هاي جنگلي، خانواده‌ها با زدن چادر و هم‌نشيني با سبزه‌هاي طبيعت، يك روز را دل به طبيعت سپردند و همراه با طبيعت شدند. در برخي معابر خودروهاي زيادي به صورت دوبله و بعضاً منظم و نامنظم پارك شده بودند و حضور پليس راهنمايي و رانندگي و همچنين مسئولان خدمات شهري و نيروي انتظامي هم براي نظم بخشيدن مشهود بود.
 
ميهمانان طبيعت در فضاهاي سبز شهري حضور يافته و در كنار اعضاي خانواده روز با طراوتي را پشت سر گذاشتند بازي‌هاي كودكان به همراه والدين در كوه‌‌ها و دشت‌ها، كوه‌پيمايي و پياده‌روي و حضور در حومه شهرها صحنه‌اي بود كه روز پاياني نوروز را به قاب عكس‌هاي ماندگار تبديل كردند. در هرگونه از اين  فضاها، بازار گرفتن سلفي گرم بود و بوي انواع و اقسام غذاها را از دور‌دست مي‌شد استشمام كرد و نوع غذا را حدس زد. دوچرخه‌سواري و انواع اسكيت‌هاي بازي نيز بخشي از روز طبيعت خانواده‌ها را پر كرده بود.
 
روز طبيعت با دوستداران طبيعت
در ورودي برخي پارك‌ها و بوستان‌هاي جنگلي عده‌اي از كاركنان شهرداري با لباس‌هاي هم‌رنگ و متحدالشكل به گردشگران كيسه‌هاي جمع‌آوري زباله مي‌دادند و به آنان توصيه مي‌كردند در زمان خروج كيسه‌هاي انباشته شده از زباله را تحويل دهند. اجاق‌هاي از پيش آماده شده و فروش زغال هم براي جلوگيري از شكستن شاخه‌هاي درختان نيز در برخي از بوستان‌ها و پارك‌هاي جنگلي ديده مي‌شد.
 
بازي باراني با دوستداران طبيعت
هر‌چند سازمان هواشناسي از چند روز قبل اعلام كرده بود كه سيزده امسال باراني خواهد بود ولي بارش باران در شب قبل و هواي ابري نتوانست  خانواده‌ها را در خانه نگه دارد و همه به طبيعت آمدند تا از سبزي و شادابي طبيعت استفاده كنند. اشك شوق آسمان هم بر سر گردشگران طبيعت جلوه ديگري به روز طبيعت داده بود.
عده‌اي در چادرهاي خود پناه گرفته بودند، عده‌اي هم به هر وسيله‌اي شده خود را از قطرات باران محافظت مي‌كردند، با شدت گرفتن باران عده‌اي به داخل خودروهاي خود رفته و منتظر بند آمدن باران بهاري شدند.
 
هواي پاك، باران و سبزه گل خاطرات روز طبيعت را براي طبيعت‌دوستان ماندگار كرد اما عده‌اي همچنان نسبت به تخريب طبيعت بي‌تفاوت بودند و با جا گذاشتن زباله و رها ساختن سبزه‌هاي نوروزي به حقوق طبيعت و ساير شهروندان بي‌اعتنا بودند و فراموش كردند كه كيسه زباله يا پلاستيكي كه در طبيعت رها مي‌كنند جان جانداران و طبيعت را سال‌ها در معرض تهديد جدي قرار خواهد داد كه دود آن اول و آخر به چشم خودمان خواهد رفت. روز سيزده فروردين هم تمام شد تا روز سبز تقويم سال 96 آغازي باشد براي كار و تلاش در سالي‌ كه از سوي رهبر معظم انقلاب سال «اقتصاد مقاومتي، اشتغال و توليد» نامگذاري شده است. نبايد فراموش كرد كه آنچه شهر و كشور ما را بهتر از ديروز خواهد ساخت همت به كار و اشتغال در سايه توليد ايراني و مصرف كالاي ايراني است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار