کد خبر: 843863
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
هواشناسي اعلام كرد
كارشناس سازمان هواشناسي احتمال سيلاب و آبگرفتگي معابر براي 12 و 13 فروردين را جدي اعلام كرد.
محمد اصغري گفت: موج اصلي سامانه‌اي كه درحال ورود به كشور است روزهاي شنبه و يك‌شنبه و حتي دوشنبه آينده بارش‌هاي قابل توجهي به همراه خواهد داشت.
 وي افزود: اكنون سامانه‌اي كه چند روزگذشته هواي كشور را تحت تاثير قرار داده بود در حال خروج از مرزهاي شرقي است و سامانه جديد از شمال غرب كشور در حال ورود است.
 اصغري گفته است: سامانه جديد ابتدا استان آذربايجان شرقي و آذربايجان غربي همچنين با گذشت زمان كردستان، همدان، مركزي، كرمانشاه، ايلام و شمال خوزستان و با تأخير چهارمحال و بختياري و كهگيلويه و بويراحمد، بوشهر و جزيره خارك را تحت تاثير بارش قرار مي‌دهد.
 وي با بيان اينكه سامانه جديد بارشي تا پايان هفته نيمه شرقي كشور را نيز فرامي گيرد، گفت: بهترين زمان براي بازگشت مسافران نوروزي در نيمه غربي روز پنج‌شنبه و در نيمه شرقي روز جمعه است.
 
كارشناس هواشناسي افزود: تا كنون با روند افزايش دما به ويژه در سواحل درياي خزر مواجه بوده‌ايم اما به تدريج با روند معكوس كاهش دما روبه‌رو خواهيم بود.
گفتني است بنا بر نقشه‌هاي پيش‌بيني هواشناسي طي امروز بارش باران گاهي با رعد و برق و وزش باد در كرمانشاه، شمال ايلام، شمال آذربايجان شرقي، غرب لرستان، جنوب كردستان رخ خواهد داد.
همچنين بارش باران گاهي با رعد و برق و وزش باد در كرمانشاه و تا بعد از ظهر در خوزستان، همدان، مركزي و لرستان رخ خواهد داد.
در همين زمينه سرهنگ نادر رحماني، رئيس مركز كنترل ترافيك راهور ناجا در خصوص آخرين وضعيت ترافيكي جاده‌هاي كشور، گفت: مه گرفتگي و كاهش ديد در اكثر محورهاي استان بوشهر، محور رشت- قزوين، رشت - آستانه محدوده سه‌راهي ضياء در استان گيلان پديده غالب است.
 
وي ادامه داد: در استان خراسان رضوي، محور تربيت حيدريه - رباط سفيد و محور باغچه- تربيت حيدريه، محور فيروزكوه در محدوه گدوك و در كرمانشاه محور حميل، پل سيمره و محدوه هزار چم در محور چالوس مه گرفتگي رخ خواهد داد.
اين در حالي است كه بر اساس گزارش پليس، در حال حاضر 17 محور مواصلاتي در كشور به دليل شرايط جوي نامساعد يا دلايل مشابه مسدود است. محورهاي مسدود از اين قرارند:
محور شمشك- ديزين در استان‌هاي تهران و البرز
محور پونل- خلخال در استان‌هاي گيلان و اردبيل
محور سرو آباد- پاوه در استان‌هاي كردستان و كرمانشاه
محور اولنگ- شاهرود در استان‌هاي گلستان و سمنان
محور فرعي سي سخت- پادنا در استان كهگيلويه و بوير احمد
محور شيراز- جهرم در استان فارس
محور فرعي گنجنامه- تويسركان در استان همدان
محور استهبان- ني ريز در استان فارس
محور فرعي رودبار- كهنوج- قلعه گنج در جنوب استان كرمان
محور اميديه- ديلم در استان خوزستان
محورهاي فرعي بندر چارك - بندر آفتاب و ارمك - باوردان در استان هرمزگان
محور خمير- لنگه در استان هرمزگان
محور فرعي كازرون _فراشبند و داراب _فسا در استان فارس
محور فرعي سنا شنبه تا روستاي درويشي در استان بوشهر
محور فيروزآباد- جم - عسلويه در استان فارس جنوب
محور فرعي درودگاه- سعدآباد در استان بوشهر
محور دلوار - دير در استان بوشهر.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار