کد خبر: 843841
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
كي‌روش: اين يك بازي بزرگ نيست!
بچه‌هاي تيم ملي فوتبال ايران ديروز در حالي با كي‌روش آخرين تمرين قبل از بازي با چين را انجام دادند كه در صورت پيروزي برابر چين و سپس پيروزي مقابل ازبكستان در خرداد ماه احتمالاً سومين تيم حاضر در جام جهاني 2018 خواهند بود كه اين يك ركورد است. پس از روسيه ميزبان، اين احتمال وجود دارد كه نتايج بازي پيش روي برزيل و هم گروه‌هايش، اين تيم را به عنوان دومين تيم عازم روسيه كند.
تيم ملي فوتبال ايران كه خود را براي ديدار مقابل چين از هفته هفتم مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه آماده مي‌كند، ساعت 11 ديروز با حضور تمامي نفرات زيرنظر كادر فني آخرين تمرين خود را قبل از اين ديدار برگزار كرد.
ملي‌پوشان كار خود را با گرم كردن و انجام كارهاي اختياري و بازي آقاوسط آغاز كردند كه در اين بين شادي و نشاط در چهره بازيكنان مشهود بود كه اين موضوع نشان مي‌داد آنها براي بازي فردا از آمادگي كامل برخوردار هستند.
 
مسعود شجاعي دقايق اوليه را به صورت اختصاصي به تمرين پرداخت و از سوي ديگر علي كريمي و ميلاد محمدي با يكديگر به پاسكاري پرداختند و سايرين در دو گروه بازي آقاوسط را انجام دادند.
كارلوس كي‌روش سرمربي تيم ملي ساعت 11:05 سوت خود را به صدا درآورد و بازيكنان بعد از شنيدن صحبت‌هاي كوتاه او ابتدا استارت‌هاي كوتاه و بلند را انجام دادند و سپس پاسكاري‌هاي دو نفره و انجام كارهاي تركيبي و بدني در دستور كار قرار گرفت، ضمن اينكه از همان ابتدا گلرها جدا و زير نظر لوپز دستيار جديد كي‌روش به كارهاي دروازه‌باني مشغول شدند.
  
كي‌روش: هنوز چيزي معلوم نيست
كارلوس كي‌روش در نشست خبري پيش از بازي تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و چين كه امروز دوشنبه برگزار شد، گفت: اميدوارم رسانه‌ها بتوانند كار خوبي را در جهت دعوت هواداران براي حضور در ورزشگاه انجام دهند. در درجه دوم هم خوشامد مي‌گوييم به تيم ملي چين و خيلي خوشحاليم كه در كشورمان ميزبان تيم ملي اين كشور هستيم و اميدوارم بتوانيم ميزبان خوبي براي اين تيم باشيم.
وي ادامه داد: چيزي كه در گروه ما مشخص است اينكه هنوز هيچ تيمي به طور كامل از دور مسابقات خارج نشده و صعود هيچ تيمي هم به جام جهاني قطعي نشده است، بنابراين مسابقات در اوج هيجان پيگيري مي‌شود و همه تيم‌ها تلاش مي‌كنند به روياي صعود به جام جهاني دست پيدا كنند.
 
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران افزود: مطمئناً بازي دشواري برابر تيم خوب چين كه بازيكنان و كادر فني خوبي دارد خواهيم داشت. اميدوارم هواداران تيم ملي ايران همان كاري را بكنند كه هواداران چين كردند و ورزشگاه محل بازي رفت را پركردند. اگر هواداران ورزشگاه را پر نكنند ما قطعاً بازي را روي سكوها خواهيم باخت، به همين خاطر اميدوارم هواداران تيم ملي ايران بتوانند با حضور در ورزشگاه آزادي فضاي خوبي را براي پيروزي فراهم كنند.
كي‌روش در مورد تقابل دو سرمربي پرتغالي و ايتاليايي كه سابقه قهرماني با تيم‌هاي ملي كشورشان را دارند و آيا اين يك بازي بزرگ است در جمله كوتاهي گفت: نه، بازي بزرگي نيست!
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در پاسخ به اين پرسش كه اگر تيم ملي ايران برابر چين به برتري برسد آيا مي‌توان اميدوار بود كه اين تيم به جام جهاني صعود كرده است، گفت: صحبتي در اين مورد ندارم!
كي‌روش در مورد اينكه چه برنامه‌اي براي ديدار با چين و گرفتن سه امتياز داريد، گفت: نگاه ما نسبت به بازي فردا اينگونه خواهد بود كه اگر مجبور شويم دفاع كنيم با سازماندهي خوب اين كار را خواهيم كرد. حتي اگر لازم باشد ۸۰ دقيقه دفاع كنيم با آرامش اين كار را خواهيم كرد اما تفكر كلي ما اين است كه قطعاً در اين بازي به پيروزي برسيم. تفكر ما اينگونه نيست كه صرفاً دفاع كنيم بلكه مي‌خواهيم دفاع كنيم كه به گل برسيم. قطعاً تمام توانمان را خواهيم گذاشت تا به پيروزي برسيم.
 
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران ادامه داد: اگر تاكنون گلي دريافت نكرده ايم به خاطر انسجام بازيكنان در زمين است كه همديگر را به خوبي حمايت مي‌كنند. براي ما فرقي نمي‌كند كه برابر چين بازي كنيم يا تيم ملي آرژانتين. براي ما مهم است كه با انسجام كار كنيم و اجازه ندهيم دروازه مان باز شود.
كارلوس كي‌روش در پاسخ به پرسش خبرنگار چيني مبني بر اينكه تفاوت تيم ملي چين با هدايت ليپي و سرمربي قبلي چيست، گفت: مسائل زيادي است كه من به آن آگاهي دارم اما اجازه بدهيد بعد از بازي در اين مورد صحبت كنم. مي‌دانم كه ليپي مربي بزرگي است كه كارنامه خيلي خوبي هم دارد، با اين حال تيم چين در ديدار رفت برابر ما هم خوب بود و اينگونه نيست كه فقط با حضور ليپي بهتر شده باشد. با اين حال برابر كره جنوبي نشان داد چه تيم بزرگي است.
وي در مورد اينكه چه برنامه‌اي براي انتخاب دستياران ايراني و خارجي جديد داريد يا اينكه آيا مربيان قبلي را دعوت به همكاري خواهيد كرد فقط سكوت كرد و ادامه داد: الان چند دستيار كنار من هستند شايد آنها آمده‌اند تعطيلات! شايد هم توريست هستند!
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در واكنش به اين پرسش كه آيا فكر مي‌كنيد غيبت مارچلو ليپي در نشست خبري يك جنگ رواني است، گفت: به اين سؤال پاسخ نمي‌دهم.
   
بازيكن تيم چين نمي‌خواهد گريان بازگردد!
در همين حال ژانگ يونينگ بازيكن تيم چين كه براي سومين بار است در مسابقه‌اي بين‌المللي مقابل ايران بازي مي‌كند در گفت و گو با يك سايت چيني گفت: براي دومين بار است كه به تهران آمده ام و نمي‌خواهم تهران را با غم و غصه ترك كنم بلكه با خوشحالي به چين برخواهم گشت.
اولين حضور ژانگ در تهران به سال 2012 برمي‌گردد زماني كه او جوان بود و در مسابقات جام ملت‌هاي آسيا زير 16 سال در تهران براي تيم ملي چين بازي كرد. او از همان زمان نشان داد كه حس گلزني بالايي دارد و موفق شد در سه بازي دو گل به ثمر برساند اما شكست مقابل هند باعث شد تا چين حذف شود و يونينگ جوان با گريه تهران را ترك كند.
او تصور نمي‌كرد پس از گذشت پنج سال بار ديگر به تهران برگردد. ژانگ يونينگ اكنون بازيكن تيم‌ملي بزرگسال چين است و وقتي به گذشته نگاه مي‌كند كاملاً متأسف است و مي‌خواهد اين بار با پيروزي و خوشحالي به چين برگردد.
 
يونينگ در مصاحبه با خبرنگاران چيني گفت: من در شرايط جسماني خوبي به سر مي‌برم. اگرچه در تمرينات روز اول كمي احساس درد مي‌كردم ولي اين مصدوميت جزئي برطرف شد و اكنون در شرايط طبيعي هستم و كاملاً براي بازي فردا مقابل ايران آماده هستم. وي افزود: ما براي بازي با ايران كاملاً مصمم هستيم. اعتماد به نفس ما بالا رفته است. من خيلي خوب مي‌دانم كه ايران در شش بازي اخير خود در مقدماتي جام جهاني شكست نخورده و در 12 بازي ملي خود بدون شكست بوده اما مهم‌تر از آن اين است كه هدف آنها را بشكنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار